۱۰ نکته کلیدی هنگام خرید آنلاین طلا

خرید آنلاین طلا - کاماپرس
ژیوار

امروزه خرید آنلاین طلا بیش از هر زمان دیگری محبوبیت پیدا کرده و در میان مردم رواج یافته است؛ چراکه در خرید اینترنتی با صرف کمترین زمان و تنها با چند کلیک ساده می‌توان انواع طلا را خریداری کرد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ۱۰ نکته ضروری برای خرید آنلاین طلا ‌پرداخته است.

داشتن ضمانت

ابتدا باید ضمانت طلای خریداری شده را بررسی کرد تا اگر پس از خرید، مشکلی پیش آمد، بتوان آن را برگشت داد و پول خود را پس گرفت. داشتن ضمانت، امکان مرجوع کردن طلا را می‌دهد.

توجه به عیار طلا

عیار طلا در خرید آنلاین آن نیز مانند خرید حضوری، بسیار اهمیت دارد. رایج‌ترین نوع طلا در ایران طلای ۱۸ عیار است و اگر در خرید آنلاین، طلای کمتر از ۱۸ عیار به شما پیشنهاد شد، از خرید آن خودداری کنید.

خرید آنلاین طلا - کاماپرس

دریان سفر امید

توجه به کد طلا

طلا دو کد خاص شامل کد عیار و کد مربوط به نام برند سازنده آن دارد. حتما توجه کنید که طلا این دو کد مهم را دارا باشد؛ در غیر این صورت به اصالت آن شک کنید.

دریافت فاکتور طلای خریداری شده

برخی از افراد تصور می‌کنند در خرید آنلاین طلا به فاکتور نیازی نیست؛ در حالی که نبود فاکتور در آینده دردسرساز خواهد شد و باید در همان زمان خرید، از فروشنده حتما درخواست فاکتور کرد؛ چرا که برای فروش طلای خریداری شده، به فاکتور خرید آن نیاز خواهد بود.

توجه به قیمت روز طلا

در هر ساعتی از شبانه روز تنها با جست­وجو در گوگل می‌توان از قیمت روز طلا مطلع شد. حین خرید آنلاین طلا نیز باید ابتدا قیمت روز طلا را استعلام و سپس اقدام به خرید کرد. به عنوان نمونه اگر قیمت طلا، گرمی دو میلیون تومان و طلای انتخابی نیز دو گرم وزن داشته باشد، باید چهار میلیون تومان پرداخت کرد، اما اگر فروشنده مبلغ کمتری درخواست کرد، باید به اصل بودن طلا شک کرد. در مقابل، اگر فروشنده مبلغ بیشتری اعلام کرد، باید از اعتبار آن اطمینان حاصل کرد.

خرید آنلاین طلا - کاماپرس

انتخاب فروشگاه معتبر

برای خرید آنلاین طلا، مهمترین نکته، انتخاب فروشگاه معتبر است؛ چراکه برای خرید طلا به صورت فیزیکی نیز باید روزها زمان صرف کرد تا یک فروشگاه معتبر را در سطح شهر یافت. هنگام خرید آنلاین طلا، این مسئله بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد، چون در این روش بدون از نزدیک دیدن و لمس طلای انتخابی باید اقدام به خرید طلا کرد و بدین جهت حتما باید وبسایتی را برای این کار در نظر گرفت که قبلا امتحان خود را پس داده باشد.

توجه به نماد اعتماد الکترونیک

حین خرید آنلاین طلا حتما به نماد اعتماد الکترونیک فروشنده آن توجه کنید؛ چراکه هر فروشگاهی دارای این نماد باشد، بدون شک اعتبار بالاتری دارد و قابل اعتمادتر خواهد بود. این نشان مستقیما از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به فروشگاه‌های آنلاین اعطا می‌شود و یک نماد دولتی است.

خرید آنلاین طلا - کاماپرس

وجود درگاه بانکی معتبر

در خرید آنلاین طلا، وجود درگاه بانکی جهت پرداخت بسیار اهمیت دارد؛ چراکه با این کار می‌توان پرداخت امن‌تر و مطمئن‌تری انجام داد. اگر فروشگاهی برای پرداخت، شماره حساب شخصی در اختیارتان قرار داد، باید نسبت به اعتبار آن شک و از خرید کردن از آن فروشگاه اجتناب کنید.

نگهداری از کد رهگیری سفارش

پس از خرید آنلاین طلا، یک کد رهگیری به فرد داده می‌شود که باید آن را تا زمان تحویل گرفتن طلا نگه داشت. در این صورت اگر طلا تقلبی باشد، این کد می‌تواند بهترین مدرک اثبات‌کننده‌ خرید به حساب آید و هنگام بروز هر گونه موردی بسیار کارساز خواهد بود‌.

چک کردن بسته‌بندی

وقتی مامور پست طلا را برایتان آورد، قبل از امضا کردن فاکتور تحویل حتما بسته‌بندی آن را بررسی کنید؛ چراکه ممکن است بسته‌بندی در طول مسیر، باز و طلا دستکاری شده باشد. اگر بسته‌بندی باز بود یا هر مشکل دیگری داشت، از امضا کردن و تحویل گرفتن بسته خودداری کنید.

خرید آنلاین طلا از «طلاسی»

طلاسی، وبسایت خرید و فروش آنلاین طلای خام و بدون اجرت است. این مجموعه نقدشوندگی سریع دارایی را تضمین می‌کند تا در هر زمانی از شبانه روز بتوان طلای خود را در سایت طلاسی به فروش رساند و وجه آن را در سریع‌ترین زمان دریافت کرد. با استفاده از خدمات این مجموعه مانند مشاهده قیمت روز طلا، خرید آنلاین طلا و امثال آن می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با تضمین اصالت محصول، خرید خود را انجام داد.

علاقه­‌مندان برای خرید حضوری از طلاسی می‌­توانند به نشانی تهران، میدان هروی، بازار طلای هروی سنتر، پلاک B44  یا برای تسهیل فرآیند خرید خود به صورت آنلاین به نشانی اینترنتی https://talasea.ir مراجعه کنند. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان طلاسی می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته با شماره تلفن 02191690818 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : طلاسی
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان