قیمت دلار روز 16 خردادماه 1401/ تنش بازار ارز در روز جاری

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد علیرغم پیش بینی‌های برخی معامله گران و فعالان ارزی کاهش پیدا کرد. هم اکنون نرخ این ارز با افت 1 درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده 31 هزار و 400 تومانی قرار دارد. نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با دیروز 150 تومان بالا رفته و به مرز 26 هزار و 130 تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود تنش در شورای حکام و اتفاقات رخ داده، برخی از معامله گران ارزی بر این باورند که امکان رسیدن به توافق هسته‌ای بیش از پیش سخت خواهد شد. همین مسئله زمینه تقاضای احتیاطی بازار دلار را بالاتر می‌برد. ضمن اینکه پیش بینی مقامات کشورهای عضو برجام هم به این تنش‌ها دامن می‌زند. به اعتقاد مخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی وین، امروز شورای حکام مذاکرات دشواری را پشت سر خواهد گذاشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

نظرات مثبت درباره کنترل قیمت دلار

البته به نظر برخی، نرخ دلار با افزایش در روزهای گذشته این قبیل اتفاقات را پیش خور کرده و به نظر وضعیت بازار ارزی کشور از این دشوارتر نخواهد شد. ضمن اینکه دولت به دنبال اجرایی کردن سیاست جدید خود را برای اصلاح نرخ ارز ترجیحی آغاز کرده و به نظر این موضوع در تعادل نسبی بازار ارز موثر خواهد بود. به علاوه بازارساز هم مانع از رشد بیشتر نرخ ارز خواهد شد و امکان افزایش عرضه در روزهای آتی دور از انتظار نخواهد بود.

راز آسمان پایتخت

امروز نرخ پوند و یورو هم کاهش پیدا کرد. نرخ یورو با افت یک درصدی نسبت به دیروز، 33 هزار و 780 تومان شد. قیمت پوند هم در مقایسه با روز گذشته یک درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 39 هزار و 820 تومانی قرار گرفت.

اطلاعات عمومی:

ارز رسمی عمان چیست؟

ریال پول ملی کشور عمان است که با نماد اختصاری اُ ام آر در بازار ارز شناخته می‌شود. هم اکنون نرخ این پول رسمی در بازار ارز به 81 هزار و 660 تومان می‌رسد. براساس مبادلات ارزی، نسبت دلار به ریال عمان 0.38 واحد است، یعنی هر یک 100 دلار با 38 ریال عمان برابری می‌کند.

نمودار زیر برگرفته از وبسایت شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز تحولات جامع یکساله ریال عمان را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز