۵ کلاهبرداری‌ در خرید خودرو اقساطی

کلاهبرداری فروش خودرو
تورهای مسافرتی لحظه آخر

خرید خودرو اقساطی، زمینه‌های بسیاری را برای انواع کلاهبرداری‌ها فراهم کرده است چراکه تبلیغات فروش اقساطی خودرو در شبکه‌های اجتماعی فراوان‌‌ شده‌اند و تشخیص درست و غلط آن‌ها کار دشواری است. به علاوه به علت افزایش قیمت خودرو طی چند سال گذشته، خرید خودرو اقساطی جذابیت بیشتری برای افراد پیدا کرده است اما خرید اقساطی خودرو با اتکا به ادعاهای هر بنگاه بی نام و نشانی منطقی نخواهد بود. برای تشخیص معتبر بودن شرکت‌های فروش اقساطی خودرو، حتما باید از سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران استعلام بگیرید. حتما توجه داشته باشید تاریخ مجوز شرکت منقضی یا لغو نشده باشد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ۵ کلاهبرداری خرید خودرو اقساطی می‌پردازد.

طرح‌های یک‌طرفه فروش اقساطی خودرو

برخی قراردادها کاملا به ضرر مشتریان تنظیم شده‌ است. به طوریکه در برخی موارد خودرویی در کار نیست اما مجموعه‌ی کلاهبردار در قرارداد با افزودن این بند که در صورت انصراف از خرید مبلغ ۱۰ درصد پیش‌ پرداخت کسر و پس از گذشت ۲ ماه پول به متقاضی عودت داده می‌شود به نفع خود عمل می‌کنند چراکه متقاضی پس از ماه‌ها سرگردانی از خرید خودرو با کسر مبلغ ۱۰ درصد از اصل سپرده انصراف می‌دهد. به علاوه در مواردی دیگر خودروی فروخته شده معمولا مدت‌ها پس از زمان تعیین شده در قرارداد، تحویل متقاضیان می‌شوند و تعهدی برای زمان تحویل وجود ندارد؛ به طوریکه برای دیرکرد در تحویل، بهره‌ای به سپرده متقاضی تعلق نمی‌گیرد.

فروش خودرو اقساطی در سایت‌، پیج‌ و کانال‌ تلگرامی غیرقانونی و نامعتبر

در فضای مجازی، مجموعه‌های بی‌نام و نشان پس از جذب مشتریان با قیمت و درصد سود پایین‌تر از تسهیلات بانکی

همچنین دریافت پیش‌ پرداخت و برخی اقساط، خودرویی به مشتری تحویل نمی‌دهند و ناپدید می‌شوند.

تفاوت خودروی بازدیدی و تحویلی

در این روش ابتدا یک کارشناسی کلی از خودرو ارائه می‌دهند اما پس از گذشت ماه‌ها در نهایت خودروی مشابه دیگری به متقاضی تحویل داده می‌شود. در برخی موارد به جعل شماره شاسی نیز اقدام می‌کنند که شاید در زمان انجام معامله مشخص نشود اما در آینده مالک خودرو را با مشکل مواجه می‌کند. این موضوع در فروش اقساطی خودروهای دست دوم بیشتر مشهود است.

علاوه بر این موضوع، خودروسازان جهانی برخی مدل‌ها را به سفارش‌ کشورهای مختلف با سطوح متفاوتی از تجهیزات تولید می‌کنند. به همین علت گاهی یک مدل، شبیه ورژن فول‌آپشن بوده اما امکانات کمتری دارد. این موضوع در خرید اقساطی خودرو وارداتی کارکرده با موعد تحویل چند ماهه بیشتر رخ می‌دهد.

فروش اقساطی خودرو به اشخاص مختلف

برای خرید اقساطی خودرو با مراجعه به مراکز معتبر و تحویل فوری ماشین از این نوع کلاهبرداری جلوگیری کنید.

فروش تلفنی خودرو به صورت اقساطی

در این روش با افراد تماس می‌گیرند که خودروی مناسبی برای آن‌ها با شرایط خرید تسهیلاتی و قیمت بسیار پایین موجود است. سپس برای حفظ شانس خرید خودرو با قیمت کمتر از بازار با تسهیلات ویژه، پیش‌پرداختی به حساب فردی تحت عنوان رابط شرکت و مشتری واریز می‌کند. همچنین اطلاعات شخصی و کارت بانکی خود را برای تنظیم قرارداد در اختیار تماس‌گیرنده قرار می‌دهند. در چنین مواردی حتما از فرد تماس‌گیرنده اطلاعات تماس شرکت را درخواست و هرگونه قرارداد را به جلسه‌ی حضوری در محل شرکت مشروط کنید.

فروش تلفنی خودرو

خرید خودرو اقساطی از “همراه مکانیک”

مجموعه‌ی همراه‌ مکانیک از سال ۱۳۹۲ با همکاری متخصصان حوزه‌ی خودرو و نخبگان دانشگاهی فعالیت خود را آغاز کرد. اکنون به کامل‌ترین مرجع خدمات خودرو در کشور، از مشاوره تخصصی خرید و فروش تا خدمات خودرو در محل با بالاترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان تبدیل شده است. برای ارتباط با این مجموعه‌ می‌توانید به نشانی تهران، خیابان آزادی، خیابان حبیب الله، بعد از میدان حسن حسینی، ایستگاه نوآوری شریف، پلاک 56 رفته یا با شماره تلفن‌های 02167632000 یا 02191070700 تماس بگیرید. همچنین برای تسهیل در انجام امور می‌توانید به نشانی اینترنتی www.hamrah-mechanic.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز