کدام خانه ها از مالیات معاف شدند

ژیوار

طبق گفته مشاور وزیر راه و شهرسازی خانه‌های زیر ۱۵۰ متر در تهران و ۲۰۰ متر زیربنا در سایر شهرها از مالیات معاف هستند.

به گزارش کاماپرس، سیدجواد سادات فریزنی، مشاور وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد توسعه اقتصادی دانش‌بنیان عمران و ساختمان، خبر از تشکیل سامانه املاک و اسکان، به عنوان مهم‌ترین ابزار سیاستگذاری بازار مسکن خبر داد و گفت تکمیل اطلاعات سامانه در حال انجام است.

بر این اساس، خانه‌های خالی شناسایی می‌شود. هم‌اکنون اطلاعات ۷۵ میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان بارگذاری شده است و ۱۱ میلیون و۸۰۰ هزار نفر خانوار به سامانه مراجعه کرده و اطلاعات مکانی خود را تایید کردند. در این میان ۱۸۲ هزار خانه خالی شناسایی شده و ۱۵۰ میلیارد تومان در بخش خانه‌های خالی اخذ شده است.

به گفته این مقام مسئول، در دولت سیزدهم قانون ساماندهی بازار زمین و اجاره به تصویب رسید و ابلاغ شد که در این قانون ضمانت‌های اجرایی برای دستگاه‌های مختلف جهت اتصال به سامانه املاک و اسکان در نظر گرفته شده است.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

یاسر دستمالچیان دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات نیز می‌گوید مسکن کالای سرمایه‌ای نیست و هدف از تدوین و ابلاغ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، اخذ مالیات از خانه‌های خالی نیست، بلکه تشویق مردم به عرضه خانه‌های خالی در بازار مسکن برای ساماندهی این بازار است.

اتتهای پبام

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز