چگونگی رفع مهم‌ ترین ارورهای بازی های آنلاین

بازی آنلاین - کاماپرس
ژیوار

در چند سال اخیر شاهد رشد چشمگیر تعداد بازیکنان بازی‌‎های آنلاین بوده‌ایم و در عین حال بارها در رابطه با ارور و ایرادهای بازی‌های آنلاین شنیده‌ایم. عدم اتصال بسیاری از بازیکنان از داخل ایران به سرور‌های بازی آنلاین، از مهم‌ترین ارورهای بازی‌های آنلاین محسوب می‌شود و به همین دلیل رفع مشکلات بازیکنان ایرانی بازی‌های آنلاین و به حداقل رساندن آن‌ها امری ضروری است.

کاماپرس در این گزارش به پنج مورد از شایع‌ترین ارورهای بازی‌های آنلاین ‌پرداخته است.

بالا بودن پینگ

پینگ، زﻣﺎن رﻓﺖ و ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺑﺴـﺘﻪﻫﺎی ارﺳﺎﻟﯽ از ﻃﺮف ﻣﯿﺰﺑﺎن ﺑﻪ یک مقصد است. به عبارت دیگر پینگ، یک ابزار شبکه‌ای است که زمان رفت و برگشت بسته‌های ارسالی را برحسب میلی ثانیه حساب می‌کند؛ بنابراین هر چه پینگ بالاتر باشد، زمان بیشتری برای رفت و برگشت بسته‌های ارسالی بین مبدا و مقصد صرف می‌شود و برای کاربران بازی‌های آنلاین تاخیر به وجود می‌آورد. به طور متوسط مقدار پینگ قابل قبول برای اجرای بدون دردسر و بدون ارور بازی‌های آنلاین، زیر 100 میلی ثانیه است.

بازی کامپیوتری - کاماپرس

نوسان پینگ

بالا بودن پینگ، یکی از مشکلات بازی‌های آنلاین در ایران است. ممکن است پینگ برخی از بازیکنان در بیشتر مواقع زیر 100 میلی ثانیه باشد، اما در برخی از مواقع به علت ارور نوسان پینگ، اتصال آن‌ها با بازی‌های آنلاین قطع شود. نوسان پینگ باعث ایجاد محدودیت در پهنای باند شده و در نهایت با ایجاد وقفه یا حتی قطع اتصال، جریان بازی آنلاین را مختل می‌کند.

دریان سفر امید

عدم اتصال به سرور بازی

هر بازی آنلاین دارای یک شبکه ویژه است که بازیکنان با اتصال به این شبکه قادر به اجرای بازی هستند‌. در برخی موارد اتصال به سرور بازی‌ها از ایران غیرممکن است. دو دلیل عمده مسدودسازی آی پی ایران توسط میزبان به دلیل تحریم‌ها و مسدود کردن اتصال به سرور بازی‌های آنلاین توسط کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه یا همان فیلترینگ می‌تواند موجب عدم برقراری ارتباط با سرور بازی از داخل ایران شود. برای رفع مهم‌ ترین ارورهای بازی های آنلاین در این بخش باید به تکنیک‌های تغییر دی ان اس روی آورد‌.

محدودیت شبکه‌سازی در سرور بازی‌‌های آنلاین

هنگانی که بازیکن به سرور بازی آنلاین مورد نظر خود متصل می‌شود، اما نمی‌تواند از فضای بازی بهره ببرد یا بازی را به طور کامل اجرا کند، این مشکل به وجود می آید. به عبارت دیگر، این دسته از بازیکنان مشکلی در اتصال شبکه خود ندارند، اما نمی‌توانند به بازیکن یا مسابقه‌ خاصی متصل شوند.NAT Type  نقش تعیین‌کننده‌ای در این نوع از ارورهای بازی‌های آنلاین در ایران دارد. برایNAT  حالت‌هایModerate NAT، Open NAT  وStrict NAT  وجود دارد.

در حالتOpen NAT  هیچ محدودیتی برای بازیکن وجود ندارد و او می‌تواند کاملا آزادانه از فضای بازی خود استفاده کند، اما در حالت‌هایModerate NAT  وStrict NAT  چنین نیست؛ به طوریکه در حالت derate NAT ، بازیکن می‌تواند به سرور‌ بازی آنلاین متصل شود، اما تمام بخش‌های بازی یا افراد شرکت‌کننده در دسترس او نیستند و نمی‌تواند به طور کامل از فضای بازی لذت ببرد.

در حالتStrict NAT  نیز بازیکن به سرور بازی متصل می‌شود، اما سایر بازیکن‌های آنلاین نمی‌توانند او را ببینند یا با او ارتباط برقرار کنند؛ بنابراین استفاده کامل از فضای آنلاین بازی عملا غیرممکن خواهد شد.

بازی کامپیوتر- کاماپرس

قطع اتصال اینترنت

قطع شدن اینترنت در بیشتر مواقع از سمت ISP به دلیل مشکلات ساختاری در شرکت‌های سرویس دهنده‌ اینترنت در کشور رخ می‌دهد. به عنوان نمونه ممکن است بازیکن بدون هیچ مشکلی به سرور‌های بازی آنلاین مد نظر خود متصل شود و بازی را به راحتی اجرا کند، اما به طور ناگهانی از بازی بیرون انداخته ‌شود. در چنین حالتی مشکل ازISP  است و برای رفع مهم‌ ترین ارورهای بازی های آنلاین در این دسته بایدISP  را تغییر داد یا اصلاح کرد.

اطلاع از راهکار رفع مهم‌ ترین ارورهای بازی های آنلاین با «رایانه کمک»

رایانه کمک، اولین مرکز پاسخگویی به سوالات رایانه‌ای و تلفن همراه بوده که به صورت تلفنی از سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه با کارشناسان مجرب توانسته به طور شبانه‌روزی به سوالات کاربران خود پاسخ دهد. کاربران برای استفاده از خدمات پشتیبانی رایانه کمک می‌توانند با شماره تلفن 9099071540 تماس بگیرند و برای رفع مهم‌ ترین ارورهای بازی های آنلاین از آنان کمک بگیرند. هزینه مکالمه با کارشناسان کمک رایانه روی قبض تلفن کاربر محسابه و اعمال خواهد شد. همچنین می‌توان از طریق تماس با شماره تلفن 0217129 از خدمات پشتیبانی آنلاین رایانه کمک به صورت اعتباری استفاده کرد و هزینه آن را از طریق کارت‌های عضو شبکه شتاب پرداخت کرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به وبسایت رایانه کمک به نشانی اینترنتی   www.rayanehkomak.com مراجعه کنند‌.

انتهای پیام

مرتبط با : رایانه کمک
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز