11 چالش جدی طراحی اپلیکیشن موبایلی

طراحی اپلیکیشن موبایلی-کاماپرس
ژیوار

تکنولوژی و تلفن‎های همراه نقش بزرگی در کارهای روزمره افراد در عصر مدرن بازی می‎کنند. با افزایش دانش بشر از دنیای مجازی نیاز به طراحی اپلیکیشن‌های متفاوتی نیز مطرح شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بیش از 8 میلیون اپلیکیشن موبایلی در سراسر جهان وجود دارند اما همه آن‎ها موفق نیستند. در ادامه به چالش‎های جدی که پیش روی طراحان اپلیکشین‌‌های موبایلی است می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

1)مسائل مربوط به سازگاری طراحی

باید بدانید برنامه‌ای که طراحی کرده‌اید در یک گوشی خالی نصب نمی‎شود بلکه در کنار چندین برنامه دیگر قرار می‎گیرد. بنابراین اطمینان از سازگاری برنامه با دیگر برنامه‌ها بسیار مهم است.

دریان سفر امید

2)پیچیده کردن رابط کاربری

بسیاری از برنامه‌سازان برای این که خلاقیت به خرج دهند و برنامه را متمایز کنند، امکاناتی به آن اضافه می‎کنند که باعث پیچیده و سخت شدن کار با برنامه می‎‎‎شود. هدف را فراموش نکنید.

3)برداشت اولیه ضعیف

وقتی شخصی برنامه شما را برای اولین بار باز می‎کند فقط 20 ثانیه فرصت دارید تا او را با طراحی خود تحت تاثیر قرار دهید. این ثانیه‌ها طلایی هستند، پاسخ به نیاز مخاطب را در مقابل چشمانش بگذارید.

4)کپی از برنامه رقبای خود

بسیاری از طراحان اپلیکیشن سعی می‎کنند که برنامه‎های رقبای خود را با اندکی تغییر منعکس کنند اما باید بدانید کاربران این شیوه را خیلی زود متوجه می‎شوند. شما فقط می‎توانید از کار رقبای خود الهام بگیرید.

5)ناهماهنگی های طراحی

همانطور که قبلا ذکر شد باید از سازگاری برنامه و هماهنگی آن با دیگر برنامه‎ها و امکانات گوشی اطمینان حاصل کنید. هماهنگی درون اپ را فراموش نکنید، از یک رنگ به عنوان امضای اپ استفاده کنید.

6)عدم دریافت بازخورد کاربر

بسیاری برای این که نظرات منفی نگیرند سعی می‎کنند بازخوردها را نبینند و نشنوند درحالی که هیچ برنامه کاملی وجود ندارد و نظرات کاربران برای توسعه و پیشرفت کار شما ضروری است.

7)عدم درک گرافیک برنامه

قبل از طراحی اپلیکیشن، به معماری اپلیکیشن فکر کنید. قبل از اینکه نگران زیبایی بصری باشید به این فکر کنید که چگونه همه چیز از منظر فنی معنا پیدا می کند.

8)جدول زمانی و برنامه ریزی و بودجه ضعیف

بسیاری از تیم‎های توسعه این مرحله را نادیده می‎گیرند. در حالی که راه اندازی یک برنامه حداقل چهار تا شش ماه زمان می‎برد.

9)نقش نامشخص طراح  UIو UX

این دو طراح اغلب به جای هم استفاده می‎شوند در حالی که تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد. UX روی افزایش کیفیت تجربه کاربر تمرکز دارد و UI روی ایجاد یک رابط کاربری دوستانه و ساده. همانطور که مشخص این دو طراح باید در کنار هم کار کنند.

10)مشکلات نمایش محصول

این مشکلی است که اغلب با انتقال سایت تجارت الکترونیک برای برنامه‎ها به وجود می‎آید. از اپلیکیشن سازهایی استتفاده کنید که امکانات فروشگاهی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

11)پر کردن شکاف بین طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایل

هر دو در سرنوشت نهایی یک برنامه، نقش مهمی دارند اما وظایف آن‎ها بسیار متفاوت است. طراح و برنامه‌نویس باید با یکدیگر در تعامل بوده و مشکلات را در کنار یکدیگر حل کنند و نه از نقطه‌نظرهای متفاوت.

انتهای پیام

مرتبط با : اپتو
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز