کدام کشورها برای مهاجرت تحصیل پزشکی مناسب هستند ؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

جمعیت کل دانشجویان کشور در سال 2016 حدود 216 میلیون نفر بود که از این میزان 8.4 میلیون نفر آن‌ها دانشجویان بین‌المللی یا مهاجر بودند. از سال 2000 تا 2017 کشورهای چین، هند و کره جنوبی از مقاصد نهایی دانشجویان به شمار می‌رفت که البته در حال حاضر به این مقاصد روسیه و کانادا نیز اضافه شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در این میان بسیاری از دانشجویان ایرانی نیز به سبب سختی قبولی در کنکور پزشکی علاقه‌شان را با مهاجرت تحصیل پزشکی در خارج از کشور دنبال می‌کنند که طول دوره تحصیل رشته پزشکی در هر کشوری متفاوت از یکدیگر است ولی به طور میانگین 5 تا 7 سال طول می‌کشد. کاماپرس در ادامه به معرفی مهاجرپذیر و پرطرفدارترین کشورها برای تحصیل پزشکی می‌پردازد:

تحصیل پزشکی در کانادا

سطح علمی مناسب در کانادا و ثبات اقتصادی و آموزشی در این کشور سبب شده تا یکی از سخت‌ترین کشورها برای دریافت پذیرش پزشکی باشد که البته تحصیل در این کشور نسبت به کشورهای هم‌رده کم‌هزینه‌تر خواهد بود. گفتنی است که فرد برای پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی کانادا باید در آزمون ورودی کنکور آن قبول شود و مدت دوره تحصیل پزشکی در این کشور 3 تا 4 سال خواهد بود که فرد باید 2 سال نیز دستیار پزشک باشد. در کانادا تنها 17 دانشگاه رشته پزشکی ارائه می‌دهد که از این تعداد، فقط 7 دانشگاه دانشجویان بین‌المللی می‌پذیرد.

راز آسمان پایتخت

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

روسیه دیگر مقصد پرطرفدار در میان مهاجران تحصیل پزشکی است. دانشجویان در این کشور 50 درصد از هزینه‌های تحصیل را می‌پردازند و پذیرش همچنین اخذ ویزای تحصیلی در این کشور فرایند ساده و مشخصی دارد. پذیرش دانشگاه‌های این کشور بدون آزمون ورودی صورت می‌گیرد و مدارک دانشگاه‌های روسیه به زبان روسی، مورد تایید سازمان علوم و وزارت بهداشت، سازمان جهانی بهداشت و یونسکو خواهد بود که البته قبل از ارسال درخواست باید از اعتبار دانشگاه اطمینان کسب کرد. گفتنی است متقاضیان تحصیل در روسیه باید حداقل 50 درصد نمره در دروس فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و انگلیسی را کسب کرده باشند. از بهترین دانشگاه‌های پزشکی روسیه در سال 2022 می‌توان به ایالتی لومونوسوف، فدرال کازان، سچینوا، ایالتی تومسک، ایالتی نووسیبیرسک و غیره اشاره کرد.

نحوه تحصیل پزشکی در هند

هند در سال 2021 یکی از مقاصد مطلوب دانشجویان برای رشته پزشکی بوده است. تحصیل پزشکی در هند به مدرک زبان یا تسلط به زبان رسمی احتیاج ندارد و افراد می‌توانند پزشکی را با زبان انگلیسی در هند فرا گیرند که مدت زمان تحصیل پزشکی در این کشور حدود 4 تا 5 سال خواهد بود. 57 درصد پزشکان مشغول به تحصیل در این کشور، مهاجران هستند که اکثر آن‌ها پس از تحصیل به کشور خود باز می‌گردند. البته گفتنی است که دانشگاه‌های هند نیازمند انجام و کسب قبولی در آزمون است ولی برخی از کالج‌ها نیز به آزمون نیازی ندارند. لازم به ذکر است تمامی افراد متقاضی تحصیل در هند باید مدرک 12 ساله دیپلم را ارائه دهند. هزینه حدودی تحصیل پزشکی در هند 1 تا 1.5 میلیون روپیه خواهد شد.

خدمات مهاجرتی همچون تحصیل پزشکی در خارج از کشور همواره نیازمند کسب اطلاعات به‌روز و مشاوره است که موسسه میرداماد در راستای خدمات مهاجرتی، اخذ اقامت، اخذ تابعیت و غیره به صورت قانونی مشاوره ارائه می‌دهد تا متقاضیان را راهنمایی کند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه میرداماد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز