قیمت دلار روز 17 خردادماه 1401/ بازار ارز کشور میزبان تنش های جدید!

لست سکند

نرخ دلار بازار آزاد برخلاف روز گذشته، در روز جاری رشد 1.3 درصدی پیدا کرده و به مرز 31 هزار و 950 تومانی رسیده است. نرخ دلار بازار متشکل هم در روز جاری نسبت به روز قبل 0.81 درصد بالا رفته و اکنون در محدوده 26 هزار و 400 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امیدواری‌ها درباره احیای برجام کاملا از دست رفته و طرفداران کاهشی بازار ارز هم در حال عقب نشینی از مواضع خود هستند. طرف آمریکایی هم اقداماتی را صورت می‌دهد که به نوعی به بازار ارز کشور سیگنال عدم انعقاد قرارداد برجام را منتقل می‌کند. شب گذشته وزارت خزانه داری آمریکا لیستی از اعضای مرکز هدف گیری تامین مالی تروریسم را ارائه داد. نام سه ایرانی مرتبط با نیروی قدس سپاه هم در این لیست 16 نفره به چشم می‌خورد. همین خبر تنش جدیدی را در بین معامله گران ارزی راه انداخت و وضعیت را از قبل وخیم‌تر کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

چرا قیمت دلار بالا رفت؟

علاوه بر این خبر، پیش بینی قبلی معامله گران و فعالان ارزی درباره نتیجه جلسه شورای حکام علیه ایران هم زمینه را برای تنش بیشتر ارزی فراهم کرده بود. هر چند که هنوز قطعنامه جدیدی از سوی شورای حکام علیه ایران منتشر نشده است. همه این موارد باعث شده تا دلار بازار آزاد در روز جاری به سمت مرز 32 هزار تومانی حرکت کند.

راز آسمان پایتخت

نرخ پوند و یورو هم مانند دلار در مسیر صعودی حرکت کردند. نرخ پوند نسبت به روز گذشته 1.5 درصد بالاتر رفت و به مرز 40 هزار و 480 تومانی رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 1.1 درصد افزایش پیدا کرد و 34 هزار و 300 تومان شد.

اطلاعات عمومی:

واحد پول نروژ را بشناسید

کرون واحد پول نروژ است که با نماد اختصاری ان اُ کا در بازار ارزی شناخته می‌شود. هم اکنون نرخ کرون نروژ در بازار ارزی ایران با رشد 20 تومانی نسبت به دیروز، در محدوده 3 هزار و 340 تومانی قرار دارد. براساس نسبت مبادلات ارزی، تناسب دلار به کرون نروژ تقریبا 9.5 است.

نمودار زیر تحولات جامع یک سال گذشته کرون نروژ را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز