چین به زودی بازار قهوه و کافه ها در جهان را هم تصاحب می کنند

رهبری کافه‌ ها در جهان توسط چینی‌ ها
ژیوار

تاریخچه قوه در چین مبهم است ولی براساس برخی گزارش‌ها، این دانمارکی‌ها بودند که اولین‌بار در دهه 1830، در این کشور کافه‌ها را باز کردند. این نوشیدنی به‌ ذائقه چینی‌ها خوش نیامد، به‌این خاطر که دودمان چینگ نگاه خوشی به خارجی‌ها نداشت و به‌دنبال کنترل نفوذشان بود. پس از اینکه چین در دهه 1980، در بازارهای خود اصلاحاتی را ایجاد کرد و درهای خود را رو به جهان باز کرد، شرکت‌های خارجی مثل خانه مکسول و نستله قهوه‌های آماده را به این کشور آوردند.

به گزارش کاماپرس، طبق گزارش «پرتال قهوه جهانی»، که شرکتی تحقیقاتی در این زمینه است، حالا چین، پس از گذشت کمتر از نیم‌قرن بیشتر از هر کشور دیگری کافه‌ با برندهای معروف مثل استارباکس دارد.

رهبری کافه‌ ها در جهان توسط چینی‌ ها

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

در حال حاضر، مشهورترین قهوه در چین، قهوه لاکین چینی است که بیش از 20هزار کافه دارد. درمقایسه با آن، استارباکس 7 هزار و 300 کافه دارد. قیمت یک فنجان قهوه لاکین یک‌سوم قیمت استارباکس می‌شود و همین می‌تواند اقبال چینی‌ها را به این برند بیشتر کرده باشد. فروش این برند جدید قهوه که در سال 2017 تأسیس شده، اولین‌بار سال گذشته، و تنها پس از 6 سال از شروع‌به‌کارش، از استارباکس پیشی گرفته است.

انتهای پیام

آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز