گران تر بودن نوزادان دختر در کسب وکار سیاه نوزاد فروشی

خرید و فروش نوزادان در اینستاگرام   این روزها توجه بسیاری را به خود جلب کرده و  یکی از کسب و کارهای سیاهی‌ست که در آشفته بازار اقتصاد ایران، نسبت به گذشته رونق بیشتری یافته است.

به گزارش کاماپرس،  دراین کسب و کار، نوزادان کالایی هستد که پس از به دنیا آمدن فروخته می‌شوند. کودکانی که ناخواسته وارد این دنیا شده‌اند تا پول سیاهی  برای پدر و مادرشان شوند. هرچند پلیس فتا بسیاری از این افراد را شناسایی و دستگیر کرده است، اما داستان این تجارت سیاه همچنان ادامه دارد.

نوزاد دختر از پسر گران تر است!

به گزارش شهروند، در گذشته  گاهی اوقات روی در و دیوار شهر برگه‌هایی نصب می‌کردند با محتوای نوزادفروشی. اما امروز این برگه‌ها کمتر دیده می‌شود و آگهی فروش نوزادان سر از فضای مجازی درآورده است. در این کسب وکار سیاه نوزاد پسر حدود ۵۰‌میلیون تومان قیمت دارد و نوزاد دختر حدود ۷۰ تا ۸۰‌میلیون تومان.

تنها با استفاده از هشتگ واگذاری یا سرپرستی نوزاد می‌توان با دنیایی ازمطالب و عکس‌هایی در این خصوص مواجه شد.  دلالان این بازار با مهندسی معکوس افراد را مجاب می‌کنند که همه کارها با روال قانونی پیش خواهد رفت و کوچک‌ترین مشکلی برای فرد و فرزندی که قرار است به سرپرستی بگیرد، رخ نخواهد داد.

آریاک سفر

گرفتن شناسنامه برای این نوزادان غیر‌قانونی است

یکی از ترفندهای متهمان این نوع پرونده‌ها برای ترغیب خانواده‌هایی که به دنبال سرپرستی نوزادان هستند، دادن ضمانت برای گرفتن شناسنامه نوزادان با نام‌ خانوادگی پدر و مادر جدید است.

سردار حسین رحیمی در این خصوص می‌گوید: «در اکثر این پرونده‌ها شاهد هستیم که متهمان مدعی هستند بعد از فروش نوزادان می‌توانند برای این کودک شناسنامه بگیرند و هیچ مشکلی وجود ندارد، اما این کار غیرقانونی بوده و به هیچ عنوان نه این فرد و نه فرد دیگری نمی‌تواند برای نوزادی که به این صورت خرید و فروش می‌شود، شناسنامه بگیرد.»

قانون چه می‌گوید

خریدوفروش نوزادان و کودکان در قانون جمهوری اسلامی ایران جرم تلقی می‌‌شود و قانونی با عنوان قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در ۹ ماده به تصویب رسیده است. متأسفانه این ماده اشاره صریحی به خریدوفروش غیرقانونی کودکان نکرده تا ضمانت اجراهایی را در پی داشته باشد. اما در ماده ۳ قانون بیان شده است :هرگونه خریدوفروش و بهره‌کشی از کودکان به جهت اعمال خلاف مانند قاچاق و… شخص مرتکب به ۶ماه تا یک‌سال حبس یا پرداخت ۱۰‌میلیون ریال تا ۲۰‌میلیون ریال محکوم خواهد شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز