گوشی گوگل پیکسل ۷ در مقابل پیکسل 7a؛ کدام مناسب است؟

گوشی‌های سری A گوگل چند سالی است که نقطه درخشانی در بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده بوده‌اند و Google Pixel 7a جدیدترین گوشی این سری است. این گوشی نسبت به مدل پیشین خود، پردازنده Google Tensor Gen 2، نرخ تازه‌سازی 90 هرتز و بالاترین سطح مگاپیکسلی که تابه‌حال در گوشی‌های هوشمند پیکسل A دیده شده است را اضافه می‌کند؛ اما این ارتقاها باعث شده که گوگل پیکسل 7a دارای قیمت پایه‌ای بیشتری نسبت به مدل سال پیش داشته باشد.

به گزارش کاماپرس، این افزایش قیمت که به‌خاطر قابلیت‌های جدید آن است، به این معنی است که این گوشی از گوگل پیکسل ۷ که نسخه پرچم‌دار سری ۷ محسوب می‌شود، تنها ۱۰۰ دلار ارزان‌تر است.

طراحی و نمایشگر

گوشی‌های هوشمند گوگل اکنون طراحی و هویت منحصربه‌فردی دارند و سری پیکسل 7 نیز به همین امر ادامه داده است. نوار دوربین در پشت تلفن با لنزهای دوگانه دوربین که از یک گیره فلزی متضاد بیرون می‌زنند، توجه‌ها را جلب می‌کند. در پنل جلویی، حاشیه‌های باریکی اطراف صفحه‌نمایش 1080p را احاطه کرده‌اند که تنها با بریدگی دوربین سلفی قطع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

در طراحی این دو گوشی مقایسه‌ای وجود ندارد، و به این دلیل است که طراحی دو تلفن تقریباً یکسان است؛ اما تفاوت‌های کوچکی نیز بین این دو گوشی وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، Pixel 7a تنها دارای رتبه IP67 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار است و دارای یک معماری کاملاً جدید میان‌رده است که دوام گوشی را افزایش می‌دهد؛ اما آن را از ساختار شیشه‌ای و آلومینیومی Pixel 7 متمایز می‌کند.

راز آسمان پایتخت

تفاوت‌های بیشتری در فناوری صفحه‌نمایش وجود دارد. وضوح تصویر و نرخ تازه‌سازی بین این دو گوشی یکسان است و نرخ تازه‌سازی 90 هرتز به‌ویژه برای پیکسل 7a یک برتری نسبت به باقی میان‌رده‌ها است، اما شباهت‌ها به همین‌جا ختم می‌شود. صفحه‌نمایش پیکسل 7 کمی بزرگ‌تر است و همچنین یک پنل AMOLED به‌جای پنل OLED پیکسل ۷ در آن وجود دارد است. فناوری AMOLED پیکسل 7 کیفیت کمی بالاتری از پنل OLED پیکسل 7a دارد، اما با درنظرگرفتن تمام موارد، برتری قابل‌توجهی محسوب نمی‌شود.

عملکرد، عمر باتری و شارژدهی

ازآنجایی‌که این دو گوشی ساخت گوگل هستند، از پردازنده گوگل Tensor Gen 2 بهره می‌برند. این تراشه پرچم‌دار دارای نقاط ضعفی است، اما همچنان عملکرد قوی دارد و توانایی مقابله با آخرین برنامه‌ها و بازی‌ها را دارد. هر دوی این گوشی‌ها دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به‌صورت استاندارد هستند. Pixel 7 دارای یک نسخه 256 گیگابایتی است که ممکن است موردتوجه باشد، زیرا هیچ یک از این گوشی‌ها دارای درگاه کارت حافظه برای افزایش نیستند.

این گوشی‌ها دارای عمر باتری معمولی هستند، اگرچه Pixel 7 در طول آزمایش‌های مختلف عملکرد قوی‌تری از خود نشان داده است. هر دو تقریباً یک روز دوام می‌آورند، اما Pixel 7a با وجود باتری کمی بزرگ‌تر، کمی سریع‌تر از Pixel 7 خالی می‌شود. پیکسل ۷ همچنین دارای یک مزیت شارژ است و شارژ سیمی 20 واتی را در مقایسه با شارژر ۱۸ واتی پیکسل 7a ارائه می‌کند. درحالی‌که هر دو گوشی دارای قابلیت شارژ بی‌سیم هستند، تنها پیکسل ۷ شارژ بی‌سیم معکوس را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دوربین

این گوشی‌ها در بخش دوربین بیشترین تفاوت‌ها را دارند. دوربین همواره قوی‌ترین عنصر گوشی‌های پیکسل بوده است و مطمئناً هر دوی این تلفن‌ها دارای دوربین‌های قوی هستند. اما کدام بهتر است؟ پاسخ به این سؤال سخت است، اما یکی از این گوشی‌ها قطعاً نقطه‌ضعفی دارد.

پیکسل 7 دارای یک لنز اصلی دوگانه 50 مگاپیکسلی عریض است که با یک لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی در پشت و یک لنز سلفی 10٫8 مگاپیکسلی در پنل جلویی جفت شده است. این دوربین‌ها طی آزمایش‌های انجام‌شده، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده‌اند. به لطف ترکیب فوق‌العاده سخت‌افزار و نرم‌افزار گوگل، طبق نظر رسانه‌ها، عکس‌ها به‌نوعی بهتر از زندگی واقعی به نظر می‌رسند.

این یکی از معدود گوشی‌هایی است که هر بار بدون نیاز به ویرایش و فیلتر، یک عکس استثنایی می‌گیرد. بنا بر گفته کارشناسان، گوگل پادشاه عکس‌های لحظه‌ای است و این موضوع در اینجا برجسته می‌شود. فقدان یک لنز تله‌فوتوی اختصاصی به این معنی است که در آن ناحیه نقطه‌ضعفی وجود دارد، اما زوم دیجیتال هشت برابری همچنان خوب است و حالت دید در شب همچنان راه را برای گرفتن عکس در شرایط کم‌نور صاف می‌کند.

پیکسل 7a چگونه است؟ لنز اصلی این گوشی 64 مگاپیکسلی است که بزرگ‌ترین لنز تابه‌حال گوشی‌های سری پیکسل A است. یک لنز 13 مگاپیکسلی فوق‌عریض و یک لنز سلفی 13 مگاپیکسلی در پنل جلویی به آن ملحق شده است. Pixel 7a اغلب عکس‌های بسیار خوبی را تولید می‌کند و عکس‌های آن به دلیل سخت‌افزار مشابه بسیار شبیه هستند.

یکی از عناصری که باید به آن توجه کرد تفاوت در اندازه پیکسل است. پیکسل 7a دارای اندازه پیکسل کوچک‌تری نسبت به پیکسل 7 است، به این معنی که پیکسل 7 می‌تواند نور بیشتری را در همان زمان جمع کند. نور بیشتر به‌طورکلی به معنای ثبت تصاویر بهتر است، و در شرایط کم‌نور اهمیت زیادی دارد. این اندازه پیکسل کوچک‌تر به این معنی است که Pixel 7a به‌اندازه Pixel 7 در هنگام کاهش دید توانایی یکسان ندارد.

پیکسل‌های میان‌رده همچنان عکس‌های استثنایی ارائه می‌کنند، اما پرچم‌دار پیکسل 7 دارای برتری‌هایی است که تفاوت‌های قابل‌توجهی را ایجاد می‌کند.

 

نرم‌افزار

هر دو گوشی روی اندروید 13 را اجرا می‌شوند که یکی از خالص‌ترین نسخه‌های اندروید است. به دلیل چند قابلیت اضافه کوچک، اندروید خالص نیست، اما بسیار نزدیک به آن است. گوشی‌های پیکسل همچنین از داشتن سریع‌ترین به‌روزرسانی در فضای اندروید بهره می‌برند، زیرا گوگل مالک اندروید است که به آن مزیتی می‌دهد که هیچ سازنده اندروید دیگری نمی‌تواند با آن برابری کند. هر دو گوشی متعهد به سه سال به‌روزرسانی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی هستند.

ویژگی‌های ویژه یکسانی را در هر دو گوشی خواهید یافت. این ویژگی‌ها شامل ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Call Screen است که به تماس‌ها پاسخ می‌دهد و متنی از تماس ارائه می‌دهد و Now Playing که آهنگ‌هایی را که در نزدیکی گوشی پخش می‌شوند را به‌صورت هوشمند شناسایی می‌کند. تعدادی ویژگی به دوربین و Google Photos نیز گره‌خورده است، مانند Photo Unblur، Night Sight، Long Exposure، و Magic Eraser که می‌تواند عناصر ناخواسته را از یک عکس در چند ثانیه حذف کند. هر دو گوشی همچنین دارای ویرایشگر جادویی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل و تصاویر پس‌زمینه هوش مصنوعی مولد هستند که در Google I/O 2023 معرفی شدند.

 

قیمت

گوگل پیکسل ۷ در بازه قیمتی ۳۵ تا ۴۱ میلیون تومانی موجود است، درحالی‌که گوگل پیکسل 7a هنوز به بازار ایران وارد نشده است. پیش‌بینی می‌شود این گوشی کمی ارزان‌تر از گوشی پیکسل ۷ باشد.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت رسمی گوگل مراجعه کنند.

مرتبط با : گوگل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز