کاهش صف های فروش در بورس تهران

ژیوار

با وجود آن که امروز – سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 – باز هم بورس منفی بود و شاخص بیش از هزار واحد از دست داد اما کاهش صف های فروش می تواند تا حدودی برای سرمایه گذاران بورسی امیدبخش باشد.

به گزارش کاماپرس، بورس امروز جدا از افت شاخص که حدیث تکراری هر روز است چند اتفاق جالب توجه دیگر داشت. یکی از این اتفاقات صف خرید شدن چند نماد عرضه اولیه ای بود. از جمله این صف خریدها می توان به کزغال و اپال اشاره کرد.

یکی دیگر از رویدادهای امروز بورس این بود که غگیلا – از کوچک‌ترین نماد‌های عرضه اولیه که بیش از یک سال از صف خرید متوالی آن می‌گذرد – امروز بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شد و قیمت آن ۹۲ درصد رشد کرد. قیمت نماد غگیلا قبل از بازگشایی امروز حدود هزار و ۳۳۴ تومان بود و در جریان معاملات امروز به دو هزار و ۵۶۵ تومان رسید.

اتفاق جالب توجه دیگر بورس امروز این بود که نماد کویر که طی روزها و هفته های اخیر اغلب جزو صف فروش های بازار بوده امروز با وجود صف فروش ۱۱۰ میلیاردی شاهد حجم معاملات بالایی بود و با پر شدن حجم مبنا، قیمت پایانی آن پنج درصد ریزش کرد.

دریان سفر امید

و نکته پایانی این که تعداد صف های فروش بازار در حال کاهش است. فرارو در این باره نوشته است؛ شاید باورش سخت باشد که در بازار نزولی از کاهش تعداد صف‌های خرید حرف بزنیم، اما امروز این اتفاق افتاده. تا پایان معاملات امروز تعداد ۳۳۸ نماد یعنی ۵۸ درصد بازار سرمایه به صف فروش رسیدند که نشان می‌دهد از زمان بازگشت دامنه متقارن پنج درصدی و همچنان کاهش حجم مبنا، شاهد کاهش روزانه تعداد صف‌های فروش هستیم. ارزش صف‌ها امروز بیش از هزار میلیارد تومان نسبت به روز قبل کاهش پیدا کرد و به چهار هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان رسید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز