بهترین کتاب ها از نظر ایلان ماسک

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، ایلان ماسک، همواره به خاطر دستاوردهای بزرگ و بلندپروازی‌هایش شناخته شده و هر روز ایده جدیدی برای عملی کردن دارد. او در پاسخ به اینکه از چه منابعی الهام می‌گیرد چند کتاب را معرفی کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

۱. «صفر به یک» از پیتر تیل

نویسنده در این اثر، دیدگاه خود در زمینه نوآوری و ایجاد استارت آپ‌های موفق را به اشتراک گذاشته و بر اهمیت ایجاد چیزهای جدید به جای تکرار محصولات موجود تاکید می‌کند. برای ماسک و کارآفرینان مشتاق دیگر، چنین دیدگاهی تفاوت‌ها میان یک تجارت موقت و یک تجارت پیشگام را روشن می‌کند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

۲. «معمای نوآوران: وقتی تکنولوژی‌های جدید باعث شکست شرکت‌های بزرگ می‌شوند» از کلیتون‌ام کریستنسن

بیشتر سرمایه گذاری‌های ماسک، به ویژه تسلا و اسپیس ایکس، به دلیل سنت شکنی شهرت یافته‌اند. این کتاب نیز عمیقا به این موضوع می‌پردازد که شرکت‌های بزرگ چگونه می‌توانند از تازه واردان و نوآوری‌های آن‌ها پیشی بگیرند. از سوی دیگر بینش نویسنده می‌تواند کارآفرینان نوپا را نیز به سوی ثروت و نوآوری بیشتر راهنمایی کند.

۳. «ابرهوش: مسیرها، خطرات، استراتژی‌ها» از نیک بوستروم

هوش مصنوعی در حال تغییر چشم‌انداز تمام صنایع، از جمله حمل‌ونقل و اکتشافات فضایی است، که ماسک عمیقا در هر دوی آن‌ها مشارکت فعال دارد. این کتاب منحصرا درباره آینده بالقوه هوش مصنوعی و پیامدهای آن بحث می‌کند. ماسک اظهار داشت درک مسیرها و نتایج احتمالی هوش مصنوعی می‌تواند یک مزیت فوق‌العاده در هر تجارتی ایجاد کند.

۴. «سازه‌ها: چرا اجسام فرو نمی‌ریزند؟» از جی‌ای گوردون

ماسک مدت‌ها پیش از تبدیل شدن به یک کارآفرین میلیاردر، یک مطالعه کننده مشتاق با ذهنی کنجکاو بود. این کتاب اگرچه مستقیما درباره موفقیت و خلق ثروت نیست، اما به اصول مهندسی سازه می پردازد. او پیش از این اعتراف کرده بود که درک اصول اولیه در زمینه‌های مختلف امکان تصمیم گیری آگاهانه را برایش فراهم کرده، بنابراین برای کسانی که به دنبال نوآوری هستند، یک رویکرد چند رشته‌ای این چنینی می‌تواند ارزشمند باشد.

۵. «بنجامین فرانکلین: یک زندگی آمریکایی» از والتر آیزاکسون

ماسک نه تنها از کتاب‌های فنی، بلکه از زندگی‌نامه افراد مشهور نیز الهام می گیرد. بنجامین فرانکلین، به‌عنوان یکی از بزرگترین بنیانگذاران آمریکا، در زمینه‌های مختلف از جمله اختراع، نویسندگی و تجارت فعالیت داشت. تصویری که آیزاکسون از فرانکلین در این کتاب به تصویر می‌کشد، بیشتر روی طرز فکر و عاداتی تمرکز دارد که منجر به موفقیت او در زمینه‌های مختلف شد.

انتهای پیام

دادپویان
اوج آرام
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز