یارانه فوق العاده رمضان 1400 به کدام خانوارها رسید؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

مسئولان قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا از واریز یارانه ای تحت عنوان یارانه فوق العاده رمضان 1400با رقم مجموع 2500 میلیارد تومان برای میلیون ها نفر خبر داده اند اما گزارش ها در مورد مبلغ این‌یارانه و خانوارهایی که یارانه به حساب سرپرست آنها واریز شده ضد و نقیض است.

به گزارش کاماپرس، ماه رمضان رو به پایان است و دولت نیز مدعی پرداخت 2500 میلیارد تومان یارانه فوق العاده در این ماه به برخی خانوارهای کم درآمد شده اما بسیاری از خانوارهایی که قاعدتا باید در شمار دریافت کنندگان این یارانه باشند نه تنها مبلغی به حساب آنها واریز نشده بلکه حتی از چنین یارانه ای خبر ندارند!

یارانه‌ای که نه شفاف است و نه کافی!

شرط اساسی مثمر ثمر بودن کمک های دولت به اقشار آسیب پذیر ، شفاف بودن و مکفی بودن این کمک ها است اما به نظر می رسد در مورد یارانه ماه رمضان این دو شرط رعایت نشده است. از یک سو خانوارهای دریافت کننده یارانه به درستی مشخص نیستند و از سوی دیگر در مورد مبلغ یارانه نیز نمی توان گفت کمک موثری به معیشت خانوارها کرده است. اگر 2500 میلیارد تومان طبق ادعای مسئولان به صورت سرانه بین 60 میلیون نفر توزیع شده باشد مبلغی که برای مثال به یک خانوار 4 نفره اختصاص یافته حدود 200 هزار تومان است.  سوال اینجاست که 200 هزار تومان در برابر گرانی اقلامی مثل برنج، روغن ، گوشت ، مرغ و … چه گره ای از این خانوارها باز کرده است؟

یارانه‌ای که یارانه دیگر را قطع کرد

راز آسمان پایتخت

نکته قابل تامل دیگر این که برخی کامنت ها و تماس های رسیده به کاماپرس حکایت از آن دارد که بعضی سرپرستان خانوارهای مشمول یارانه‌معیشتی در ماه رمضان مبلغی متفاوت با مبلغ یارانه‌معیشتی برایشان واریز شده اما یارانه معیشتی اردیبهشت ماه آنها واریز نشده است این درحالیست که قرار بود یارانه‌ماه رمضان جدا از یارانه‌معیشتی باشد.

بر اساس اعلام دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا سازمان برنامه و بودجه از محل بودجه های حمایتی اعتباری بالغ بر۲۵۰۰ میلیارد تومان را به ۶۰ میلیون نفر از افراد واجد شرایط اختصاص داده و این مبلغ تحت عنوان«معیشتی فوق العاده» در ماه مبارک رمضان به سرپرستان خانوارهای مشمول پرداخت شده است.

چه خانوارهایی یارانه‌رمضان 1400 را دریافت نکردند؟

در حالی که ماه رمضان به روزهای پایانی خود نزدیک می شود کاماپرس مسئولیت خود می داند در مورد این مبلغ کلان که به عنوان یارانه حمایتی یا معیشتی فوق العاده به بسیاری از خانوارهای کم درآمد پرداخت شده شفاف سازی کند چرا که به نظر می رسد مبلغ واریزی این‌یارانه و خانوارهای مشمول آن به درستی مشخص نیست.

ضمنا کاماپرس آمادگی دارد اگر یارانه‌معیشتی فوق العاده رمضان 1400 برای سرپرستان خانوارهایی که محق به دریافت این‌یارانه بوده اند پرداخت نشده نقطه نظرات آنها را منعکس کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز