موج پنجم کرونا کی از راه می‌رسد؟

کاهشی شدن آمار مبتلایان به کرونا و تلفات این بیماری در روزهای اخیر، این تصور را ایجاد کرده که پیک چهارم کرونا در ایران به پایان رسیده و با توجه افزایش تدریجی افرادی که واکسن تزریق کرده اند، پیک چهارم آخرین موج کرونا در کشور ما خواهد بود اما به نظر می رسد کارشناسان وقوع موج پنجم کرونا را قطعی می دانند.

به گزارش کاماپرس، آیا پیک چهارم کرونا آخرین موج این بیماری مرگبار در ایران خواهد بود و دیگر شاهد اوج گیری کووید 19 و افزایش تصاعدی شمار مبتلایان و تلفات نخواهیم بود؟ این خوش بینی در برخی افراد ایجاد شده است که با تزریق واکسن به تعداد بیشتری از اقشار طی روزها و هفته های پیش رو و با توجه به این که تعداد افرادی که تاکنون به کرونا مبتلا شده اند بیش از 10 میلیون نفر تخمین زده می شود، موج چهارم آخرین خیز بلند کرونا در ایران باشد.

اما دیدگاه های کارشناسان و مسئولان بهداشتی کشور نه تنها چنین خوش بینی هایی را تائید نمی کند بلکه آنها معتقدند به زودی شاهد خیزهای جدید کرونا در کشور آن هم با ویروس جهش یافته خواهیم بود.

نگرانی مسئولان بهداشت از خیز پنجم کرونا

دنیای اقتصاد در این باره نوشته است؛ با وجودی که گزارش های اخیر از کاهش ملموس تعداد شهر‌های قرمز و همچنین کاهشی‌شدن روند بستری و تلفات کرونا در بسیاری از نقاط کشورحکایت می‌کند ولی متولیان بهداشت ایران در حالی که موج چهارم کرونا را هنوز پشت سر نگذاشته ایم، نگران وقوع زودهنگام موج پنجم کرونا در سراسر ایران هستند.

آریاک سفر

به نظر می رسد این نگرانی به بروز فاجعه انسانی در هند در پی شیوع ویروس کرونای هندی و ورود چند مورد مبتلا به این ویروس به کشور ایجاد شده است.

احتمال وقوع موج های بعدی کرونا در آینده نزدیک با تلفات بیشتر

دکتر علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران هم از احتمال بروز خیز جدید کرونا با ویروس جهش‌یافته جدید خبر داده است. زالی با اشاره به‌وجود ویروس‌های جهش‌یافته گفت: انتظار داریم خیزهای بعدی با وجود ویروس‌های جهش‌یافته وجود داشته باشد؛ خیزهایی که در آینده نه چندان دور با ویروس‌های جدید قابل پیش‌بینی هستند.

زالی تصریح کرد: قطعا در ویروس‌های جدید سرایت‌پذیری افزایش پیدا می‌کند که به تبع آن بیمار بستری و فوتی‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. قطعا رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری همچنان به‌عنوان بهترین شیوه برای پیشگیری از این بیماری قلمداد می‌شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز