ژاپن ؛ دنیای طعم های تازه و پر از رنگ

تور ژاپن - کاماپرس
ژیوار

بهترین غذاهای ژاپنی مثل سفر به دنیای طعم های تازه و پر از رنگ است که در سفر به ژاپن باید حتما آنها را امتحان کنید.

چشیدن غذاهایی با عطر و طعمی مختلف در هر کشوری، فرصتی برای آشنایی با فرهنگ و آداب غذایی آن کشور است. زمانی که با تور ژاپن به سرزمین شکوفه‌های گیلاس سفر می‌کنید، چشیدن طعم بهترین غذاهای ژاپن یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفرتان خواهد بود.

۱. یاکیتوری برای طرفداران باربیکیو

یاکیتوری (Yakitori) یکی از بهترین و معروف ترین غذاهای ژاپن است که معمولا به عنوان میان‌وعده‌ای در پایان یک روز کاری در کنار نوشیدنی‌های سنتی این کشور سرو می‌شود. یاکیتوری به معنای کبابی، تکه‌های گوشتی مانند گوشت مرغ یا سایر پرندگان بوده که با نمک طعم‌دار شده و کباب می‌شود. برای چاشنی و طعم بهتر این غذا هم آن را پس از پخت به سس سویا یا شربتی شیرین آغشته کرده و میل می‌کنند. معمولا بیشتر بخش‌های مرغ مانند ران، بال، سینه یا گردن مرغ را برای پخت یاکیتوری استفاده می‌کنند. یاکیتوری یکی از غذاهای ارزان قیمت ژاپن است که در رستوران‌های مختلف این کشور سرو می‌شود.

غذاهای ژاپنی - کاماپرس

۲. توفو، سالم و مغذی

زمانی که صحبت از رژیم غذایی و مصرف مواد مغذی می‌شود، مصرف درست مواد مغذی مانند پروتئین یکی از ملزومات هر برنامه غذایی است. پروتئینی که عمدتا شامل گوشت حیوانات می‌شود. برای گیاه‌خواران و کسانی که علاقه‌ای به مصرف پروتئین حیوانی ندارند، مصرف غذای پروتئینی مانند توفو (Tofu) یکی از بهترین روش‌ها برای تامین نیاز بدن است. توفو یکی از محصولات به‌دست آمده از شیر سویا بوده که به صورت مکعب‌هایی فشرده با ظاهری مانند پنیر تهیه می‌شود و می‌توان آن را به صورت کبابی، سرخ‌شده یا آب‌پز مصرف کرد. این ماده غذایی در کشورهای غربی در سبد غذای افرادی با رژیم‌های غذایی سالم و گیاه‌خوار جای می‌گیرد؛ اما در ژاپن یکی از بهترین غذاهای ژاپنی بوده که مصرف آن در میان اکثریت مردم جامعه و به صورت چاشنی غذا رایج است.

دریان سفر امید

غذاهای ژاپنی - کاماپرس

۳. سوشی از بهترین غذاهای ژاپن

بدون شک سوشی (Sushi) یکی از بهترین و معروف ترین غذاهای ژاپن است که زمانی که از ژاپن به ایالات متحده امریکا رسید، آوازه جهانی پیدا کرد. به طور کلی واژه «سوشی» به غذایی بر پایه برنج ژاپنی گفته شده که از سرکه برنج برای طعم بهتر آن استفاده می‌شود. عده‌ای بر این باورند سوشی باید به همراه ماهی خام سرو شود؛ در صورتی که این غذا تنوع بسیاری در کشور ژاپن داشته و از ترکیبات مختلفی مانند برنج، انواع گوشت دریایی و سبزیجات تهیه می‌شود. از رایج‌ترین انواع سوشی می‌توان از «سوشی ماکی‌زوشی» (Makizushi) با ترکیبی از جلبک دریایی پر شده از برنج مخصوص سوشی و سبزیجات و «سوشی نیگیری» (Nigiri sushi) با ترکیبی از برنج و ماهی خام نام برد. در کشور ژاپن صدها غذاخوری و فروشگاه برای فروش سوشی وجود دارد که تنها بخشی از آن را در پایتخت این کشور، توکیو، به خوبی می‌توان دید.

غذاهای ژاپنی - کاماپرس

۴. اودون، سنتی و محبوب

نودل یکی از محبوب‌ترین غذاهای ژاپن است که انواع مختلفی دارد. رشته فرنگی اودون (Udon) نوعی از نودل بوده که از آرد گندم و آب نمک تهیه می‌شود. اودون را می‌توان به شیوه‌های مختلفی در کنار سیب‌‌زمینی سرخ‌کرده، مخلوط با سبزیجات یا به صورت سوپ و آب‌گوشت سرو کرد که مصرف آن به صورت سوپ در ژاپن رایج‌تر است. «کیتسونه اودون» (Kitsune udon) که ترکیبی از اودون و توفوی سرخ‌شده است، «تمپورا اودون» (Tempura udon) با ترکیبی از اودون، گوشت دریایی و سبزیجات و همچنین «چیکارا اودون» (Chikara udon) که مخلوطی از موچی کیک برنجی گریل‌شده و اودون است، از محبوب‌ترین انواع خوراک اودون در ژاپن هستند.

غذاهای ژاپنی - کاماپرس

۵. ساشیمی، غذایی متفاوت و خاص

ساشیمی (Sashimi) یکی از متفاوت‌ترین و بهترین غذاهای ژاپن است که شیوه سرو منحصربه‌فردی دارد. ساشیمی، گوشت ماهی خام و تازه‌ای است که به شیوه‌ای ماهرانه و مخصوص برش خورده و به همراه تربچه، ترشی زنجبیل، واسابی و سس سویا سرو می‌شود. ساشیمی را با سوشی اشتباه نگیرید! سوشی نوعی برنج مخصوص ژاپن است که به همراه سبزیجات و گاهی ماهی خورده شده، به طوری‌که در بعضی دستورات بدون ماهی تهیه می‌شود اما ماهی خام اصلی‌ترین عنصر ساشیمی بوده و معمولا با برنج سرو نمی‌شود. ماهی که برای تهیه ساشیمی استفاده می‌شود باید تازه باشد؛ چرا که طعم بهتر و لذیذتری دارد و همچنین احتمال وجود هرگونه آلودگی و بیماری را به حداقل می‌رساند.

غذاهای ژاپنی - کاماپرس

برای مشاهده لیست کامل بهترین غذاهای ژاپنی به وبسایت ایوار مراجعه نمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایوار
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
سازگار ارقام
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “ژاپن ؛ دنیای طعم های تازه و پر از رنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز