گوکچه آدا کجاست؟ / بازدید از بکرترین جزیره ترکیه در سفر به استانبول

ترکیه_کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ترکیه یکی از مقاصد گردشگری بسیار دیدنی و محبوب در سرتاسر جهان است که همه ساله گردشگران خارجی بی‌شماری راهی شهرها و نقاط بکر و دیدنی آن می‌شوند. در این میان شاید اولین انتخاب اکثر گردشگران شهر پرهیاهوی استانبول باشد، اما تمام نقاط این کشور همواره پر از توریست و گردشگر است و همه جای آن ارزش سفر کردن دارد.

به گزارش کاماپرس، جزایر ترکیه از تماشایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور به‌حساب می‌آیند. جزیره گوکچه آدا (Gökçeada) که نام سابق آن جزیره ایمروز (İmroz) یا ایمبروس است، یکی از همین جزایر جذاب و درعین‌حال بکرترین جزیره ترکیه است. این جزیره باوجود زیبایی فوق‌العاده، اما بین گردشگران کمتر شناخته‌شده است.

طبیعت کوهستانی و صخره‌ای این جزیره، مناظر شگفت‌انگیزی را به وجود آورده است. گردشگران بسیاری به‌ویژه در فصول بهار و تابستان برای لذت بردن از تفریحات آبی، آفتاب گرفتن، پیاده‌روی و غذاهای خوشمزه به گوکچه آدا سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

برخی از جاذبه‌های گردشگری مهم جزیره گوکچه آدا

امکانات شنا و موج‌سواری، کافه‌ها و رستوران‌های دنج، کلیسای آکدامار که امروز به عنوان موزه استفاده می‌شود و طبیعت بکر و آرامش‌بخش بخشی از جذابیت‌های این جزیره به حساب می‌آید.

برای رسیدن به گوکچه آدا می‌توان از شهر گواش با قایق و صرف 20 دقیقه زمان راهی شد. همچنین می‌توانید خودتان را به بندر چاناکاله و یا بندر کاباتپه برسانید و ازآنجا با قایق یا کشتی‌های تفریحی به گوکچه آدا بروید. قایق‌های ماشینی منظم در طول سال از کاباتپه به جزیره گوکچه می‌روند. البته اگر می‌خواهید از استانبول به این جزیره سفر کنید، می‌توانید از فرودگاه استانبول، با پرواز مستقیم به این جزیره بروید.

 ترکیه_کاماپرس

تفریحات آبی محبوب گوگچه آدا

گوکچه آدا به دلیل آب‌های شفاف و زلال و سواحل زیبا، مکان ایده آلی برای تفریحات آبی است.

تفریحات آبی محبوب در این جزیره شامل شنا در آب‌های صاف و زلال دریای اژه، غواصی برای لذت بردن از زیبایی‌های زیرآب، موج‌سواری، قایق‌سواری و استفاده از کشتی‌های تفریحی برای کشف سواحل و مناطق دیدنی جزیره می‌شود.

علاوه بر این، گوکچه آدا دارای مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است که امکان کشف طبیعت وحشی و دست‌نخورده را فراهم می‌کند. این جزیره مقصدی عالی برای کسانی است که به دنبال آرامش و لذت بردن از تفریحات آبی در طبیعتی بکر هستند.

ترکیه_کاماپرس

همچنین، جزیره گوکچه آدا به دلیل دارا بودن آب‌های شفاف و باد مناسب، مقصد محبوبی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی مانند موج‌سواری و کایت‌سواری است. بهترین فصل برای موج‌سواری در گوکچه آدا فصل بهار (آوریل تا ژوئن) و تابستان (ژوئیه تا سپتامبر) است. به طور خاص، ماه‌های ژوئن و ژوئیه بهترین زمان برای موج‌سواری در گوکچه آدا هستند. در این ماه‌ها، امواج قوی و باد مناسب در سواحل جزیره مانند Crazy Island و Gokceada Kitesurf فراهم می‌شود که موج‌سواران را به این مناطق جذب می‌کند.

این جزیره در فصل تابستان در اوج شادابی است و در فصل‌های دیگر برای کسانی که به طبیعت و تعطیلات ساحلی علاقه دارند، مناسب است. گردشگران در تابستان بیشتر وقت خود را در سواحل جنوبی صرف می‌کنند و عموما به موج‌سواری مشغول می‌شوند. در بهار و زمستان نیز مسافران معمولا برای تماشای فلامینگوهای صورتی در دریاچه نمک جزیره به گوکچه آدا مسافرت می کنند.

خوراکی های جذاب گوکچه آدا

بسیاری از غذاها و شیرینی‌های موردعلاقه در گوکچه آدا غذاهای موردعلاقه یونانی‌ها هستند، مانند کوکی‌های بادام و سیسیریا، یک شیرینی پر از پنیر بز آب‌شده به‌ همراه نعنا و آویشن و بسیاری شیرینی‌ها و دسرهای خوشمزه یونانی و ترکی که حتما باید امتحان کرد.

اگر به گوکچه آدا سفر کردید، غذاهای دریایی لذیذش را فراموش نکنید. این جزیره نیز مانند تمام جزایر ترکیه، دارای تعداد زیادی کافه رستوران است و مهم‌ترین و خوشمزه ترین غذای آن، غذاهای دریایی و ماهی جزیره است. رستوران‌هایی که در طبیعت کوهستانی و با منظره دریا واقع‌شده‌اند نیز از جذاب‌ترین فضاهای جزیره هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : الی‌ گشتره بال آسمان
آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز