گوگل کروم اشتباهات تایپی را اصلاح می‌کند

گوگل همچنین به‌روزرسانی‌های بیشتر مبتنی بر دسترس‌پذیری برای ویژگی Live Caption و Google Maps اعلام کرد.

مرورگر گوگل کروم اکنون اشتباهات تایپی را در URLها بررسی می‌کند و وب‌سایت‌های پیشنهادی را بر اساس آنچه فکر می‌کند منظور شماست نمایش می‌دهد.

به گزارش کاماپرس، گوگل این تغییر را به‌عنوان بخشی از یک به‌روزرسانی بزرگ‌تر در قابلیت دسترس‌پذیری (Accessibility) اعلام کرد و می‌گوید که این ویژگی ابتدا قبل از ورود به تلفن همراه در «ماه‌های آینده» روی دسکتاپ خواهد آمد.

این ویژگی هنوز در نسخه macOS گوگل کروم دیده نمی‌شود، اما به نظر می‌رسد یک ابزار مفید برای اطمینان از دسترسی به وب‌سایت‌های مناسب (و نه وب‌سایت‌های مشکوکی که اغلب در هنگام املای اشتباه نام یک وب‌سایت محبوب، به آن‌ها هدایت می‌شوید) باشد.

علاوه بر این، گوگل چند به‌روزرسانی را برای ویژگی Live Caption خود منتشر کرد که صحبت‌های افراد را در زمان واقعی و هم‌زمان تایپ می‌کند. اکنون، می‌توانید پاسخی را در طول یک تماس تلفنی تایپ کنید و بخواهید آن را با صدای بلند برای طرف مقابل خود بخواند. درحالی‌که این ویژگی ابتدا به جدیدترین دستگاه‌های پیکسل می‌آید، بعداً روی تلفن‌های قدیمی‌تر پیکسل و سایر دستگاه‌های اندرویدی نیز ارائه می‌شود. گوگل همچنین یک جعبه زیرنویس بهینه شده را در تبلت‌های اندرویدی راه‌اندازی می‌کند و پشتیبانی از Live Caption را برای زبان‌های فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی در پیکسل 4 و 5 و همچنین سایر دستگاه‌های اندرویدی اضافه می‌کند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

به‌روزرسانی مفید دیگری برای Google Maps ارائه می‌شود که آیکون ویلچر را برای همه نمایش می‌دهد. قبلاً باید ویژگی مکان‌های قابل‌دسترس Maps را انتخاب می‌کردید تا ببینید آیا مکانی ورودی بدون پله و مخصوص ویلچر دارد یا خیر. این ویژگی برای معلولانی که از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کنند می‌تواند بسیار مفید باشد.

در نهایت، گوگل یک نسخه بتای بسته را برای چند ویژگی جدید در برنامه Lookout خود برای کاربران نابینا یا کم‌بینا اعلام کرد. اپلیکیشن مجهز به هوش مصنوعی اکنون می‌تواند تصاویر را بدون توجه به اینکه متن جایگزین یا زیرنویس داشته باشند، پردازش و تولید کند. سپس کاربران می‌توانند سؤالات بیشتری درباره این تصاویر بپرسند که برنامه سعی خواهد کرد با استفاده از یک مدل زبان بصری پیشرفته Google DeepMind به آن‌ها پاسخ دهد.

اتنهای پیام

مرتبط با : گوگل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز