گوشی شیائومی ۱۲ بخریم یا سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اف ای؟

لست سکند

شیائومی 12 و سامسونگ گلکسی اس 21 FE از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار جهانی هستند.

به گزارش کاماپرس، هر دو دستگاه طیف وسیعی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند که آن‌ها را برای مصرف‌کنندگان جذاب می‌کند، اما کدام یک انتخاب بهتری است؟ کاماپرس در ادامه به معرفی و مقایسه این دو گوشی هوشمند می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

شیائومی 12

شیائومی 12 یک دستگاه پرچمدار از برند چینی شیائومی است. صفحه‌نمایش ۶٫۲۸ اینچی  AMOLED این گوشی، با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی برخوردار است. همچنین این گوشی از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون ۸ نسل یک استفاده می‌کند و 8 و ۱۲ گیگابایت رم و 128 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. این دستگاه با رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر اندروید ۱۲ کار می‌کند و دارای باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی است. در قسمت پشتی، دوربین سه‌گانه این گوشی شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک لنز فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی است. در جلو، یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

Xiaomi 12

راز آسمان پایتخت

سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اف‌ای

سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اف‌ای یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند محبوب سامسونگ است. این گوشی دارای صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچی Dynamic AMOLED 2X  با وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. این گوشی با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۸۸ به همراه رم ۶ یا ۸ گیگابایتی و گزینه‌های ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده است. این دستگاه با One UI 4 مبتنی بر اندروید ۱۲ کار می‌کند و دارای باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی است. در پشت گوشی، دوربین‌های سه‌گانه شامل دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی وجود داشته و در جلو، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی عریض وجود دارد.

Samsung Galaxy S21 FE

 

بیشتر بخوانید:

 

از نظر طراحی، هر دو دستگاه طراحی تقریباً مشابهی دارند، اما از نظر مواد مورداستفاده برای ساخت با یکدیگر تفاوت دارند. درحالی‌که شیائومی از شیشه برای ساخت پنل پشتی پرچمدار خود استفاده کرده است، در ساخت گلکسی اس 21 FE در پنل پشتی از پلاستیک استفاده شده است که باعث می‌شود نسبت به رقیب خود با وزن 190 گرم در مقایسه با 196 گرم شیائومی 12 سبک‌تر باشد. هر دو دستگاه نیز از گواهی مقاومت IP68 پشتیبانی می‌کنند و تا عمق 1 متری آب به مدت 30 دقیقه و همچنین ورود ذرات گردوغبار به داخل آن‌ها مقاوم هستند.

وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید، هر دو دستگاه از پردازنده‌های پرچم‌دار استفاده می‌کنند. درحالی‌که شیائومی 12 از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 استفاده می‌کند، سامسونگ گلکسی S21 FE به از پردازنده Qualcomm Snapdragon 888 استفاده می‌کند که مدل قدیمی‌تر این سری از پردازنده‌ها است؛ اما همچنان قدرت کافی برای کارهای روزمره را بدون هیچ مشکل یا تأخیر در عملکرد یا قابلیت‌های چندوظیفه‌ای وجود دارد.

از نظر دوربین، هر دو دستگاه مشخصات مشابهی را ارائه می‌دهند. درحالی‌که شیائومی 12 دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی را به همراه لنز ۱۳ مگاپیکسلی فوق‌عریض و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی در سمت عقب ارائه می‌دهد، سامسونگ گلکسی اس 21 FE مشخصات کمی پایین‌تر در دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی همراه با لنزهای فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی ارائه می‌کند؛ اما به دلیل اندازه سنسور کمی بزرگ‌تر در مقایسه با تنظیمات دوربین شیائومی 12، همچنان تصاویر با کیفیت خوبی را در اکثر شرایط نوری ارائه می‌کند.

هر دو گوشی از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند؛ ولی شیائومی با شارژ سیمی سریع ۶۷ واتی در مقایسه با ۲۵ وات سامسونگ و همچنین شارژ بی‌سیم ۵۰ وایت در مقایسه با ۱۵ وات در گلکسی اس ۲۱ اف‌ای، برنده بخش باتری خواهد بود. هر دو دستگاه نیز از اسپیکرهای دوگانه بهره می‌برند؛ اما اسپیکر شیائومی ۱۲ را برند Harman Kardon تنظیم کرده و اسپیکرهای گلکسی اس ۲۱ اف‌ای از صدای ۳۲ بیت و ۳۸۴ کیلوهرتز در مقایسه با ۲۴ بیت و ۱۹۲ کیلوهرتز شیائومی ۱۲ بهره می‌برند.

در پایان، گوشی میان‌رده سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اف‌ای در لحظه تهیه این گزارش در بازه قیمتی ۲۰ تا ۲۸ میلیون تومان و شیائومی ۱۲ در بازه قیمتی ۲۳ تا ۲۶ میلیون تومان باتوجه‌به گزینه‌های ذخیره‌سازی و رنگ گوشی موجود است.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگشیائومی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز