۶ تفاوت عمده لوله بدون درز و لوله درزدار

ژیوار

لوله‌های فولادی هرچند در ظاهر شبیه یکدیگرند، اما هر کدام کاربرد متفاوتی دارند و تنها اهل فن می‌توانند به تفاوت آنها پی ببرند.

پرکاربردترین نوع لوله فولادی شامل بدون درز و درزدار است و به همین دلیل قیمت لوله بدون درز و درزدار همواره رصد می‌شود.

کاماپرس در این گزارش تفاوت‌­های عمده بین لوله بدون درز و لوله درزدار را بررسی کرده است.

تفاوت‌های لوله درزدار و بدون درز

لوله درزدار با روش جوشکاری و لوله بدون درز با نورد گرم یا سرد تولید می‌شود. مقاومت لوله درزدار در مقابل فشار، خوردگی و ترک برداشتن کمتر از لوله بدون درز است. ترکیب لوله درزدار ناهمگن بوده، در حالی که لوله بدون درز دارای ترکیبی یکنواخت است. معمولا از لوله درزدار برای انتقال آب، گاز، بخار فاضلاب، نفت و گاز استفاده می­‌شود، در حالی که لوله بدون درز برای انتقال مایعات و گازهای تحت فشار بالا، صنایع نفت و گاز، صنایع پتروشیمی و کشتی سازی کاربرد دارد.

فرآیند تولید لوله بدون درز نیز با درزدار تفاوت زیادی دارد. مثلا به منظور تولید لوله‌های بدون درز یا مانیسمان، ابتدا شمش فولادی به اندازه مورد نظر برش و در کوره حرارت داده می­شود و سپس آن را به شکل لوله از داخل یک سنبه داغ عبور می‌دهند، اما برای تولید لوله درزدار از ورق فولادی استفاده می‌شود که به صورت رول از لبه‌ها به هم جوش داده می‌شوند.

دریان سفر امید

مزایای لوله درزدار و بدون درز

لوله درزدار و بدون درز هر کدام مزایایی دارند که در ادامه به آن پرداخته شده است.

مزیت‌های لوله درزدار مزیت‌های لوله بدون درز
مقرون به صرفه بودن یک نواختی ترکیب مواد ساختاری آن
کاهش هزینه تمام شده در قطرهای کمتر آن افزایش مقاومت کلی آن‌ها
مورد پذیرش صنایع مختلف شکل یکدست به دلیل نداشتن جوش خوردگی

خرید آهن و فولاد از «آیرومارت»

بازرگانی فولاد آیرومارت با تکیه بر توان فنی، تخصصی و سال‌ها تجربه پیشکسوتان حوزه آهن آلات شاغل توانسته است خدمات آنلاین خوبی را به مشتریان خود ارائه دهد. خدمات آیرومارت تنها به استعلام قیمت آهن، میلگرد، تیرآهن، لوله، پروفیل و سایر مقاطع فولادی ختم نمی‌شود و افراد از طریق وبسایت این شرکت امکان خرید انواع محصولات آهنی و فولادی خواهند داشت.

با مراجعه به وبسایت https://iromart.com می­‌توان در نوار کار صفحه عناوین میلگرد، تیرآهن، پروفیل، ورق، نبشی و ناودانی، لوله، استیل و دیگر خدمات این مجموعه را مشاهده کرد. با کلیک روی هر عنوان، انواع مختلف این محصول به همراه نام برند تولیدکننده آن نمایش داده خواهد شد. برای آگاهی از قیمت لوله بدون درز و درزدار باید روی گزینه لوله و مدل مورد نظر کلیک کرد تا انواع و نرخ آن نمایش داده شود. پس از مشخص کردن مدل، اندازه و نوع لوله امکان خرید از این درگاه وجود خواهد داشت. در صورت بروز هر گونه مشکل یا سوال نیز می­‌توان با شماره تلفن 02145306 تماس گرفت.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز