تام کروز و تاپ گان ؛ هر آنچه باید بدانید

ژیوار

فیلم تاپ گان؛ ماوریک، در سینماهای سراسر جهان به نمایش درآمده و بالغ بر 400 میلیون دلار فروش داشته است. تام کروز در این فیلم نقش ماوریک، یکی از خلبان‌های نیروی دریایی آمریکا، را برعهده دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فرهنگ و رسانه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فیلم مذکور دنباله سینمایی تاپ گان است. این فیلم با توجه به هزینه تولید 170 میلیون دلاری، سود 230 میلیون دلاری را برای سازنده خود به ارمغان آورد. داستان این فیلم درباره بازگشت ماوریک به برنامه مربی تاکتیک‌های جنگنده ضربتی نیروی دریایی آمریکا است. ماوریک باید با گذشته خود روبرو شود و به آموزش گروهی از خلبانان جنگنده جوان بپردازد. فیلم مذکور یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌هایی است که تام کروز در آن حضور دارد. پیش از این فیلم، وار آف دِ وردز به کارگردانی استیون اسپیلبرگ پرفروش‌ترین فیلمی بود که کروز در آن حضور داشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

کارگردانی تاپ گان جدید را جوزف کوشیسنکی برعهده داشت. جری بروکهایمر، تام کروز، کریستوفر مک کواری و دیوید الیسون تهیه کنندگان این فیلم بودند. این فیلم 131 دقیقه‌ای در کشور آمریکا ساخته شده و نسخه اصلی آن به زبان انگلیسی است. علاوه بر تام کروز، مایلز تلر، جنیفر کانلی، گلن پاول و لوئیس پولمن هم در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. نمایش تاپ گان؛ ماوریک در جشنواره کن امسال اتفاق افتاد و در بخش خارج از مسابقه روی پرده رفت اما مسئولان جشنواره کن جایزه افتخاری نخل طلای امسال را به تام کروز اعطا کردند.

دریان سفر امید

چرا بین دو قسمت تاپ گان وقفه زیادی افتاد؟

علت وقفه طولانی بین دو قسمت تاپ گان، خودکشی تونی اسکات، کارگردان قسمت اول این فیلم، بود. پروژه ساخت این فیلم از سال 2017 با کارگردانی جدید رقم خورد و اکنون هم که بلیت این فیلم بعد از فاصله افتادن طولانی مدت بین دو قسمت، در گیشه‌های سینماهای جهان به فروش می‌رسد. اکنون علاقمندان به تاپ گان، منتظر ساخت قسمت سوم این فیلم هستند. عوامل سازنده این فیلم هنوز برنامه‌ای را برای ساخت قسمت سوم اعلام نکرده‌اند اما احتمال تولید آن دور از انتظار نیست.

نگاهی به سوابق تام کروز

تام کروز یا توماس کروز ماپوتر چهارم از سال 1981 به صورت جدی وارد دنیای سینما شد. نخستین فیلم جدی وی عشق بی‌پایان نام دارد. وی سپس در یک درام ارتشی به نام «شیپور خاموشی» ایفای نقش کرد که مورد توجه هارولد بکر، کارگردان این فیلم، قرار گرفت. بعد از این فیلم، دامنه شهرت کروز بیشتر شد و وی در سال 2003 برای بازی در فیلم «آخرین سامورایی» توانست نامزد جایزه گلدن گلوب شود. این بازیگر اکنون برای بازی در قسمت دوم فیلم تاپ گان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز