چگونه عینک آفتابی اصل را تشخیص دهیم؟

ژیوار

یکی از ضروری‌ترین ابزار پوششی مورد نیاز برای هر فردی عینک آفتابی مناسب برای محافظت چشمان در برابر نور فرابنفش خورشید است. این مهم بخصوص در این روزها که میزان تابش این اشعه از همیشه فراتر رفته، موضوعی بسیار مهم است.

کاماپرس در این گزارش ویژگی‌های عینک اصل و تقلبی را بررسی  می‌کند.

محافظت از چشم و پوست اطراف آن در مقابل اشعه‌های مضر خورشید مانند اشعه uv، محافظت از پوست اطراف چشم در برابر اشعه فرابنفش و جلوگیری از بیماری‌های پوستی، داشتن دید بهتر در محیط‌های پرنور و روشن، محافظت از چشم در برابر نورهای آبی، لنزهای قطبی و رنگی از مهم‌ترین ویژگی‌های عینک اصل است که در عینک‌های تقلبی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

راه های تشخیص عینک آفتابی اصل

1- بررسی برچسب و لوگوی عینک

دریان سفر امید

برچسب نام عینک اصولا روی شیشۀ راست چسبانده می‌شود. نام و لوگوی شرکت روی بخش داخلی دسته عینک، حک  می‌شود. خیلی مهم است که  نام برند درست و بدون غلط املایی نوشته شده باشد. برای مثال اگر شما عینک برند ریبن را انتخاب می کنید، دقت کنید که نوشته Ray Ban درست باشد. هر تفاوتی در نوع نوشتار نشانه تقلبی بودن عینک است. برای تشخیص درست بودن نوشته نام و لوگوی برند مورد نظر باید سری به وبسایت آن شرکت بزنید.

2- بررسی شماره مدل عینک

عینک هایی که در یک کمپانی معتبر ساخته می‌شوند، شماره مدل ویژه خود را دارند. این شماره روی بخش داخلی دسته عینک نوشته می‌شود. برای اطمینان از اصل بودن عینک، این شماره را در لیست شماره مدل عینک و در سایت آن برند پیدا کنید. اگر شماره مدل عینک را در بین شماره عینک‌های آن برند پیدا کردید، پس عینک اصل است.

3- خرید از فروشنده معتبر

خرید از فروشنده معتبر هم خیال شما را درباره اصل بودن عینک راحت می‌کند. اگر از فروشندگان اینترنتی خرید می‌کنید، فروشگاهی را انتخاب کنید که اصل بودن کالا را ضمانت کند. همچنین امکان پس دادن آن، در صورت تقلبی بودن عینک وجود داشته باشد.

4- جعبه عینک

بودن نام برند و لوگوی آن روی جعبه عینک بسیار مهم است. شماره سریال عینک را هم در روی جعبه پیدا کنید و آن را با اطلاعات بروشور و روی قاب عینک مطابقت دهید. نام کشور سازنده روی دسته عینک هم باید نوشته شده باشد. برگه ضمانت عینک، به همراه برخی توضیحات دیگر هم داخل جعبه قرار دارد.

5- آزمودن لنز یا شیشه عینک

جنس لنز عینک‌های آفتابی باید از شیشه یا پلی‌کربنات باشد. بسیاری از لنزهای عینک آفتابی از برندهای معروف، مانند ریبن، از جنس شیشه و با کیفیت بالا هستند. شیشه‌ای نبودن لنزها در برندهای سرشناس نشانگر تقلبی بودن آن است. برای فهمیدن اینکه شیشه عینک  از جنس خوب شیشه است یا نه به آرامی با پشت ناخن خود به آن ضربه بزنید تا ببینید شیشه است یا از جنس دیگری ساخته شده است.

6- کیفیت قاب یا فریم عینک

قاب یا فریم عینک‌های آفتابی اصل بسیار باکیفیت و سبک هستند. قاب‌های نمونه‌ مشابه آنها در انواع تقلبی، وزن بیشتری دارند و به زیبایی، دقت و کیفیت نمونه‌های اصل نیستند. برخلاف عینک‌های تقلبی، وزن عینک آفتابی اصل زیاد نیست و شما را خسته نخواهد کرد و جای آن روی بینی شما نمی‌ماند.

7- بررسی لولای عینک

لولاهای عینک‌های آفتابی اصل، بسیار باکیفیت و محکم هستند و باز و بسته شدن آنها خیلی سفت و خیلی شل نیست. باز و بسته کردن دسته عینک‌های آفتابی اصل کاملا راحت است.

8- توجه به نوشته‌های روی دسته عینک

برخی از واژه‌های نوشته‌شده روی دسته عینک آفتابی نشانه تقلبی بودن آنها است. کلمه‌های High Quality به‌معنای بسیار باکیفیت، Inspired By به‌معنای الهام گرفته از و Replica به‌معنای کپی بر روی دسته‌های عینک‌های آفتابی، نشانه غیراصل بودن آنها است.

9- محافظت چشم در برابر پرتوهای فرابنفش

مهم ترین  ویژگی‌ عینک‌های آفتابی اصل، محافظت چشم در برابر پرتوهای فرابنفش است. این مسئله فقط در آزمایش لنزها مشخص می‌شود. با قرار دادن لنزها در دستگاه مخصوصی به نام فتومتر، مقدار جذب پرتوهای فرابنفش و دیگر پرتوهای آسیب‌رسان خورشید به وسیله لنز عینک تشخیص داده می‌شود.

10- توجه به قیمت عینک

قیمت عینک هم می‌تواند بیانگر اصل یا تقلبی بودن آن باشد. قیمت عینک‌های برند بالا است و تخفیف زیادی ندارند. البته که قیمت بالا هم نمی‌تواند مشخص‌کننده اصل بودن عینک باشد. پس باید اطمینان از اصل بودن عینک را از راه‌های دیگری به دست بیاورید.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز