۹ نکته ضروری برای خرید کامیون

ژیوار

ماشین‌های سنگین مانند کامیون برخلاف خودروهای سبک، منبعی برای کسب درآمد هستند. در واقع خرید کامیون نوعی سرمایه‌‌گذاری محسوب می‌شود؛ اما باید قبل از خرید مراقب باشید خودرویی با کمترین استهلاک را خریداری کنید؛ چراکه یک ماشین سنگین مانند کامیون ممکن است به لحاظ شکل و ظاهر مناسب باشد اما قطعات داخلی آن دچار مشکل باشند.

کاماپرس در این مطلب به بررسی ۹ نکته ضروری برای خرید کامیون می‌پردازد.

مشخص کردن هدف از خرید کامیون

برخی از کامیون‌ها تنها برای حمل کالای سبک کاربرد داشته و حمل بار بیش از ظرفیت‌شان، آسیب زیادی به قطعات داخلی ماشین وارد می‌کند؛ به همین خاطر باید توان باری کامیون را برای کار خود در نظر بگیرید. همچنین اگر قرار است به عنوان راننده به شهرهای نزدیک سفر کنید، خرید کامیون نیمه سنگین انتخاب مناسبی خواهد بود. در چنین مواقعی خرید ماشین سنگین با ظرفیت بالا، از دست دادن سرمایه است چراکه کاربردی برایتان نخواهد داشت‌.

بررسی سند کامیون

هنگام خرید کامیون ممکن است فروشنده امکان انتقال سند ماشین به نام شما را نداشته باشد؛ در این مواقع بهتر است از وجود سند کامیون اطمینان حاصل کنید تا سند برای دریافت وام یا مسائل حقوقی، ضمانت نشده باشد و دچار دردسر نشوید. از طرف دیگر، برای جلوگیری از بروز هر مشکلی بهتر است حداقل 10 درصد از مبلغ کل قیمت ماشین را برای زمان انتقال سند اختصاص داده و همه مبلغ را هنگام خرید پرداخت نکنید.

دریان سفر امید

اطمینان از نداشتن بدهی خلافی

پرداخت نکردن به موقع خلافی باعث چند برابر شدن آن‌ها می‌شود. هنگام خرید کامیون حتما خلافی خودرو را بررسی کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

توجه به قطعه شاسی و موتور

شاسی و موتور دو قطعه بسیار مهم ماشین بوده که اگر دچار مشکل شوند، برای تعمیر، هزینه زیادی خواهند داشت چراکه ضربه دیدن یا شکستن شاسی باعث لاستیک‌‌سایی شده و خرید لاستیک نیز هزینه زیادی دارد. همچنین اگر موتور کامیون ضعیف باشد، در زمان روشن بودن دچار لرزش شده یا صدای اضافه از آن خارج می‌شود. خروج دود سفید رنگ از اگزوز نیز نشانه ضعیف عمل کردن موتور کامیون است.

توجه به لاستیک کامیون

اگر آج لاستیک ساییده شده باشد، حرکت کردن با آن دردسرساز می‌شود. در این مواقع از فروشنده باید بخواهید قیمت لاستیک‌های ساییده شده را از هزینه کل خرید کامیون کم کند تا بتوانید لاستیک نو خریداری کنید.

توجه به کارکرد کامیون

هنگام خرید کامیون با کمک تست دیاگ، ظاهر خودرو، شرایط فنی، ضمانت‌نامه و گارانتی می‌توانید کارکرد آن را بررسی کنید تا بعدا دچار مشکل و پرداخت هزینه‌های بالا برای تعویض قطعات ماشین نشوید.

بررسی شرایط بیمه و امکانات خاص

یکی دیگر از نکات خرید کامیون در نظر گرفتن بیمه و امکاناتی است که فروشنده برای آن فراهم کرده است. به عنوان مثال اگر صندلی‌های راحت یا تختخواب مخصوص راننده عوض می‌شود خرید کامیون قیمت بالاتری دارد اما باید مراقب باشید تا قیمت آن‌ها بیش از چیزی که هست برایتان محاسبه نشود. از سوی دیگر مدت زمان بیمه خودروی شخص ثالث و بدنه نیز در تعیین قیمت کامیون تاثیرگذار است.

توجه به گیربکس کامیون

گیربکس از قطعات گران قیمت کامیون است. برای اطمینان از سلامت این قطعه، ماشین را برای چند لحظه روشن بگذارید؛ اگر اتاق راننده دچار لرزش شد، نشانه وجود مشکل در گیربکس است. با حرکت و تعویض دنده نیز نباید صدای غیرعادی را احساس کنید. در این صورت از ضعیف عمل کردن گیربکس مطلع می‌شوید.

بررسی سیستم تعلیق کامیون

برای حمل بار حساس در جاده‌های ناهموار با پستی و بلندی زیاد، اگر سیستم تعلیق به درستی عمل نکند، حرکات عمودی شدید کامیون به بار آسیب می‌زند. برای اطمینان از اینکه سیستم تعلیق به درستی عمل می‌کند، به شکل عمودی به کامیون ضربه وارد کنید؛ اگر سریع به حالت اول بازگشت، سلامت این بخش را نشان می‌دهد.

خرید کامیون از “اتوبان”

شرکت دیزل‌ ران با نام تجاری اتوبان از برندهای تجاری زیر مجموعه گروه ماموت بوده که در سال 1399 با هدف ساماندهی بازار خرید و فروش خودروهای تجاری و عرضه خدمات نوین به مشتریان این بازار تاسیس شد. سرویس‌های فعلی این مجموعه شامل خرید سفارشی، فروش سفارشی، کارشناسی خودرو همچنین تسهیلات خرید خودروهای کارکرده است. برای دریافت مشاوره و ارتباط با کارشناسان اتوبان با شماره تلفن 02191009945 تماس گرفته یا برای تسهیل فرآیند ارتباط به نشانی اینترنتی  https://otobantruck.comمراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : اتوبان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز