پنیر و ماست ایرانی بیش از قطعات خودرو خواهان دارد!

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان تجارت، در سال گذشته صادرات محصولات لبنی نسبت به قطعات خودرو پیشی گرفت تا جایی که صادرات انواع پنیر 10 برابر قطعات خودرو بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تجارت‌نیوز، طبق آمار اعلامی، در سال گذشته صادرات آب پنیر 10 میلیون دلار بود و این آمار نشان می‌دهد این محصول ارزش صادراتی بیشتر داشته زیرا صادرات قطعات خودرو در مجموع 9 میلیون و 220 هزار دلار بوده است.

صادرات انواع پنیر نیز در سال گذشته با ارزش تقریبی 88 میلیون دلار انجام شد؛ یعنی 10 برابر بیشتر از صادرات قطعات خودرو!

آمار صادرات دیگر محصولات لبنی در سال 1400

جالب است بدانید که صادرات ماست هم آمار قطعات خودرو را کنار زد و در سال گذشته صادرات این محصول حدود 1.5 برابر لوازم یدکی خودرو بود و در مجموع حدود 12.2 میلیون دلار شد. البته صادرات کشک هم رقابتی پایاپای با ماست داشته و حدود 9.7 میلیون دلار کشک صادر شده است.

راز آسمان پایتخت

بر اساس آمار خامه نیز حجم صادرات بالایی داشته و ارزش صادراتی آن حدود 31 میلیون دلار بوده، دوغ نیز با ارزش صادراتی بالا حدود 28 میلیون دلار صادر شد و 15.9 میلیون دلار نیز صادرات کره به ثبت رسیده است.

افزایش عرضه لوازم یدکی قاچاق در بازار

به گفته وزیر صمت در حال حاضر 30 درصد لوازم یدکی خودرو عرضه شده در بازار قاچاق هستند.

چندی پیش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور در رابطه با واردات و صادرات قطعات خودرو نیز اعلام کرد: اگر بتوان واردات خودرو در مقابل صادرات قطعات خودرو انجام داد سالانه یک میلیارد دلار فروش لوازم یدکی به مشتریان خارجی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز