یارانه نقدی سال 1400 و یک تغییر مهم ؛ یارانه ۲۲ میلیون نفر کمتر از یارانه 58 میلیون نفر

ژیوار

یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۰ با یک تغییر مهم همراه است، قرار است ۲۲ میلیون نفر کمتر از 58 میلیون دیگر یارانه بگیرند.

به گزارش کاماپرس، بحث یارانه نقدی در سال آینده هنوز داغ داغ است. تا چند روز پیش درباره افزایش مبلغ آن صحبت می شد و اینکه قرار است با تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس و با حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از کالاهای اساسی، ۱۱۰ هزار تومان دیگر به یارانه نقدی۴۵۵۰۰ تومانی اضافه شود و رقم یارانه نقدی به ۱۵۵۵۰۰ برسد.

البته با حذف ارز دولتی یک سناریوی دیگر هم مطرح شد. آن هم اضافه شدن مبلغ یارانه معیشتی بود. این گمانه مطرح شد که در صورت حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی این رقم به یارانه بگیران معیشتی تخصیص داده می‌شود، در این صورت تقسیم ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بین ۶۰ میلیون یارانه معیشتی بگیر، باعث افزایش ۱۴۷ هزار تومانی یارانه معیشتی در هر ماه می شود.

یارانه نقدی در دو سقف پرداخت می شود

با این حال و در صورتی که هنوز تکلیف رقم نهایی یارانه نقدی و یارانه معیشتی در سال ۱۴۰۰ مشخص نشده است، خبر جدید این است که یارانه نقدی در سال آینده در دو سقف پرداخت می شود.

دریان سفر امید

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون با اعلام این خبر درباره آخرین مصوبات این کمیسیون می گوید:« منابع یارانه ها به صورت یک جا ۴۳۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که ۱۴.۵ درصد سهم نفت را از آن جدا خواهیم کرد.

همچنین یارانه نقدی در دو سقف پرداخت خواهد شد، ۵۸ میلیون نفر یک مبلغ و از ۵۸ میلیون نفر تا ۸۰ میلیون نفر مبلغ کمتری یارانه دریافت می کنند. همچنین یارانه تولید نیز در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار پرداخت می شود.»

هنوز جزئیات دیگری درباره این تغییر مهم منتشر نشده است به همین دلیل مشخص نیست این ۲۲ میلیون نفری که قرار است یارانه کمتری دریافت کنند جزو کدام دهک جمعیتی هستند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز