کدام بانک‌ها ۲۳ درصد سود می‌دهند؟

ژیوار

با اینکه حداکثر نرخ سود بانکی از طرف بانک مرکزی ۱۸ درصد اعلام شده است، اما بعضی از بانک ها اقدام به جذب سرمایه با سود سپرده ۲۰ تا ۲۳ درصد می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، سال گذشته و بعد از قرمز شدن وضعیت بورس خیلی از سرمایه گذاران سود بانکی و سپرده گذاری های چند ساله را جایگزین سرمایه گذاری در بازار بورس کردند. البته تبلیغات بعضی از بانک ها هم در جذب این سرمایه گذاران بی تاثیر نبود. بعضی از بانک ها حتی برای جذب سرمایه شرط و شروطهای جدیدی به قوانین سپرده گذاری در بانک اضافه کردند تا مشتریان بیشتری به دست بیاورند.

گزارشهای میدانی نشان می دهد چند بانک خصوصی و نیمه خصوصی وعده سود ۲۰ درصد در قبال سپرده گذاری بیش از ۱۰۰ میلیون و برخی سود ۲۳ درصد برای عدم لغو سپرده تا دو سال را می دهند.

نرخ سود بانکی کم می شود؟

به گفته احمد جانجان کارشناس بازار سرمایه نرخ قانونی سود سپرده بانکی ۱۵ درصد است، اما بعضی از بانک‌ها سود ۲۱ یا ۲۰ درصد می پردازندکه سیاست گذاران پولی باید جلوی این مسئله را از طریق قانونی بگیرند.

دریان سفر امید

او در این باره می گوید: در حال حاضر عده‌ای هستند که می‌گویند نرخ سود سپرده بانکی باید به ۵ درصد برسد . اما من به شدت با این موضوع مخالفم زیرا این کار به نفع بازار سرمایه و به ضرر بانک‌ها تمام می‌شود، این اقدام اگر قرار است رخ دهد بهتر است که پلکانی و براساس یکسری سیاست گذاری باشد.

جانجان معتقد است اگر به صورت ناگهانی نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند به دلیل اینکه اعتماد مردم نسبت بازار سرمایه کاهش پیدا کرده، حجم نقدینگی به سمت بازار‌های موازی اعم از ارز، سکه، طلا، خودرو و … خواهد رفت که به دنبالش مشکلاتی همچون تورم به وجود می‌آید.

این کارشناس اقتصادی به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید: اگر بانک‌ها طبق ابلاغیه بانک مرکزی عمل کنند، کریدور غیر بانکی نیز اصلاح می‌شود همچنین نرخ ارز و تورم همسو با آن روند نزولی پیدا می کنند و اوضاع در بازار سرمایه نیز بهتر می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “کدام بانک‌ها ۲۳ درصد سود می‌دهند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز