چک لیست سیسمونی ۱۴۰۱ چیست؟ چقدر هزینه دارد؟

خرید سیسمونی یکی از کارهایی است که می‌تواند تازه‌مادران را حسابی سردرگم کند؛ چراکه هر روز لوازم مختلفی به بازار می‌آید و همین تنوع، می تواند به یک چالش اساسی تبدیل شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در این بازار گسترده و پرتنوع، استفاده از یک چک لیست کارآمد می‌تواند حسابی کمک کننده باشد. ضمن اینکه خرید بر اساس یک چک لیست می‌تواند به مدیریت هزینه‌ها نیز کمک کند و فرد در عین انجام خریدی جامع و کامل، لوازم سیسمونی را با توجه به بودجه خود انتخاب کند. کاماپرس در ادامه به ذکر اقلام ضروری سیسمونی همراه با برآورد هزینه پرداخته است؛

در همین زمینه بخوانید:

لیست پوشاک مورد نیاز نوزاد

اولین چیزی که مورد نیاز یک نوزاد تازه از راه رسیده است، ست لباس بیمارستانی است که معمولا 4 تا 8 تکه هستند؛ ارزان‌ترین لباس نوزادی در حال حاضر 51 هزار تومان و گران‌ترین این نوع لباس را با قیمت یک میلیون و 450 هزار تومان می‌توان تهیه کرد. نوزاد همچنین به 4 تا 8 عدد لباس زیر دکمه‌دار سایز 1 تا 3 نیاز دارد که ارزان‌ترین آن 30 هزارتومان و گران‌ترین آن 980 هزارتومان است.

آریاک سفر

یک نوزاد تازه متولد شده به 4 تا 8 عدد سرهمی نیز احتیاج دارد که قیمتش از دستی 95 هزارتومان تا 2 میلیون تومان متغیر است. کلاه نوزادی کودک یا روسری نرم یکی از واجبات پوشاک است که باید حدود 2 تا 4 عدد تهیه شود که قیمت آن از 17 هزارتومان شروع می‌شود و تا 740 هزار تومان ادامه دارد. همچنین روسری نیز از 20 هزارتومان تا 110هزار تومان متغیر است.

پیش‌بند که وسیله‌ای برای جلوگیری از کثیف شدن لباس نوزاد است و در ماه‌های اول بسیار لازم و کارآمد، می‌توان در بسته‌های 4 تا 6 عددی تهیه کرد. قیمت پیش‌بند از 19 تا 850 هزار تومان متغیر است. برای نوزاد همچنین باید حدود 4 تا 8 عدد لباس یقه گرد آستین کوتاه و بلند سایز 0 تا 3 نیز تهیه کرد که قیمت هر دست بین 34 تا 500 هزار تومان در بازار به چشم می‌خورد.

نوزاد علاوه بر لباس به 4 تا 8 عدد شلوار سایز 0 تا 3 نیز نیاز دارد که شروع قیمت آن از 20هزار تومان است و تا 900 هزار تومان قیمت دارد. برای آنکه پای نوزاد از سرما، گرما و … حفظ شود تهیه 4 تا 6 جفت جوراب یا پاپوش نرم توصیه می‌شود؛ قیمت این محصول در بازار از 18 تا 800 هزار تومان متغیر است. البته برای آنکه نوزاد صورت خود را با ناخن‌های ریز و کوچکش خراش ندهد نیز، نیاز به یکی دو جفت دستکش دارد؛  در حال حاضر دستکش نوزادی در بازار از 16 هزارتومان تا 250 هزار تومان قیمت دارد.

برای تمام نوزادان به خصوص نوزادان متولد نیمه دوم سال، باید یک تا 2 ژاکت سایز 0 تا 3 سال تهیه کرد که قیمت این محصول در بازار بسته به کیفیت و برند بسیار متنوع است؛ ولی ارزان‌ترین نوع این محصول در بازار 134 هزار تومان و گران‌ترین ژاکت موجود در بازار حدود 900 هزار تومان قیمت دارد.

در ضمن توصیه می‌شود 4 تا 8 عدد شورت عینکی مناسب 0 تا 3 سال برای کودک خریداری شود که هر کدام از 29 تا 300 هزار تومان قیمت دارد. البته این محصول هم مانند بسیاری از لباس‌های نوزادان به صورت بسته‌های 3 تایی و بیشتر به فروش می‌رسند و به این ترتیب مقرون به صرفه‌تر هستند.

از دیگر واجبات چک لیست سیسمونی 1401 خرید 3 تا 6 دست لباس رسمی متناسب با فصل است که از 75 هزارتومان  تا حدود 2 میلیون تومان قیمت دارد. یکی از وسایلی که هنگام حرکت نوزاد نیاز است حتما برایش پوشانده شود تا پوست ظریف زانویس آسیبی نبیند، زانوبند است؛ قیمت هر جفت زانوبند بین 32 هزارتومان تا 500 هزارتومان نوسان دارد.

برای اتاق خواب نوزاد چه وسایلی لازم است؟

یکی از ملزومات اتاق خواب نوزاد خرید تخت است که بستگی به بودجه‌تان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در حال حاضر ارزان‌ترین تخت نوزاد 2 میلیون و 50 هزارتومان و گران‌ترین تخت خواب نوزاد در بازار 15 میلیون تومان قیمت دارد.

دیگر وسیله مورد نیاز برای نوزاد سرویس خواب است که شامل تشک، بالشت و پتو می‌شود؛ ارزان‌ترین آن در بازار 219 هزار تومان و گران‌ترین آن 5 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین برای آنکه وسایل کودکتان سازماندهی شود، نیازمند یه کمد در اتاق خواب هستید که ارزان‌ترین آن 6 میلیون تومان و گران‌ترین آن 14 میلیون تومان قیمت دارد.

البته برای کودکتان پتو کلاه‌دار هم باید تهیه کنید که وسیله‌ای بسیار ضروری است و 180 تا 360هزار تومان در بازار موجود است.

ملحفه، روبالشتی و تشک نم‌گیر از دیگر ملزومات خواب نوزاد هستند؛ ارزان‌ترین ست این محصولات 164 هزار تومان و گران‌ترینش حدود 5 میلیون تومان قیمت دارد.

تهیه گهواره برای کنار تخت مادر می‌تواند انتخابی هوشمندانه برای سیسمونی باشد و کارهای شبانه مادر برای نوزاد را قدری آسان‌تر کند. در بازار گهواره‌ها از 350 هزارتومان تا 14 میلیون تومان قیمت دارند. در ضمن تهیه پشه‌بند هم توصیه می‌شود؛ قیمت این محصول نیز از 175 تا 920  هزار تومان متغیر است.

برای آنکه نوزادان امنیت بیشتری حس کنند، برخی توصیه به قنداق کردن نوزاد دارند؛ تهیه این محصول از 165 تا 950 هزارتومان خرج دارد.

به خاطر داشته باشید اتاق نوزادان حتما باید فرش داشته باشد که کودک دچار مشکل یا خطری نشود؛ فرش‌های اتاق کودک از 159 هزار تا 5 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. ضمنا اتاق کودک نیز همانند دیگر اتاق‌ها و فضاهای خانه نیاز به روشنایی دارد که می‌توان از لوستر مناسب استفاده کرد. البته این خرید برایتان بین 149 هزار تا دو میلیون تومان هزینه دارد.

یکی دیگر از خریدهای اتاق خواب سطل زباله مخصوص اتاق کودک است که از 16 هزار تومان تا 400 هزار تومان قابل خریدارای است. داشتن تب‌سنج و دماسنج اتاق هم از دیگر ملزومات سیسمونی است؛ این لوازم به ترتیب از 46 هزار تا یک میلیون و 290 هزار تومان و از 43 هزار تا 2 میلیون تومان قابل خریداری است.

وسایل حمل نوزاد کدامند؟

یکی از اصلی‌ترین وسایل حمل نوزاد کالسکه است که از 920 هزار تا 39 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین کریر نیز برای هنگامی که بخواهید نوزاد را با دست حمل کنید، بسیار مناسب است؛ این وسیله از 450 هزار تومان تا 5 میلیون تومان در بازار موجود است.

هنگام سفر با ماشین می‌توان با کمک صندلی ماشین مخصوص، کودک را از خطرات کاملا ایمن نگه داشت؛ این محصول از 5 میلیون تومان تا 14 میلیون و 400 هزارتومان در بازار وجود دارد. اگر هنگام بیرون رفتن نمی‌خواهید فرزند را با دست در بغلتان بگیرید، آغوشی بسیار مناسب است که از 225 هزار تا یک میلیون و 550 هزارتومان قیمت دارد.

برای جابجایی وسایل نوزادتان نیز احتیاج به یک ساک دارید که ارزان‌ترین ساک 54 هزار تومان و گران‌ترین آن به قیمت 5 میلیون و 200 هزار تومان در بازار موجود است.

برای تغذیه نوزاد چه وسایلی باید تهیه کرد؟

اولین وسیله‌ای که برای تغذیه کودک باید تهیه شود شیشه شیر در دو سایز کوچک و بزرگ است که بسیار تنوع قیمتی دارد ولی ارزان‌ترین آن 23 هزار تومان و گران قیمت‌ترین آن یک میلیون و 900 هزار تومان است. دیگر وسیله مورد نیاز نوزاد برای آرام شدن پستانک است که از 15 تا 535 هزار تومان قیمت دارد.

کودکتان که کمی بزرگتر شود و بتواند غذا بخورد نیاز به ظروف مخصوص خود دارد که ست ظروف کودک از 45 هزار تا 2 میلیون و 680 در بازار موجود است. برای درست کردن شیر یا موادی که نیاز به آبجوش داشته باشد بهتر است برای کودک فلاسک نیز تهیه کنید؛ ارزان‌ترین فلاسک در بازار 160 هزار تومان و گران‌ترین آن 2 میلیون تومان قیمت دارد. سرویس قابلمه کودک نیز برای آنکه غذای فرزندتان جداگانه پخته شود نیاز است و از 133 هزار تومان تا یک میلیون و 112 هزار تومان قیمت دارد.

برخی اوقات یا سر شیشه گم می‌شود یا توسط کودک جویده می‌شود که باید تعویض شود؛ قیمت این محصول در بازار از 16 تا 432 هزار تومان متغیر است. ارزان‌ترین شیردوش که دستی کار می‌کند 18 هزار تومان و گران‌ترین آن که برقی است 7 میلیون و 400 هزار تومان قیمت دارد. شیشه شیر کودک را باید با وسیله مخصوص به نام شیشه شور شست که از 16 تا 500 هزار تومان قیمت دارد.

لیوان آبمیوه‌خوری نیز می‌توان برای کودک تهیه کرد که قیمتی بین 99 تا 420 هزار تومان دارد. هنگامی که کودک وقت دندان درآوردنش فرا می‌رسد لثه‌هایش خارش می‌گیرند که در این زمان بهترین وسیله برای کودک دندان‌گیر است، این وسیله در بازار از 17 تا 600 هزار تومان موجود است.

وسایل بهداشتی مورد نیاز نوزادان

حوله تنپوش یکی از وسایل ضروری حمام بردن نوزاد است که از 176 تا دو میلیون تومان قیمت متغیری دارد. همچنین دست و صورت نوزاد را باید با حوله نرم خشک کرد که ارزان‌ترین آن 95 هزار تومان و گران‌ترین آن 750 هزار تومان قیمت دارد.

بهتر است نوزاد را در وان استحمام کرد که این محصول قیمتی ما بین 135 هزار  تا 3 میلیون تومان قیمت دارد. ارزان‌ترین نوع شامپو نوزاد 11 هزار تومان و گران‌ترین آن 800 هزار تومان است. صابون کودک نیز در بازار از 8 تا 290 هزار تومان موجود است.

برس یا شانه کودک نیز از 10 هزار تا یک میلیون و 190 هزار تومان به فروش می‌رسد. در حمام نوزاد باید از لیف مخصوص استفاده شود تا بدن آن‌ها آسیبی نبیند که قیمت ارزان‌ترین لیف کودک 15 هزار تومان و گران‌ترین آن 500 هزار تومان قیمت دارد. برای بازی کودک در حمام نیاز به عروسک‌های پلاستیکی و مخصوص حمام است که از 12 تا 600 هزار تومان قیمت دارند.

ارزان‌ترین روغن کودک موجود در بازار 28 هزار تومان و گران‌ترین آن 400 هزار تومان است. برای نوزادان باید از مسواک انگشتی استفاده کرد که از 11 تا 300 هزار تومان متغیر است. البته برای استفاده از مسواک باید از خمیردندان مخصوص استفاده کرد که این محصول از 12 تا 300 هزار تومان موجود است. برای آنکه نوزاد بر خود خنج نیندازد، ضروری است که هرچند وقت یکبار ناخن‌های او را کوتاه کرد که قیمت ناخن‌گیر نوزاد از 25 تا 500 هزار تومان متغیر است.

لباس نوزادان به علت حساسیت بیش از حد بهتر است جدا شسته شوند؛ به همین خاطر استفاده از مینی واش توصیه می‌شود، ارزان‌ترین مینی واش بازار 890 هزار تومان و گران‌ترین آن 6 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد. ارزان‌ترین نوع پوشک در بازار با قیمت 22 هزار تومان و گران‌ترین آن 2 میلیون و 740 هزار تومان قیمت دارد.

بهتر است که سطل پوشک کثیف نیز تهیه کنید که هنگام تعویض نوزاد دچار مشکل نشوید. در بازار قیمت این سطل‌ها از 160 تا 648 هزار تومان است. پودر بچه در بازار از 44 تا 230 هزار تومان عرضه می‌شود. اگر کودک دچار سوختگی شده باشد نیز باید از کرم سوختگی پوست استفاده کرد که از 8 تا 650 هزار تومان به فروش می‌رسد.

هنگام تعویض پوشک کودک باید از زیرانداز مخصوص استفاده کرد که در بازار از 19 تا یک میلیون و 450 هزارتومان قابل خریدارای است.  کهنه کودک را نیز در بازار می‌توان از 15 تا 110 هزار تومان خرید. دستمال مرطوب که برای تعویض کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز قیمتی مابین 7 تا 339 هزار تومان دارد.

برای سرگرمی نوزاد چه وسایلی لازم است؟

برای سرگرم کردن نوزاد هنگامی که در تخت خود دراز کشیده بهترین وسیله آویز تخت است که این محصول از 150 تا یک میلیون و 400 هزار تومان قیمت دارد. برخی عروسک‌های پولیشی که نوزاد را سرگرم می‌کند از 12 هزار تا 5 میلیون تومان در بازار موجود است. بعضی اوقات کودکان دوست دارند در منزل همراهتان باشند که بهترین وسیله در این زمان روروئک است که ارزان‌ترین آن 222 هزار تومان و گران‌ترین آن حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.

بعضی اوقات کودکان با صدا آرام و سرگرم می‌شوند که جغجغه وسیله مناسبی است. این وسیله در ارزان‌ترین حالت 9 هزار تومان و گران‌ترین حالت یک میلیون و 560 هزارتومان قیمت دارد. برخی بازی‌ها برای کودکان جنبه آموزشی دارد که اگر بخواهید یک بازی ارزان آموزشی تهیه کنید برایتان 8 هزار تومان هزینه دارد ولی اگر مبلغ برایتان مهم نباشد گران‌ترین حالت آن حدود 6 میلیون و 480 هزار تومان می‌شود. برخی نوزادان به شنیدن داستان‌ها علاقمندند که اگر بخواهید کتاب داستان تهیه کنید بستگی به نوع آن قیمت بسیار متفاوتی دارد ولی قیمت برخی از آن‌ها 12 تا 130 هزار تومان است.

خرید سیسمونی نوزاد از فروشگاه معتبر

سیسمونی نوزاد به دلیل حساسیت بالا نیازمند دقت کافی در هنگام خریداری است. انتخاب فروشگاه‌ معتبر از این نگرانی می‌کاهد و کمک می‌کند تا خانواده‌ها خریدی کامل در عین حال مطمئن داشت باشند. فروشگاه اینترنتی نی نی لازم با بیش از 30 سال تجربه، در زمینه لوازم سیسمونی و سایر اقلام نوزاد فعالیت می‌کند. خرید سیسمونی از نی نی لازم شرایطی فراهم می‌کند تا والدین لوازم نوزادشان همچون پوشاک، وسایل اتاق، وسایل غذا، وسایل بهداشتی، وسایل گردش و سفر، وسایل حمام و غیره را از بهترین برندها خریداری کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : نی نی لازم
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز