گزارش مالی جدید مایکروسافت ؛ سرفیس سقوط کرد

ژیوار

مایکروسافت به تازگی گزارش سه ماهه چهارم و پایانی نتایج مالی مالی 2024 خود را منتشر کرده است. این سازنده نرم افزار، 64.7 میلیارد دلار درآمد و درآمد خالص 22 میلیارد دلار در سه ماهه چهارم را بر اساس این گزارش به دست آورد. درآمد این غول بزرگ فناوری 15 درصد و درآمد خالص 10 درصد افزایش یافته است.

به گزارش کامارس، درآمدهای Intelligent Cloud مایکروسافت که شامل محصولات سرور و خدمات ابری این شرکت می‌شود، در مجموع ۲۸.۵ میلیارد دلار بوده و نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است. در حالی که درآمد سرویس‌های هوشمند ابری افزایش داشته  است، قیمت دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت همچنان رو به کاهش است. همچنین درآمد سخت افزار ایکس باکس دوباره کاهش یافته و درآمد سرفیس اکنون برای هفت فصل متوالی کاهش یافته است.

درآمد ویندوز و سرفیس

مایکروسافت همچنین رایانه‌های شخصی Copilot Plus جدید خود را در پایان سه ماهه چهارم مالی با انواع دستگاه‌های مجهز به کوالکام از 18 ژوئن به بعد عرضه کرد. دو دستگاه Surface جدید، Surface Laptop 7th Edition و Surface Pro 11th Edition نیز در ماه ژوئن عرضه شدند. با این حال، تأثیر کامل فروش بر درآمد دستگاه‌ها تا سه ماهه آینده محسوس نخواهد بود.

این بدان معناست که درآمد سرفیس یا همان چیزی که مایکروسافت اکنون آن را درآمد دستگاه‌ها می‌نامد، در این سه‌ماهه دوباره ۱۱ درصد کاهش یافته است. آخرین باری که درآمد سرفیس مایکروسافت افزایش یافته بود در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر 2022 بود.

دریان سفر امید

ایمی هود، مدیر مالی مایکروسافت، می‌گوید درآمد دستگاه‌های این شرکت در سه ماهه آینده به کاهش تک رقمی پایین تا متوسط ​​ادامه خواهد داد. به گفته هود، درآمد OEM ویندوز باید در سه ماهه آینده «همراستا با بازار رایانه های شخصی» نسبتاً ثابت باشد.

ایکس باکس و بازی

درآمد محتوا و خدمات ایکس باکس که شامل Xbox Game Pass نیز می‌شود، در این سه ماهه 61 درصد افزایش یافته است. درآمدهای اکتیویژن بلیزارد بار دیگر با 58 امتیاز تأثیر خالص، به اکثر درآمدهای اینجا کمک کرده است. بدون درآمد اکتیویژن بلیزارد، درآمد محتوا و خدمات Xbox همچنان 3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

مایکروسافت در ماه فوریه اعلام کرد که Xbox Game Pass اکنون به 34 میلیون مشترک افزایش یافته است. مایکروسافت قصد دارد به زودی یک طرح استاندارد Xbox Game Pass را راه اندازی کند، که برای جایگزینی Xbox Game Pass for Console برای مشترکین جدید طراحی شده است.

در حالی که انتظارات زیادی برای بازی‌های جدید در Xbox Game Pass وجود دارد، فروش کنسول همچنان با مشکل مواجه است. درآمد سخت افزار ایکس باکس در این سه ماهه 42 درصد کاهش یافته است.

مایکروسافت قصد دارد اواخر امسال یک کنسول بدون دیسک ایکس باکس سری ایکس را به رنگ سفید در کنار نسخه ویژه گلکسی بلک ایکس باکس سری ایکس عرضه کند. مایکروسافت همچنین اخیراً برای تلاش‌های استریم ابری خود بر پیام «نیازی به Xbox نیست» تمرکز کرده است.

بیشتر بخوانید:

علی‌رغم درآمد ضعیف سخت افزار ایکس باکس، درآمد بازی در مایکروسافت به طور کلی 44 درصد افزایش یافته است.

به گفته هود، مایکروسافت انتظار دارد در سه ماهه آینده درآمد محتوا و خدمات Xbox در “پایین تا اواسط دهه 50” افزایش یابد. درآمد کلی بازی نیز در اواسط دهه 30 افزایش خواهد یافت و 40 امتیاز از اکتیویژن بلیزارد کسب خواهد شد. هود می گوید درآمد سخت افزار ایکس باکس “دوباره سال به سال کاهش می یابد.”

همانطور که انتظار می رفت درآمدهای ابری و آفیس مایکروسافت در سه ماهه چهارم 2024 به رشد خود ادامه می دهند. درآمد محصولات تجاری آفیس و خدمات ابری 12 درصد رشد کرد.

در بخش مصرف کننده آفیس، بر اساس این گزارش درآمد سالانه 3 درصد افزایش یافته است. درآمد محصولات سرور و خدمات ابری در این سه ماهه 21 درصد و درآمد Azure و سایر خدمات ابری 29 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام

مرتبط با : مایکروسافت
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز