حداقل و حداکثر میزان عیدی کارگران در سال 1401

ژیوار

کارگران با سابقه کار یک سال در محل کار معادل 60 روز آخرین مزد را عیدی دریافت خواهد کرد که این مبلغ نباید از معادل 90 روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

به گزارش کاماپرس، تمامی کارکنان که براساس قانون، کارگر شناخته می‌شوند مشمول عیدی و پاداش پایان سال خواهند بود که نسبت به میزان حقوق پایه، متفاوت است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کارگران در صورتی که یک سال کامل در محل کار خود سابقه کار داشته باشند مشمول عیدی می‌شوند. عیدی کارگران با این شرایط  حداکثر 12 میلیون و 539 هزار و 205 تومان و حداقل 8 میلیون و 359 هزار و 500 تومان خواهد بود.

کارگرانی که کمتر از یک سال کار کرده باشند نیز مشمول عیدی می‌شوند. فرمول دریافت عید این افراد به صورت دو برابر حقوق پایه مندرج در فیش حقوقی، تقسیم بر 12، ضربدر تعداد ماه کارکرد خواهد بود.

دریان سفر امید

گفتنی است که مبنای تعیین عیدی پایان سال کارگران مشمول قانون کار حداقل دو و حداکثر سه برابر مصوبه دستمزد شورای عالی خواهد بود.

براساس گزارش منتشر شده در تسنیم، اگر بر اساس مصوبه شورای عالی کار دستمزد روزانه مبلغ 139 هزار و 325 تومان باشد و در 60 ضرب شود حداقل عیدی کارگران 8 میلیون و 359 هزار و 500 تومان خواهد شد. سقف عیدی نیز براساس همین فرمول 12 میلیون و 539 هزار و 250 تومان می‌شود.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز