۶ توصیه طلایی برای نگهداری از چمن مصنوعی

چمن مصنوعی_کاماپرس
ژیوار

نگهداری از چمن مصنوعی مانند مراقبت از هر وسیله‌ دیگری، باید طبق روش‌ها و قوانین خاص خودش رعایت شود. اما نگهداری از چمن‌های مصنوعی که به تازگی در ویلاها و خانه‌ها متداول شده است، از دیگر کفپوش‌ها بسیار متفاوت است. در یک کلام باید گفت که برای حفظ زیبایی و دوام چمن مصنوعی‌، حداقل باید 6 قانون طلایی را رعایت کنید.

کاماپرس در این گزارش طرز نگهداری صحیح از چمن مصنوعی را بررسی می‌کند.

قانون اول: باید چمن مصنوعی را بشناسید

برای مراقبت از چمن مصنوعی، اولین قانون شناخت دقیق آن است. چمن مصنوعی، بااینکه طبیعی نیست اما نیازمند مراقبت‌هایی نظیر چمن طبیعی است. درواقع در برابر با چمن مصنوعی شما با «طبیعت بی‌جان»، ارتباط دارید. چمن مصنوعی، فقط قطعات و رشته‌هایی درهم‌تنیده از بافت‌های لاستیکی نیست، بلکه ابعاد و ویژگی‌های خاصی، دارد که آن را به چمن طبیعی، شبیه ساخته است.

بیشتر بخوانید:

قانون دوم: چمن مصنوعی، هم نیاز به آبیاری دارد و هم ندارد!

استفاده از چمن مصنوعی، بهترین روش‌ صرفه‌جویی در مصرف آب است. چمن مصنوعی هم نیاز به آب دارد اما نه برای زنده ماندن بلکه برای تمیز شدن. وقتی چمن مصنوعی، دچار آلودگی ‌شود، بهترین مواد شوینده آن، آب است. شستشوی منظم با آب، ساده‌ترین راه برای حذف لکه‌ها از روی چمن مصنوعی است. برای لکه‌هایی مثل جوهر، گریس و یا روغن ماشین نیز می‌توانید از شوینده‌های معمولی خانگی، استفاده کنید. برای پاک کردن چمن مصنوعی، بهترین مواد پاک‌کننده:

دریان سفر امید

مایعات ظرف‌شویی ملایم یا محصولات مخصوص شستشوی چمن است. از جاروبرقی برای پاک‌سازی ذرات سطحی چمن مصنوعی استفاده کنید.

برای برف‌روبی از سطح چمن مصنوعی، از پاروی پلاستیکی استفاده کنید و صبر کنید یخ‌های بسته‌شده روی چمن آب شوند. چمن مصنوعی دارای منافذی است که آب و رطوبت را از سطح آن خارج می‌کند

قانون سوم: حذف خاک و شاخ و برگ‌ها

با توجه به اینکه چمن مصنوعی در محیط باز نصب‌شده باشد یا فضای بسته قوانین مراقبتی خاص همان فضا باید اجرا شود. اگر چمن مصنوعی در فضای باز باشد، احتمال اینکه موادی مثل خاک و شاخ و برگ به این کف‌پوش بچسبد، بسیار زیاد است؛ وجود این مواد روی چمن مصنوعی می‌تواند باعث رشد خزه و علف‌های هرز شود و به‌این‌ترتیب به چمن مصنوعی آسیب وارد می‌کند. استفاده از برگ روب، ساده‌ترین راه‌ برای این مشکل است.

قانون چهارم: جارو کشیدن

استفاده از جاروبرقی یک‌راه مؤثر برای از بین بردن موادی است که به درون چمن، وارد می‌شود. با این کار هیچ آسیبی به چمن وارد نمی‌شود و ریزدانه‌ها و خاک لابه‌لای چمن از بین می‌رود. استفاده از این روش هرچند ماه یک‌بار توصیه می‌شود.

چمن مصنوعی_کاماپرس

قانون پنجم: حفاظت در برابر اجسام سنگین

قرار دادن اجسام سنگین مثل میز و مبلمان و وسایل بازی روی چمن مصنوعی، می‌تواند بعد از مدتی باعث کوبیده شدن سطح آن شود. بهتر است هر جسم بزرگی را از سطح چمن دور کنید. این اجسام سنگین می‌تواند به الیاف چمن مصنوعی آسیب برساند و باعث صاف شدن تارهای آن شود. اجسام را در هنگام جابه‌جایی روی سطح چمن مصنوعی نکشید، مخصوصاً اگر لبه‌های تیزی دارند، این کار باعث می‌شود سطح چمن مصنوعی یا لایه زیرین آن آسیب ببیند و پاره شود.

قانون ششم: از حرارت زیاد و آتش مستقیم دوری‌کنید

چمن مصنوعی، اصولاً شعله‌ور نمی‌شود اما در برابر آتش مستقیم و حرارت زیاد، آسیب می‌بیند. چمن مصنوعی را در معرض آتش مستقیم یا حرارت شدید نصب نکنید چراکه بافت آن آسیب می‌بیند و شکل و حالت خود را از دست می‌دهد.

قیمت چمن مصنوعی در بازار

چمن مصنوعی تزیینی مدل سنبل 10 میل دولایه موکتی، ابعاد 200 در 2500 سانتی‌متر ضخامت 10 میلی‌متر جنس پلی‌اتیلن به قیمت متری 210 هزار تومان فروخته می‌شود.

چمن مصنوعی آوانا ۲۵ میلی‌متر Avana تراکم 170 گره در یک متر رول کاربردهای محصول: زمین پینت بال – اطراف استخر – روف گاردن و اماکن تجاری – مدارس و مهدکودک‌ها – زمین فوتسال سالنی باقیمت 269 هزار تومان فروش می‌رود.

چمن مصنوعی دانژه 15 میلی‌متری نوع دوخت دو بافت، تراکم طولی ۱۴۰ گره، نوع زیره: دولایه با پوشش لاتکس مقاوم در برابر تغییر رنگ و کوبیدگی در فضای پرتردد. ابعاد رول چمن: 2 در 25 و قیمت آن 268 هزار تومان است.

انتهای پیام

بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز