چین چگونه قدرتمند شده است؟ / معرفی کتاب

کتاب «خیزش چین در عصر گذار؛ پویایی‌های جهانی و منطقه‌ای» از رساله تحقیقاتی مقطع دکترا خانم فاطمه محروق با راهنمایی دکتر شیرخانی برگرفته شده است و با هدف تکمیل کردن برنامه پژوهشی خاصی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

به گزارش کاماپرس این کتاب برای اولین بار در سال 1399 منتشر شده و رویکرد شبکه‌ای آن به منظور شناختن و کاویدن چالش مربوط به سیستم بین المللی پیچیده و متشنج قرن حاضر است.

چین-کاماپرس

 

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

خیزش چین در عصر گذار؛ پویایی‌های جهانی و منطقه‌ای

در کتاب حاضر، به طور کلی با استنتاج از مدل‌های تحلیلی و مفهومی به بررسی علل منطقه‌ای در رشد ناگهانی چین پرداخته می‌شود. این کتاب در اصل برای بازشناسی و واکاوی این چالش عرضه شده و آن را در دل سیستم‌های بین المللی پیچیده و آشوب‌های قرن‌ اخیر بررسی می‌کند.

به گزارش کاماپرس، این کتاب در چهار بخش تنظیم شده است. بخش اول با عنوان نظریه گذار قدرت، برخی از مبانی‌ها و مسائل پایه‌ای را مطرح می‌کند. در فصل دوم و سوم به ترتیب تحول امنیتی و تحول در نظم اقتصادی مربوط به گذار در شبکه منطقه‌ای شرق آسیا بررسی شده‌اند و در بخش آخر کتاب الگوی رفتاری قدرت‌های منطقه‌ای در نظم شبکه‌ای شرق آسیا تحلیل شده است.

کتاب «خیزش چین در عصر گذار؛ پویایی‌های جهانی و منطقه‌ای» به قلم دکتر محمدعلی شیرخانی، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی روابط بین الملل و دکتر فاطمه محروق نوشته شده است. این کتاب با 216 صفحه و توسط انتشارات دانشگاه تهران ارائه شده است و در زمان تهیه این گزارش با قیمت 52 هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

مرتبط با : انتشارات دانشگاه تهران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز