۱۰ نکته ضروری مراقبت از پوست در فصل تابستان

ژیوار

تابستان با تمام زیبایی‌هایش، فصل خوبی برای مراقبت از پوست نیست چراکه در تابستان زمان زیادی را بیرون از خانه، در سفر، گردش، تفریح و زیر آفتاب می‌گذرانیم. قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و گرمای شدید هوا که باعث تعریق بیش از حد معمول می‌شود، زمینه را برای ایجاد برخی از مشکلات پوستی مانند آفتاب‌ سوختگی و بروز آکنه و جوش فراهم می‌کند. به همین خاطر باید روتین مراقبت از پوست و نحوه‌ی استفاده از لوازم آرایش خود را تغییر دهیم تا پوستی سالم داشته باشیم.

کاماپرس در این مطلب به بررسی ۱۰ نکته ضروری مراقبت از پوست در فصل تابستان می‌پردازد.

استفاده از کرم ضدآفتاب

در تابستان باید از ضدآفتاب برای بخش‌هایی از پوست که در معرض مستقیم اشعه‌های UVA و  UVB نور خورشید قرار دارند، استفاده کنید تا از آسیب‌های احتمالی بر پوست شما جلوگیری شود. از ضد آفتابی با SPF مناسب پوست خود حداقل دو بار در طول روز، حتی اگر در معرض مستقیم نور خورشید قرار نمی‌گیرید، استفاده کنید. این موضوع در مورد کودکان به علت پوست لطیف و حساس‌شان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

ضدآفتاب - کاماپرس

استفاده از آنتی‌اکسیدان‌ها

سرم آنتی اکسیدان یا سایر محصولات آنتی اکسیدانی، می‌تواند از پوست شما در مقابل عوامل آسیب‌رسان محیطی مانند اشعه UV محافظت کرده و مانند لایه‌‌ای محافظتی بر پوست عمل کند. از دیگر فواید این ترکیبات این بوده که می‌توانید با افزودن آن به رژیم غذایی، برای داشتن پوستی جوان‌تر و سالم‌تر نیز بهره ببرید.

دریان سفر امید

 لزوم لایه‌برداری پوست

کرم‌های لایه‌بردار و تونرها را در روتین مراقبت از پوست روزانه خود قرار دهید. این محصولات از پوست در برابر تجمع بافت‌های مرده، ضخیم و چربی‌های اضافی محافظت کرده و به پوست اجازه تنفس می‌دهند تا در نهایت پوستی جوان، شاداب، با نشاط و بدون آکنه و چربی داشته باشید.

تغییر آرایش متناسب با شرایط تابستان

به دلیل تعریق زیاد و گرمای هوا، در تابستان باید نوع و مقدار استفاده از محصولات آرایشی خود را تغییر دهید. هر چه آرایش ساده‌ و سبک‌تری داشته باشید، بهتر است. به‌جای استفاده از کرم‌پودرهای سنگین از مرطوب‌کننده‌های رنگی همراه با کانسیلر استفاده کنید. به علاوه از محصولات ضدآب استفاده کرده و حتما در انتهای کار از اسپری یا پودر فیکس برای افزایش دوام آرایش استفاده کنید. محصولات آرایشی با مواد اولیه‌ی ساخت غیرجوش‌زا تهیه کنید؛ یعنی موادی که وارد منافذ پوست نشده و باعث بروز جوش نمی‌شوند. تعداد لایه‌های آرایش خود را نیز کمتر کنید تا پوستتان نفس بکشد.

شستشوی روزانه صورت

یکی از روش‌های ضروری مراقبت از پوست در تابستان، شستشوی روزانه صورت با استفاده از شوینده مخصوص پوست خودتان است چراکه به دلیل تعریق بیش از اندازه ممکن است منافذ پوست بسته شده و پوست را دچار مشکل کنند. با شستشو روزانه از بسته شدن منافذ پوست خود جلوگیری کنید.

استفاده از شوینده مخصوص پوست خود

از شوینده‌‌های متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید چراکه نحوه مراقبت از پوست چرب یا مختلط با پوست حساس و خشک، کاملا متفاوت است. علاوه بر آن نحوه شستشوی صورت در فصول گرم با سرد سال هم تفاوت دارد چراکه بسیاری از افراد برخلاف فصول سرد سال در تابستان پوستی چرب دارند و باید از محصولات فاقد چربی یا کنترل‌کننده ترشحات چربی استفاده کنند.

توجه به هیدراته شدن پوست

از محصولات هیدراته‌کننده مانند آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید تا رطوبت کافی به پوست‌تان برسد. این محصولات با ایجاد لایه محافظتی روی پوست شما از تبخیر و خشکی آن در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند.

رعایت تغذیه مناسب

برای مراقبت از پوست در تابستان، مصرف بیشتر میوه و سبزیجات مانند پرتقال، هویج، آووکادو، انگور قرمز، انجیر، گوجه‌فرنگی، کلم بروکلی و … را فراموش نکنید؛ چراکه علاوه بر تامین رطوبت و سایر مواد مغذی پوست، سرشار از آنتی اکسیدان بوده و می‌توانند برای حفظ سلامت پوست بسیار موثر باشند. علاوه بر آن می‌توانید از کرم‌ها و لوسیون‌های دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C هم استفاده کنید.

نوشیدن آب کافی

مصرف کافی آب، می‌تواند پوست را نرم، درخشان، لطیف و شفاف کرده و از خشکی آن به‌ویژه در تابستان بکاهد. علاوه بر آن نوشیدن آب می‌تواند به دفع سموم از پوست، به وسیله ادرار یا عرق نیز کمک کند.

استفاده از لباس‌های محافظ آفتاب

پوشیدن لباس‌های محافظ در برابر اشعه مستقیم خورشید مانند کلاه‌های نقابدار یا چترهای مخصوص آفتاب برای حفاظت از پوست گزینه‌‌ای دیگر در برابر مراقبت از پوست است اما توجه داشته باشید که جای کرم ضدآفتاب را نمی‌گیرد و در کنار آن می‌تواند انتخاب موثری باشد.

خرید بهترین محصولات مراقبت از پوست از “آرسس بیوتی”

فروشگاه آرسس از سال ۱۳۸۸ با تیمی متخصص و مجرب در زمینه آرایشی و بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرد. اکنون نیز یکی از معتبرترین و جامع‌ترین عرضه‌کننده‌های محصولات آرایشی، بهداشتی در ایران است. این مجموعه با هدف صرفه‌جویی در زمان خرید، فروشگاه اینترنتی خود را نیز تاسیس کرد تا بتوانید خریدی آسان و مطمئن را با صرف کمترین زمان تجربه کنید.

برای خرید حضوری می‌توانید به نشانی مشهد، خیابان احمدآباد، بلوار رضا، بین رضا ۱۱ و ۱۳ مراجعه کنید یا برای تسهیل فرآیند خرید به نشانی اینترنتی https://arsesbeauty.com بروید. همچنین برای دریافت مشاوره از کارشناسان مجموعه می‌توانید با شماره تلفن  ۰۵۱۳۸۴۰۷۷۴۸ تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : آرسس بیوتی
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز