یارانه بنزین خانوارها و 4 نکته مهم درباره آن

ژیوار

طرح اعطای سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو حالا وارد فاز جدیدی شده است، تا جایی که یکی از نماینده های مجلس اعلام کرده برای تصویب این طرح حاضر است با نماینده های دولت مناظره کند.

به گزارش کاماپرس، چند روز پیش خبری منتشر شد که مجلس در طرحی جدید برای هر نفر فاقد خودرو ۱۵ لیتر بنزین در نظر گرفته است. براساس این طرح نمایندگان مجلس در چارچوب اصلاحات بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور؛ قرار است به افراد فاقد خودرو ۱۵ لیتر بنزین مجانی و قابل فروش داده شود.

حتی الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق در گفت و گویی تلویزیونی اعلام کرد:« پیش بینی شده است برای هر نفر ۱۵ لیتر بنزین در نظر گرفته شود که در یک سامانه امکان خرید و فروش داشته باشند و اگر بین خود مردم خرید و فروش ممکن نشد افراد مازاد بنزین را به دولت بفروشند که در حال حاضر احکام آن نوشته شده است.»

دولت مخالف طرح مجلس است

اما فعلا دولت با این طرح مخالفت کرده است. مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مخالفت دولت با این طرح مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:« در سلام صبح بخیر شبکه سه، طرح اعطای سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو را بیان کردم . اما در ‎کمیسیون تلفیق با یک رای مصوب نشد؛ چون:
– فضاسازی موثر آقای گل سفیدی از دولت که جلسه را ترک کرد!

دریان سفر امید

– با وجود علم قبلی، آقای حاجی بابایی در کمیته تبصره۱۴، منبع مالی طرح را به طرحهای سایرین توزیع کرد.»

به گزارش سیناپرس، این نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه این پست نوشت:« طرح اعطای سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو را در صحن علنی پیگیری و به فضل الهی، از جیب دولت ‎تفریق و به جیب مردم فاقد خودرو ‎جمع خواهیم کرد. و حتی نمایندگان دولت را به مناظره دعوت می کنم.»

او همچنین از ۴ نکته اصلی و مهم این طرح نیز نام برد که یه شرح زیر است.

۱- عدم تغییر قیمت ها (۱۵۰۰ و ۳۰۰۰)
۲- حفظ همه سهمیه ها تا دو خودرو در خانوار، ۶۰ لیتر در ماه
۳- حفظ همه سهمیه های عمومی وانت، موتور، تاکسی و …
۴-ایجاد بازار خرید و فروش برای انتفاع مردم و برای خانوارهای بدون خودرو، نفری ۱۵ لیتر در ماه

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “یارانه بنزین خانوارها و 4 نکته مهم درباره آن

  1. ناصر گفته:

    طرح مسخره و خنده داری است در کجای دنیا بنزین به خانوار وبدون ماشین می دهند با این طرحها مجلس ابروی خود را می برد بجای بنزین هزینه بهداشتی مردم را بدهد ویا هزینه ازدواج جوانان را بدهد ویا هزینه گوشی ویا تبلت دانش آموزان بی بضاعت را بدهد طرحهای آبرومند و خارج از شعار زیاد است اگر بخواهند بدون شعار عمل کنند

  2. ناشناس گفته:

    یارانه سرتان را بخورد قیمت ها نجومی شده با این مبلغ ناچیز اینهارا جمع کنید واگر مرد عمل هستید مثل کشور کویت یارانه پرداخت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز