کوچکترین خطوط هوایی پرچمدار جهان

ژیوار

اگرچه هیچ استاندارد خاصی برای تعیین شرکت‌های هواپیمایی پرچمدار تعریف نشده اما در صنعت هوانوردی یک شرکت هواپیمایی پرچمدار معمولا به‌عنوان نماینده هوانوردی کشور معرفی می‌شود که همچنین بیشترین تعداد مسیرهای بین‌المللی را می‌پیماید.

کاماپرس در این مطلب به معرفی کوچکترین خطوط هوایی پرچمدار جهان می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

۱. ایر بورکینا

بورکینافاسو یک کشور محصور خشک در غرب آفریقاست که حدودا ۲۰ میلیون جمعیت دارد. ایرلاین «ایر بورکینا» به‌عنوان پرچمدار صنعت هوانوردی آن از سال ۱۹۶۷ شروع به کار کرده و شامل ۳ ناوگان است که به پایتخت کشورهای مجاور مانند توگو، سنگال و غنا خدمات رسانی می‌کند.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

۲. ایر مارشال آیلندز

جزایر مارشال جایی بین هاوایی و استرالیا در اقیانوس آرام واقع و از ده‌ها جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است. شرکت هوایی نماینده این منطقه به نام «ایر مارشال آیلندز» در سال ۱۹۸۰ تأسیس شد و شامل ۳ ناوگان هوایی است که یک بمباردیه دش-۸ ساخت کانادا و دو دورنیه ۲۲۸ ساخت آلمان را به خدمت گرفته است.

۳. آروبا ایرلاینز

آروبا یک مقصد محبوب و یک بهشت گرمسیری در سواحل ونزوئلا به شمار می‌رود که در اصل بخشی از پادشاهی هلند است‌. شرکت هوایی این منطقه که در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد تنها ۲ ناوگان را در خود جای داده و یک ایرباس ای۳۲۰ و یک ای۳۲۱ را به خدمت گرفته‌ است.

۴. برمود ایر

برمودا یک قلمرو خودگردان برون مرزی بریتانیا است که از ده‌ها جزیره تشکیل شده است. شرکت هوایی برمود ایر در این منطقه از ۲ ناوگان هوایی تشکیل شده و با مقاصد بریتانیایی و آمریکایی محدودی ارتباط دارد.

۵. چک ایرلاینز

چک ایرلاینز در سال ۱۹۲۳ یعنی همزمان با قدیمی‌ترین خطوط هوایی جهان تاسیس شد، اما در سال ۲۰۲۱ رسما اعلام ورشکستگی کرد. این خطوط هوایی اخیرا پس از بازسازی‌های اساسی دو ناوگان را اداره کرده و در حال حاضر فقط از پراگ به مادرید و پاریس پرواز دارند.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز