خوشمزه ترین کباب های جهان در رستوران های ترکیه

ژیوار

اغلب مسافرانی که سری به رستوران های ترکیه می‌زنند، به احتمال زیاد کباب‌های معروف آن را امتحان می‌کنند. از جمله معروف‌ترین انواع کباب این سرزمین باید به دونر کباب، اسکندر کباب و همچنین شیش کباب اشاره کرد. این غذاها اغلب با گوشت گوساله، بره و گوسفند تهیه می‌شوند و با انواع ادویه، پیاز و سیر طعم‌دار شده‌اند. غذاهایی که در تور ترکیه می‌توان تجربه کرد، بیشترین نزدیکی را با ذائقه ایرانی دارند و می‌توانند علاقه‌مندان به کباب را راضی کنند.

کاماپرس در این گزارش، خوشمزه‌ترین کباب‌های جهان در رستوران های ترکیه را معرفی می‌کند.

اسکندر کباب، خوشمزه‌ترین غذای ترکیه

از خوشمزه‌ترین کباب‌هایی که در رستوران های ترکیه سرو می‌شود و نباید آن را از دست داد، اسکندر کباب است. این غذای فوق‌العاده و تاریخی، از برش‌های گوشت گوساله تهیه می‌شود و سس خاصی دارد. مهم‌ترین ترکیب سس این کباب، گوجه فرنگی تازه است که همراه با کره آب‌شده پخته می‌شود. این غذا که با مزاج ایرانی‌ها سازگاری زیادی دارد، معمولا با یک پیاله ماست چکیده سرو می‌شود. معمولا گوشت‌های این غذا بعد از کبابی شدن به سس مخصوص خود آغشته می‌شوند.

کباب اورمان، خاص و پرطرفدار

در کباب اورمان ترکیه گوشت‌ها را به صورت قیمه خرد می‌کنند و برش‌های آن را همراه با پیاز ریز شده و انواع ادویه‌های خوش‌عطر تفت می‌دهند. این غذا در نهایت با آب گوجه فرنگی، سیب زمینی و نخود فرنگی می‌پزد. برای آماده شدن این غذا باید آب آن به طور کامل کشیده شود. البته در برخی از رسپی‌ها تنها به غلیظ شدن سس آن اکتفا می‌کنند.

دریان سفر امید

تجربه کباب تِپسی در رستوران های ترکیه

کباب تِپسی یعنی کبابی که در سینی پخته می‌شود و شباهت زیادی به کباب تابه‌ای ایران دارد. در تهیه این غذا از گوشت چرخ‌شده استفاده می‌شود که معمولا با جعفری خرد شده و انواع ادویه به خوبی ورز داده شده است. بعد از یکدست کردن کباب و پخش کردن آن بر روی سینی، معمولا از روغن زیتون برای پخت و پز استفاده می‌کنند. برش‌های فلفل و گوجه نیز اهمیتی ویژه دارند.

در نوع سنتی این غذا سیب زمینی ورقه‌شده را بر روی کباب می‌گذارند و سالچا یا سس گوجه را به آن اضافه می‌کنند. همچنین سیر و پیاز نیز از مهم‌ترین ترکیبات این کباب هستند.

شیش کباب، محبوب‌ترین کباب ترکی برای ایرانیان

یکی از پرطرفدارترین کباب‌هایی که در رستوران های ترکیه ایرانیان را به خود جذب می‌کند، شیش کباب است. شیش به معنای سیخ فلزی است و در تهیه این غذا نیز همانند کباب‌های ایرانی از سیخ و منقل استفاده می‌شود. در این خوراک خوشمزه، معمولا گوشت گوساله یا گوسفند را با انواع ادویه‌ها طعم‌دار می‌کنند و بعد با روغن زیتون ناب بافت آن را نرم‌تر می‌کنند. معمولا فلفل سیاه و زیره در این غذا اهمیت زیادی دارد.

آدانا کباب، برای علاقه‌مندان به غذاهای تند

آدانا کباب از غذاهای تند و خوشمزه رستوران های ترکیه است که در شهری به همین نام بیشتر تهیه می‌شود. البته این غذا را در اغلب رستوران های بزرگ شهر می‌توان سفارش داد. آدانا کباب، ترکیبی از گوشت چرخ‌کرده مخلوط یا تنها گوشت بره است که همراه با سیر، پیاز، فلفل قرمز و ادویه‌های دیگر طعم‌دار شده است. این غذای خوشمزه بعد از طبخ رنگ سرخی به خود می‌گیرد و معمولا با پلو بلغور و گوجه و فلفل تند آن را سرو می‌کنند.

آدانا کباب در رستوران های ترکیه - کاماپرس

تجربه کباب دونر در تور ترکیه

شاید بتوان گفت معروف‌ترین کباب ترکی که در سراسر جهان نیز طرفداران زیادی دارد، دونر کباب جذاب آن است. در این غذای خوشمزه لایه‌های گوشت و انواع مواد مختلف، بخصوص روغن حیوانی را بر روی یک سیخ بلند و بزرگ عمودی قرار می‌دهند. بعد از اینکه سیخ کامل پر شد آن را جلوی آتش می‌گذارند و می‌چرخانند. در این حالت غذا به مرور و با آرامش مغزپخت می‌شود و سرآشپز با چاقوی تیز خود برش‌های نازک خود را به شکل عمودی بر روی سیخ وارد می‌کند.

تجربه جذاب‌ترین تور ترکیه با «لحظه آخر»

«لحظه آخر» مجموعه‌ای مطمئن و باتجربه است که در زمینه ارائه انواع تورهای خارجی و داخلی فعالیتی گسترده دارد. این آژانس مسافرتی فعال، امکان رزرو تور ترکیه به شکل اقساطی را فراهم می‌کند و از سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه، برنامه‌های خود را با بهترین قیمت‌ها عرضه می‌کند و امکانات کاملی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. «لحظه آخر» با بیش از یک میلیون کاربر عضو، یکی از پربازدیدترین سایت‌های ایران را به خود اختصاص داده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط خرید تورهای مسافرتی «لحظه آخر» می‌توانید از سایت این مجموعه با آدرس www.lahzeakhar.com دیدن کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : لحظه آخر
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان