هزینه پست در شرکت‌های مختلف پستی به چه صورت محاسبه می‌شود؟

یکی از چالش‌های کسب و کارهای اینترنتی، تامین کالا و تحویل آن به دست مشتری است. برای ارسال کالا، هزینه پست و هزینه بسته‌بندی را باید در نظر داشت تا با کمترین برآورد قیمت، بیشترین مشتریان به سمت فروشگاه جذب شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ پست، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مدیران فروشگاه‌های اینترنتی همواره به دنبال راه‌هایی می‌گردند تا هزینه پست کالا را تا حد امکان کاهش دهند. شرکت‌های پستی، خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه می‌کنند تا با توجه به نیاز و سلیقه آنها، کمترین هزینه پست را متحمل شوند. به همین دلیل بهتر است با بررسی تعدادی از این شرکت‌ها، بهترین انتخاب را در جهت کاهش هزینه و سلامت مرسوله انجام داد.

شرکت ملی پست

به گزارش کاماپرس، این شرکت چند روش را برای ارسال کالا به متقاضیان خود ارائه می‌دهد. محاسبه هزینه پست با توجه به انتخاب هر یک از این روش‌ها و وزن کالا تعیین می‌شود. برخی از این روش‌ها عبارتند از: سرویس پست عادی، سرویس پست سفارشی، پست پیشتاز، پست ویژه و…

راز آسمان پایتخت

زمان تحویل بسته‌ای که با پست پیشتاز در درون شهر فرستاده می‌شود حدود 12 ساعت است و این زمان برای مرسوله‌های برون شهری 24 تا 48 ساعت است. این سرویس، سریع‌ترین سرویس شرکت ملی پست ایران است. به علاوه، مرسوله‌های خارجی با پست پیشتاز حدود 72 ساعت کاری زمان لازم دارد تا به دست گیرنده برسد. هزینه پست پیشتاز به عواملی مانند مسیر، وزن مرسوله و بیمه بستگی دارد. همچنین اگر کدپستی مبدا یا مقصد نوشته نشود، مقداری جریمه محاسبه می‌شود. اگر فرستنده مایل باشد تا از رسیدن بسته به دست گیرنده با پیامک مطلع شود، مقداری هزینه جانبی در بر خواهد داشت.

شرکت پستی چاپار

شرکت پست چاپار بیش از 15 سال سابقه در ارسال بسته‌های سبک و سنگین دارد. این شرکت، خدمات ارسال اکسپرس، حمل و نقل داخلی و خارجی را نیز به متقاضیان ارائه می‌کند. وبسایت شرکت چاپار مانند بسیار از شرکت‌های پستی دیگر، بخشی را برای محاسبه هزینه پستی اختصاص داده است. مشتریان می‌توانند با وارد کردن مشخصاتی چون: نوع ارسال، مبدا، مقصد، وزن و ارزش کالا هزینه پست مرسوله خود را محاسبه کنند.

شرکت پستی یارباکس

شرکت یارباکس بیش از 15 سال سابقه در زمینه حمل و نقل کالاهای درون شهری و برون شهری را دارد و در بیش از 128 شهر به متقاضیان خدمات خود را ارائه می‌دهد. حمل ‌و نقل مرسوله در یارباکس در چهار اندازه‌ کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ انجام می‌شود؛ بنابراین یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه پست مرسوله، وزن آن است. شهر مبدا و مقصد نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار است. در یارباکس، شهرها به سه منطقه یا زون تقسیم می‌شوند که بر اساس این تقسیم‌بندی، هزینه پستی محاسبه می‌شود. متقاضیان خدمات یارباکس می‌توانند از سه روش پرداخت هزینه نقدی مبدا، اعتباری مبدا و مقصد، هزینه پست را بپردازند.

به‌صرفه‌ترین هزینه پست در پستکس

پستکس، اولین هاب پستی ایران است که خدمات آنلاین پستی را به صورت درب تا درب به متقاضیان خود ارائه می‌دهد و صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از این خدمات می‌توانند تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. در سامانه پستکس، صاحبان مشاغل و صنایع قادر خواهند بود با استفاده از سرویس‌های فعالان پستی اعم از شرکت پست (از طریق سرویس بازارمتریال – پست بار)، اپراتور اول پست، سرویس چاپار، اسنپ باکس، DPE، TPG، پرشیاو یارباکس از سرویس متنوع پست شهری یا بین شهری و داخلی یا خارجی بهره‌مند شوند. پستکس، امکان محاسبه آنلاین هزینه پست را در وبسایت خود فراهم کرده است و مشتریان می‌توانند با مراجعه به وبسایت یا اپلیکیشن این شرکت از ده‌ها خدمات با صرفه پستکس استفاده نمایند.

انتهای پیام

مرتبط با : پستکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز