قیمت دلار روز 12 خرداد 1401 / میزان رشد نرخ ارز از ابتدای سال تاکنون

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد با کاهش 0.1 درصدی نسبت به روز قبل در محدوده 31 هزار و 680 تومانی قرار گرفت و هفته را با افت نرخ به پایان رساند. نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با دیروز 0.06 درصد دیگر بالا رفت و به مرز 25 هزار و 928 تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از خبرگزاری فارس، نرخ دلار در کانال 31 هزار تومانی تثبیت شد. قیمت این ارز خارجی پرطرفدار در روزهای پایانی سال 1400، تقریبا 26 هزار تومان بود. اما در حال حاضر نرخ این ارز در کانال 31 هزار تومانی قرار دارد و این اتفاق در حال رخ داده که در ماه‌های گذشته متغیرهای بنیادین موثر بر عرضه و تقاضای ارز هم تغییرات محسوسی نداشته‌اند. آخرین باری که نرخ دلار در سال 1400 به کانال 31 هزار تومانی رسید، به آذرماه مربوط می‌شود. بعد از این رشد قیمتی دلار، نرخ این ارز خارجی اصلاح خورد و کم کم به کانال‌های پایین‌تر قیمتی رسید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

بالاترین قیمت دلار تاکنون چقدر بوده است؟

در کل تاریخ نمودار قیمتی دلار، تاکنون نرخی بالاتر از 32 هزار و 600 تومان برای این ارز خارجی به ثبت نرسیده است. برخی فعالان معتقدند که شرایط کنونی اقتصاد و اخبار سیاسی به نحوی است که احتمال رشد بیشتر قیمت دلار و انتقال آن به کانال‌های بالاتر قیمتی وجود دارد. در حال حاضر اخبار سیاسی روزهای گذشته به گونه‌ای بوده که معامله گران بیشتر نسبت به رشد قیمت دلار امیدوار هستند.

راز آسمان پایتخت

امروز نرخ پوند و یورو هم رو به کاهش رفت. هم اکنون قیمت یورو نسبت به روز قبل 0.4 درصد کم شده و در محدوده 33 هزار و 920 تومانی قرار دارد. نرخ پوند هم با افت 0.5 درصدی در مقایسه با دیروز به مرز 40 هزار و 110 تومانی رسیده است.

اطلاعات عمومی:

ارز رسمی سنگاپور چیست؟

پول ملی کشور سنگاپور دلار نام دارد. قیمت دلار سنگاپور هم اکنون در بازار ارز به 23 هزار و 10 تومان رسیده و نسبت به دیروز 100 تومان کاهش داشته است. براساس نسبت مبادلات ارزی، تناسب دلار با دلار سنگاپور 1.37 واحد است. یعنی هر یک دلار آمریکا با 1.37 دلار از سنگاپور برابری می‌کند.

نمودار زیر تحولات جامع یک سال گذشته دلار سنگاپور را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز