چگونه پس از جدایی رابطه عاطفی جدیدی را از سر بگیریم ؟

جدایی یکی از پر استرس‌ترین دوره‌ها در زندگی هر فرد است، پر از نا امیدی و احساس‌های متفاوت است دوره‌ای که گمان می‌کنیم تمام نقشه‌ها و آرزوهامان خراب شده و ادامه زندگی میسر نیست. در این زمان فکر می‌کنیم شاید دیگر نتوانیم وارد روابط دیگری شویم اما خبر خوب این است که همیشه امیدی وجود دارد تا دوباره عشق را تجربه کنید. چگونه؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پس از جدایی همه‌چیز آن طور نیست که ما فکر می‌کنیم و راهکارهای متفاوتی وجود دارد که کمک می‌کند با این بخش از زندگی کنار آمده و فصلی دیگر را آغاز کنید. در ادامه با 7 راهکار آشنا می‌شوید و به کمک آنها می‌توانید زندگی عاطفی خود را پس از جدایی از سر بگیرید.

فرصتی برای سوگواری به خود بدهید

در واقع جدایی عاطفی را نیز  می‌توان نوعی فقدان (مانند مرگ) در نظر گرفت که فرد ممکن است اندوه شدید و بسیاری را تجربه کند. از این رو باید به خود اجازه بروز این اندوه را بدهید و برای این رابطه از دست رفته، (فرد از دست رفته و زمان از دست رفته) سوگواری کنید.

آریاک سفر

اندوه شدیدی که الان در حال تجربه آن هستید با گذر زمان و همچنین ابراز آن رو به بهبودی می‌رود. توجه کنید که این سوگ در هر فرد به طور متفاوتی تجربه می‌شود. ممکن است در این دوران حتی دست به مقایسه خود با دیگر افرادی که شرایط شما را تجربه می‌کنند بزنید در این لحظه باید این مسئله را هم در نظر بگیرید که گاهی افراد ممکن است در ظاهر خرسند به نظر بیآیند اما درون خود شرایط ناگواری را تجربه کنند.

برای طی این مرحله هر مقدار زمانی که نیاز است وقت بگذارید

بیشتر بخوانید:

2. فورا وارد رابطه نشوید !

پس از طی نمودن مرحله اول حال می‌توانید به مرحله بعد بروید و به شروع رابطه جدید فکر کنید. فکر کردن درباره معیارها و ارزش‌های به شما کمک می‌کند بفهمید دقیقا دنبال چه هستید؟

ممکن است هنوز ذهنتان درگیر گذشته شود و گاهی احساساتی به سراغ‌تان بیاید، هنوز نمی‌دانید چه می‌خواهید و ممکن است باز هم وارد روابط اشتباه شوید. این مرحله نیز مانند مرحله اول دارای اهمیت بسیار است چرا که اخلاقی نیست که با شک و تردید وارد رابطه شوید.

3. از درمان غافل نشوید

از یک درمانگر خوب (متخصص در زمینه شکست عاطفی و سوگ) کمک بگیرید. یک درمانگر حرفه‌ای به شما کمک ‌می‌کند مکانیزم‌های دفاعی و احساسات خود را بهتر بشناسید و شما را برای ورود به مراحل بعدی زندگی‌تان یاری می‌کند.

4.  الگو های اشتباه روابط قبلی را بیابید

به اشتباهات گذشته خوب فکر کنید و آنها را ارزیابی کنید. چه خطا هایی را ممکن است دوباره تکرار کنید؟

به گفته مارگارت پل (مشاور در حیطه روابط) هر رابطه مانند یک سیستم است که هر کدام از ما قطعا یک قسمتی از آن هستیم و گاه ممکن است بفهمید که چه خطایی داشتید اما باز هم آن را تکرار کنید!

به دلائل جدایی فکر کنید: چرا جدایی اتفاق افتاد؟ آیا اعتمادتان را از دست دادید؟ کنترل‌گر بودید؟

این فرصتی را به خود بدهید و خودتان را اصلاح کنید. روی مهارت‌های ارتباطی خود کار کنید و با آمادگی بیشتری وارد رابطه شوید.

 5. چیزهایی که برایتان بسیار مهم است را مشخص کنید

گاهی چیزهایی وجود دارند که به اصطلاح بدون آنها نمی‌شود! (توجه کنید که برای هر کسی متفاوت است)

چه چیزی در رابطه برای شما ارجحیت دارد؟ شریک زندگی شما باید چگونه باشد که او را بپذیرید؟

در واقع شما با این کار معیارهای اصلی و غیرقابل‌تغییر خود را مشخص می‌کنید. در کنار این موضوع به این فکر کنید که در رابطه قبلی نبود کدام یک از این معیارها منجر به جدایی شد؟

 6. اگر کودک تان هم درگیر این جدایی شده حتما به احساسات او توجه کنید.

داشتن فرزند می‌تواند کمی مسئله را پیچیده کند چرا که آنها هم تحت‌تاثیر جدایی قرار می‌گیرند.

  • شنونده خوبی برای حرف‌های فرزند خود باشید.
  • سوال‌های فرزند خود را درباره جدایی نادیده نگیرید.

باید با آنها مانند دوست برخورد کنید. دوستی که در شرایط شما بوده و احساسات او نیز چون شما تحت‌تاثیر قرار دارد. اگر می خواهید وارد رابطه‌ای جدید شوید حتما این موضوع را با کودک خود در میان بگذارید.

نکته مهم* نظر متخصصان این حیطه این است که اگر هنوز رابطه بعدی خود را جدی آغاز نکردید بهتر است معرفی صورت نگیرد ( 3 یا 6 ماه رابطه طول بکشد ).

7. از مسیر جدید لذت کافی را ببرید

سعی کنید از مسیری که انتخاب کردید لذت ببرید البته اگر مدت زیادی در رابطه بودید و حال ناگهان تنها شده‌اید شاید این شروع کمی برایتان متفاوت باشد اما بهتر است که با خودتان مهربان باشید و سعی کنید به خودتان فرصت آشنایی بدهید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز