چگونگی تخریب و بازسازی کاشی سرویس بهداشتی + هزینه

سرویس بهداشتی- کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگر کاشی حمام یا توالت منزلتان در اثر رطوبت فرسوده شده یا در طی سالیان زیاد جذابیتش را برای شما از دست داده و قصد تخریب و بازسازی کاشی سرویس بهداشتی یا حمام خود را دارید، بهتر است پیش از هر اقدامی هزینه‌ها را بررسی کنید تا در انتهای کار از هزینه کل شگفت‌زده نشوید.

کاماپرس در این گزارش به بررسی جزئیات تخریب کاشی‌های سرویس بهداشتی و هزینه آن‌ها می‌پردازد.

هزینه تخریب کاشی سرویس بهداشتی

طبعا اینکه شما بخواهید کدام قسمت از حمام یا سرویس بهداشتی خود را نوسازی کنید، در هزینه‌های شما تأثیر به‌سزایی دارد. قبل از برآورد هزینه‌ها شما باید به این سوالات جواب دهید که آیا فقط می‌خواهید کاشی‌ها را عوض کنید یا در کنارش می‌خواهید سرویس حمام یا دستشویی خود را هم عوض کنید؟ هزینه ایزوگام، سرامیک، ماسه، سیمان، کاشی، دستمزد کارگران، هزینه ایاب و ذهاب کارگران و وسایل از جمله هزینه‌هایی است که باید حین تخریب و نوسازی کاشی‌های سرویس بهداشتی در نظر بگیرید.

قیمت کاشی برای سرویس بهداشتی

قیمت کاشی بسته به اندازه، جنس، طرح، متراژی که می‌خواهید تخریب کنید، متفاوت است. قیمت هر مترمربع کاشی‌ یا سرامیک از حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان شروع شده تا یک میلیون و ۵۰۰ هم بالا می‌رود؛ اما متوسط قیمت بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است. قیمت سرامیک تینو ۳۰ در ۶۰ که به صورت ضدخش و مقاوم به ضربه طراحی شده، هر عدد ۸۰ هزار تومان و قیمت هر مترمربع سرامیک آمازونیت سبز پالرمو باسطح کار صاف و طرح دیجیتالی در نوع پرسلان لعابدار بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در فروشگاه‌های مختلف متفاوت است. برای تهیه سرامیک مطابق سلیقه و رنگ‌های به کار برده شده در منزلتان بهتر است خودتان شخصا به بازار مراجعه کنید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

سرویس بهداشتی- کاماپرس

هزینه خرید شن و ماسه برای سرویس بهداشتی

قیمت شن و ماسه احتمالا بخش زیادی از مبلغی که برای نوسازی کاشی‌های سرویس بهداشتی منزلتان کنار گذاشته‌اید را نخواهد گرفت. شن و ماسه تقریبا ارزان‌ترین قسمت نوسازی منزلتان است که برای هر کیسه 10 کیلویی در رنج قیمتی ۱۰۰ هزار تومان تا بیش از ۳ میلیون تومان قرار دارد. ‌قیمت هر کیسه 10 کیلویی ماسه ملاتی کامیونی بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان در فروشگاه‌های مختلف متفاوت است. مخلوط شن و ماسه طبیعی نیز ۲۷۰ هزار تومان و قیمت شن لیمویی بادامی فندقی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

در این میان، قیمت شن سفید بادامی به عنوان یکی از گران‌‌ترین شن‌های موجود در بازار، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت تانک شن حدود ۲۸ میلیون تومان است.

دستمزد کارگر برای تخریب سرویس بهداشتی

دستمزد کارگر برای تخریب و نصب کاشی‌های سرویس بهداشتی بر اساس متراژ محاسبه می‌شود که از ۸۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان ادامه دارد. دستمزد نصب کاشی در ابعاد متوسط برای هر مترمربع بین ۸۰ تا ۱۱۰ هزار تومان و اجرت نصب سرامیک برای هر متر مربع بین ۸۵ تا ۱۲۰ هزار تومان است.

هزینه نصب سرامیک پرسلاین برای هر مترمربع ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است. هزینه نصب کاشی یا سرامیک با دوغاب متری ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان بوده و  تا ۱۳۰ هزار تومان هم می‌تواند بالا برود.

محاسبه هزینه کل تخریب و نصب کاشی سرویس بهداشتی

برای فهمیدن میزان کاشی مورد نیاز ابتدا باید مساحت هر عدد کاشی مورد نظر را به دست آورده و سپس تقسیم بر مساحت حمام کرد. سپس تعداد به دست آمده را ضربدر قیمت هر عدد یا هر مترمربع از کاشی کرد. دستمزد کارگر را نیز باید بر اساس متراژ حمام سنجید می‌شود؛ چرا که دستمزد کارگران برای نصب و تخریب کاشی بر اساس متراژ مشخص می‌شود. مقدار شن و ماسه که قیمت‌های آن در بالا محاسبه شد هم بسته به میزان مورد نظری که سرکارگر اعلام می‌کند، می‌تواند متفاوت باشد. هزینه ایاب و ذهاب نیز بر عهده مشتری است که آن نیز توافقی بین کارگر و کارفرماست.

انتهای پیام

مرتبط با : خدمات ساختمانی مقیمیروماک بازرگان پیشه
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز