قیمت دلار روز 18 خردادماه 1401/ دلایل 30 هزار تومانی شدن ارز

قیمت دلار روز گذشته تا مرز کانال 32 هزار تومانی پیش رفت اما موفق به تثبیت در این محدوده نشد. هم اکنون نرخ دلار بازار آزاد با کاهش 0.3 درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده 31 هزار و 870 تومانی قرار دارد. اما قیمت این ارز در بازار متشکل در مقایسه با روز قبل 0.75 بالا رفته و به محدوده 26 هزار و 626 تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دلار سال گذشته هم به کانال 30 هزار تومانی رسید و مدتی در این کانال نوسان پیدا کرد. به نظر برخی از کارشناسان و فعالان ارزی، بررسی دلار در مقاطع مختلف نشان می‌دهد که این ارز خارجی در شرایطی که اخبار منفی برجام بیشتر شده و هیجان ارزی اتفاق افتاده به کانال 30 هزار تومانی رسیده و در محدوده‌های مختلف قیمتی این کانال جابجا شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

اثرپذیری کم قیمت دلار از عوامل اقتصادی

با توجه به موارد مذکور، در واقع می‌توان گفت دلار هنگام صعود قیمتی کمترین اثر را از عوامل بنیادی و اقتصادی دریافت کرده و اخبار پیرامون بازار نقش پررنگی در کنترل قیمتی دلار دارند. ضمن اینکه در گذشته هرگاه دلار به کانال 30 هزار تومانی رسیده بیشتر از 14 روز نتوانسته در این محدوده قیمتی دوام بیاورد. برخی کارشناسان معتقدند، قدرت بازارسازی بانک مرکزی و حباب این نوسانات، همواره از عوامل برگشت قیمت دلار از مرز 30 هزار تومانی بوده‌اند.

آریاک سفر

هم اکنون قیمت یورو هم کم شده اما نرخ پوند افزایشی است. نرخ یورو نسبت به روز قبل 0.3 درصد کاهش پیدا کرده و در محدوده 34 هزار و 130 تومانی قرار دارد. اما قیمت پوند با رشد 0.2 درصدی در مقایسه با روز قبل، به مرز 40 هزار و 360 تومانی رسیده است.

اطلاعات عمومی:

واحد پول سوریه چیست؟

پوند ارز رسمی کشور سوریه است که با نماد اس وای پی شناخته می‌شود. هم اکنون قیمت این ارز 126 تومان است. براساس مناسبات ارزی جهان، هم اکنون نسبت دلار به پوند سوریه 2 هزار و 514 واحد است. یعنی هر یک دلار آمریکا با 2 هزار و 514 واحد از پوند روسیه برابری می‌کند.

نمودار زیر برگرفته از سایت اطلاع رسانی طلا و ارز، تحولات یکسال گذشته پوند روسیه را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز