چگونه ویزای ازبکستان بگیریم؟

ویزای ازبکستان - کاماپرس
ژیوار

سفر به ازبکستان نیازمند دریافت روادید یا همان ویزا است. البته از سال 2019 طبق قانون جدید این کشور، ایرانیان می‌­توانند ویزای خود را به صورت الکترونیکی یا با مراجعه به بخش کنسولگری سفارت ازبکستان دریافت کنند.

به گزارش کاماپرس، از آنجایی که ویزای ازبکستان به صورت اینترنتی صادر می‌شود، نیازی به مراجعه حضوری به سفارت نیست. این ویزا اجازه تنها 30 روز اقامت در ازبکستان را به گردشگر می‌دهد و برای اقامت بیشتر باید درخواست خود را به صورت حضوری در سفارت آن کشور ارائه داد. روند اخذ ویزای ازبکستان بین پنج تا هفت روز کاری زمان می­برد و هزینه­‌های آن نیز با توجه به نوع ویزای درخواستی متفاوت است.

در این گزارش انواع ویزای ازبکستان و شرایط دریافت آنها بررسی شده است.

ازبکستان کجاست؟

ازبکستان یکی از کشورهای آسیایی است که 28 میلیون نفر جمعیت دارد. از شهرهای تاریخی و تماشایی ازبکستان می­‌توان به سمرقند، بخارا و تاشکند اشاره کرد. بیشتر مردمان این کشور مسلمان و سنی هستند و زبان رسمی آن ازبکی است. بهار و پاییز، بهترین زمان برای سفر به این کشور است.

ویزای ازبکستان - کاماپرس

دریان سفر امید

انواع ویزای ازبکستان

ویزای توریستی ازبکستان: کسانی که می‌خواهند با هدف بازدید و گشت‌وگذار به کشور ازبکستان مسافرت کنند، باید ویزای توریستی بگیرند. با این ویزا می‌­توان به مدت یک ماه در ازبکستان اقامت کرد و پس از آن باید از این کشور خارج شد. هزینه ویزای توریستی یک بار ورود دو میلیون و 434 هزار، دو بار ورود سه میلیون و 651 هزار، چند بار ورود چهار میلیون و 868 هزار و یک بار ورود لیبل دار شش میلیون و 85 هزار تومان است.

ویزای تجاری ازبکستان: اگر هدف از سفر، تجارت، کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری است، باید ویزای تجاری ازبکستان را تهیه کرد.

ویزای کاری ازبکستان: با این ویزا مجوز کار و اشتغال در کشور ازبکستان برای دارنده ویزا صادر خواهد شد. برای صدور این ویزا یکی از اصلی‌ترین شرایط، داشتن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای ازبکستانی است.

ویزای تحصیلی ازبکستان: این ویزا با هدف تحصیل در ازبکستان صادر می‌شود. ویزای تحصیلی با عنوان ویزای دانشجویی ازبکستان نیز مشهور است و به صاحب آن مجوز شرکت در دانشگاه‌ها، موسسه‌ها و سایر مراکز مشابه را می‌دهد. اگر قصد تحصیل در ازبکستان دارید، می‌­توانید در دو مرحله ویزای این کشور را دریافت کنید. در ابتدا باید از یکی از دانشگاه‌­های ازبکستان پذیرش گرفت و سپس با ارائه نامه پذیرش خود اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کرد.

ویزای ترانزیت ازبکستان: ویزای ترانزیت یا همان ویزای فرودگاهی در فرودگاه­‌های ازبکستان صادر می‌شود. این نوع از ویزا برای افرادی صادر می­‌شود که مقصد اصلی سفرشان کشور دیگری به جز ازبکستان است و مجبورند در بین مسیر خود مدت زمان کوتاهی در ازبکستان توقف کنند و سپس عازم کشور مقصد ­شوند. متقاضی می‌­بایست بلیط سفر بعدی و پاسپورت خود را برای دریافت ویزای ترانزیت به ماموران فرودگاه ارائه دهد.

ویزای الحاق خانواده: افرادی که یکی از نزدیکانشان مقیم ازبکستان باشند، می­‌توانند با استفاده از این نوع ویزا به کشور ازبکستان سفر کنند.

ویزای ازبکستان - کاماپرس

مدارک لازم برای اخذ ویزای ازبکستان

ایران جزو 56 کشوری است که در لیست مجاز درخواست ویزای الکترونیکی قرار دارد و متقاضیان می­‌توانند غیر از مراجعه به سفارت، به صورت الکترونیکی نیز ویزای خود را دریافت کنند. برای اخذ ویزای ازبکستان نیاز به مدارکی همچون بلیط هواپیما، یک قطعه عکس، بلیط هتل، دعوتنامه، ارائه گواهی تمکن مالی (بر اساس نوع ویزا)، گواهی سلامت و گواهی عدم سوء پیشینه است.

مراحل دریافت ویزای ازبکستان

بر اساس بخشنامه­‌ای که در تاریخ 19 مارس سال 2019 از طرف ریاست جمهوری کشور ازبکستان منتشر شد، ایرانیان می­‌توانند برای سفرهای توریستی و تجاری خود به صورت الکترونیکی یا با مراجعه به بخش کنسولی سفارت ازبکستان، ویزای خود را دریافت کنند. ویزای الکترونیک ازبکستان معمولا در سه روز کاری صادر می‌­شود.

دلایل ریجکتی ویزای ازبکستان

ریجکتی یا رد شدن ویزا می‌­تواند دلایل گوناگونی داشته باشد، اما مهم‌ترین آنها در ادامه توضیح داده شده است:

نامشخص بودن هدف سفر: در صورت رد شدن ویزای ازبکستان دلایل مختلفی مطرح می­‌شود؛ اول اینکه سفارت به این نتیجه رسیده است که هدف سفر شما به منطقه مورد نظر نامشخص است. در این رابطه باید مدارکی را ضمیمه پرونده خود کنید که این موضوع را برای آنها واضح­تر کند.

بودجه ناکافی: سفارت ازبکستان اغلب درخواست مربوط به اخذ ویزای ازبکستان را رد می­‌کند، زیرا می­‌پندارد که متقاضی پول کافی برای پشتیبانی از خود در دوران اقامت در خاک این کشور ندارد.

نداشتن بیمه مسافرتی: برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزای ازبکستان بهتر است که بیمه مسافرتی از یک شرکت خریداری کرد یا سندی را جهت اثبات آن ارائه داد.

سفر بدون بازگشت: این موضوع شایع‌­ترین دلیل رد ویزای ازبکستان است. اگر به این دلیل ویزای شما ریجکت شده است، سعی کنید حداقل یکی از مدارک مربوط به اثبات بازگشت به کشور خود را ارائه دهید.

مدت زمان لازم برای رفع ریجکتی با توجه به شرایط هر متقاضی و روش انجام کار ونقص پرونده بین هفت تا 90 روز کاری متغیر است. هزینه رفع ریجکتی ویزای ازبکستان نیز متناسب با نوع پرونده و نقص آن بین 1800 تا 5000 دلار متغیر است.

ویزای پاکستان - کاماپرس

سفر به ازبکستان با «سفر هالیدی»

آژانس گردشگری سفر هالیدی با داشتن مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اقدام به راه‌­اندازی سایت فروش آنلاین خدمات گردشگری کرده است. سفر هالیدی تحت مدیریت شرکت ندای سفر آریا برای متقاضیان سفر به کشورهای مختلف اقدام به اخذ ویزا و ارائه خدمات گردشگری می­‌کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://safar.holiday مراجعه کنند یا با شماره تلفن­‌های ۲۱۰۰۰۱۴۰ -021، ۴۰۲۲۷۹۶۱-021، ۴۰۲۲۷۹۶۲-021 و ۴۰۲۲۷۹۶۳-021 در تهران تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان