قیمت دلار روز 10 خرداد 1401 / پیشروی ارز در کانال 31 هزار تومانی سرعت گرفت

لست سکند

امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز قبل 0.8 درصد بالاتر رفت و به مرز 31 هزار و 220 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با روز گذشته 0.08 درصد بالا رفت و در محدوده 25 هزار و 832 تومانی قرار گرفت. اخبار سیاسی جدید چالش تازه‌ای برای بازار ارز محسوب شده و یکی از دلایل رشد سریع نرخ دلار هم این موضوع است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ ارز به سمت کانال بالاتر قیمتی در حال پیشروی است و بعد از مدت‌ها توانست در کانال 30 هزار تومانی تثبیت شود. حال افزایشی‌های بازار ارز به منظور تلاش برای رشد بیشتر نرخ دلار برخی اخبار سیاسی را پررنگ کرده و آن را مهم جلوه می‌دهند. اخیرا شایعه‌ای درباره امضا قطعنامه جدید شورای حکام علیه ایران مطرح شده است. برخی از خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش خود به شورای حکام ذخایر اورانیوم غنی شده ایران بیشتر از 18 برابر اندازه مجاز برجام دانسته است. در صورتی که این خبر واقعیت داشته باشد احتمال امضا قطعنامه علیه ایران دور از انتظار نخواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

قیمت دلار بالاتر می‌رود؟

با توجه به مورد ذکر شده، تحلیلگران بازار ارز معتقدند که اگر دلار بتواند بالای محدوده مقاومتی در کانال 31 هزار دلاری تثبیت شود، به سرعت به مرزهای بالاتر پیشروی خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

نرخ پوند و یورو هم نسبت به روز قبل افزایش پیدا کرد. قیمت پوند در مقایسه با دیروز یک درصد بالاتر رفت و به مرز 39 هزار و 870 تومانی رسید. نرخ یورو نیز با رشد 1.2 درصدی مواجه شد و در محدوده 33 هزار و 690 قرار گرفت.

اطلاعات عمومی:

ارز رسمی کشور قطر چیست؟

پول رسمی کشور قطر ریال نام دارد که هم اکنون با رشد 70 تومانی نسبت به روز گذشته، در محدوده قیمتی 8 هزار و 690 تومانی قرار گرفته است. بر اساس مناسبات ارزی، نرخ برابر دلار به ریال قطر 3.67 واحد است. یعنی هر یک دلار آمریکا با 3 ریال قطر برابری می‌کند.

نمودار زیر نشان دهنده تحولات جامع یکسال اخیر ریال قطر است؛

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز