پژو 206 یورو ۵ چقدر خرج روی دست ایران خودرو گذاشت؟

ژیوار

یک مقام مسئول در ایران خودرو با اشاره به شماره گذاری تمام محصولات این شرکت بر اساس استاندارد یورو 5 از ابتدای سال 99 از هزینه 300 هزار دلاری ارتقاء استاندارد هر محصول این شرکت از جمله پژو 206 از یورو 4 به یورو 5 خبر داد.

به گزارش کاماپرس ، بر اساس اعلام مسئولان ایران خودرو پژو 206 محصول پرطرفدار این شرکت مشکلی برای ادامه تولید نخواهد داشت چرا که استاندارد یورو 5 توسط پژو 206 هاچ بک از آذرماه سال گذشته پاس شده است.

به گفته کیانوش پورمجیب معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو ارتقای استاندارد آلایندگی محصولات این شرکت از یورو 4 به یورو 5 با سرمایه گذاری ۱۰میلیون دلاری محقق شده است.

هزینه کالیبراسیون هر گروه خودرو طبق استاندارد یورو 5 دست کم 300 هزار دلار

بنا به اعلام ایکو پرس، این مقام مسئول در گروه صنعتی ایران خودرو افزوده است: از آنجا که ایران خودرو ۳۲ مدل و کلاس محصول تولید می‌کند، برای رسیدن به استانداردهای یورو ۵ نیازمند تعاریف پروژه های متعددی بوده است.

دریان سفر امید

وی با اشاره به این‌که ایران خودرو از سال ۹۷ پروژه‌های ارتقای آلایندگی محصولات خود را از یورو ۴ به یورو ۵ آغاز کرده، گفت: تولید انبوه  ۲۰۶ هاچ بک با استاندارد یورو ۵ از آذرماه سال گذشته آغاز شده است.

پورمجیب از درخواست مهلت یک‌ساله برای ارتقای استاندارد آلایندگی محصولات دوگانه سوز خبر داد و گفت: تنها مشکلی که ایران خودرو در حوزه شماره گذاری خودرو و استاندارد آلایندگی یورو ۵ با آن روبرو است، خودروهای گازسوز سواری و وانت دوگانه سوز است که در این زمینه نیز  برنامه‌های بهبود متناسب برای ارتقای‌ استانداردها صورت گرفته است.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو گفت: هر پروژه ارتقا از یورو ۴ به یورو ۵ هزینه بسیار زیادی دارد.  هزینه کالیبراسیون هر خودرو دست کم ۳۰۰ هزار دلار است که ایران خودرو و زنجیره تامین آن تاکنون ۱۰ میلیون دلار در این حوزه سرمایه گذاری کرده‌اند.

 

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “پژو 206 یورو ۵ چقدر خرج روی دست ایران خودرو گذاشت؟

  1. محمد گفته:

    وقتی توی جایگاه سوخت خبری از بنزین یورو 5 نیست حالا خودروهای تولیدی یورو 6 هم بشه فایده ای نداره .
    انگار توی بخاری گازی ، نفت بریزی

  2. پیام گفته:

    بابا من.206 تیپ 5 خریدم برچسب روی شیشه زده یورو 4، خودرو رو زمان تحویلش 1399/04/24 بوده ، چرا نباید یورو 5 باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز