گرانی خودرو با قیمت سازی در صفحه های اینستاگرام

ژیوار

یک مقام مسئول در وزارت صنعت با بیان این که قیمت های فعلی خودرو کاذب است و این قیمت ها قطعا پایین خواهد آمد، اظهار کرد: با وجود ممنوعیت اعلام قیمت بدون پشتوانه در سایت ها، نظارتی بر شبکه های اجتماعی مجازی نیست و صفحه های اینستاگرامی در حال قیمت سازی هستند.

به گزارش کاماپرس، یکی از مشکلاتی که این روزها گریبان گیر بازار خودرو شده نبود مرجعی برای قیمت گذاری اصولی و صحیح خودروها در بازار است چرا که تعیین قیمت خودرو در کارخانه مدتهاست کارکرد خود را از دست داده و فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار بسیار زیاد است.

در این شرایط وجود مرجعی که قیمت خودرو را به صورت شفاف و دقیق تعیین کند اهمیت فراوانی می یابد چرا که واگذار کردن تعیین قیمت به بازار، به معنی سپردن زمام بازار به دست دلالان است و با نبود عرضه کافی ، آنها هم به تنور قیمت ها می دمند و گرانی را دوچندان می کنند.

قیمت خودرو قطعا شکسته می شود

به اعتقاد مسئولان اقتصاد کشور سایت های فروش کالا مرجع مناسبی برای تعیین قیمت خودرو نبود و به همین دلیل اعلام قیمت در این سایت ها به دستور دادستان ممنوع شد اما به نظر می رسد صفحه های اینستاگرامی  در حال حاضر همان کارکرد را پیدا کرده اند و باید برای آنها فکری کرد.

دریان سفر امید

بنا به اعلام تسنیم مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در این باره می گوید: فضای مجازی دارای شورای نظارتی می‌باشد که با دستور قضایی سایت‌های قیمت‌گذاری خودرو متوقف شدند، ولی در اینستاگرام بعضی از صفحات که دارای دنبال‌کنندگان بالا هستند هر روز اقدام به قیمت‌سازی می‌کنند.

صادقی نیارکی متذکر شد: قیمت خودرو در این دو هفته اخیر کاذب و هیجانی بوده است که یک عده سوداگر در فکر استفاده از این شرایط هستند و قطعاً این قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

وی تأکید کرد: افرادی که در این شرایط وارد بازار خودرو شدند حتماً زیان خواهند کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان