واقعا چرا ایرانی‌ها برای خرید سیسمونی به ترکیه می‌روند؟

لست سکند

خرید سیسمونی در سال‌های اخیر تغییرات زیادی کرده و خیلی از پدر و مادرهایی که نوزادی در راه دارند، برای تهیه اقلام ضروری فرزندان خود حتی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند. در واقع آن‌ها برای تهیه محصولات برند و البته اصل، با تمام سختی‌ها، سفر به خارج از کشور، مخصوصا ترکیه، را به جان می‌خرند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با سقوط ارزش لیر و نوسان اقتصادی که در ترکیه به وجود آمده، هزینه سفر به این کشور کمتر از سال گذشته شده است. برخی خانواده‌هایی که دارای وضعیت مالی مناسبی هستند، این موقعیت را غنیمت شمرده و برای تفریح و خرید برخی از مایحتاج جهیزیه و حتی سیسمونی نوزاد به این کشور سفر می‌کنند. اما ترکیه هم مانند ایران تولیدکننده خیلی از اجناس نیست و تنها نمایندگی معتبر برندهای مختلف را در خود جای داده است. شاید همین موضوع برگ برنده ترکیه نسبت به ایران باشد. چون ایران نمایندگی بسیاری از اجناس برند در حوزه پوشاک، اقلام نوزدان، وسایل منزل و … را ندارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

احتمالا خیلی از افراد به همین دلیل به ترکیه سفر دارند تا اجناس موردنظر خود را با پرداخت هزینه مناسب اما اطمینان از کیفیت صدرصدی بخرند. اما شاید سوال مطرح شود که چرا ایرانی‌ها برای خرید سیسمونی به ترکیه می‌روند؟ آیا هدف اصلی آن‌ها خرید جنس اصل یا قیمت مناسب است یا مسائلی مثل خودنمایی هم در این موضوع دخالت دارد؟ در همین خصوص با تعدادی از فعالان معتبر حوزه سیسمونی گفت و گو شده که در ادامه جزئیات آن برای خوانندگان مطرح خواهد شد؛

راز آسمان پایتخت

مرغوب نبودن اجناس موجود در بازار

ایمان شمسی خانی، مدیریت اینترنتی رامینا شاپ، در گفت و گو با کاماپرس گفت: مردم برای خرید سیسمونی هم به دلیل کیفیت بهتر و هم قیمت مناسب به کشور همسایه مراجعه می‌کنند. متاسفانه ایران در زمینه تولید کالاها و لوازم موردنیاز سیسمونی تولیدکننده خوبی نیست. اما متقاضیان با رفتن به ترکیه هم سیاحت دارند و هم برخی محصولات را ارزان‌تر خریداری می‌کنند.

طبق گفته شمسی خانی، به عنوان مثال یک لباس نوزادی دکمه دار تولید برند معتبر ایرانی 140 هزار تومان قیمت دارد اما همان لباس در ترکیه با مارک معتبری مثل نایکی 40 هزار تومان می‌شود. ضمن اینکه تمامی برندها و نمایندگی آن‌ها در این کشور مجوز دارند و محصولات مناسبی ارائه می‌دهند.

مهرورز، مدیریت فروشگاه نی نی لند هم درباره علت اصلی مراجعه ایرانی‌ها به ترکیه برای خرید سیسمونی معتقد است: علت اصلی این موضوع به عدم مرغوبیت کالاهای عرضه شده در بازار داخلی برمی‌گردد. هم اکنون کالاهای بازار داخلی یا محصولات چینی برندسازی شده در کشور بوده یا کالاهای رده دو و سه بازارهای جهانی هستند که به داخل ایران می‌آیند. البته برخی از تجار برندهای معتبرتر و بهتر را هم وارد کشور می‌کنند اما عمدتا با مشکلات زیادی در خصوص واردات مواجه هستند.

این موضوع در کنار علاقه مشتریان به داشتن کالاهای باکیفیت و خوب، باعث شده تا خیلی از خانواده‌ها به دنبال خرید کالا از ترکیه یا دیگر کشورهای همسایه باشند.

خرید از ترکیه به دلیل عدم اطمینان

فرهاد سلیمی، مدیریت نگین بهار، هم در پاسخ به این سوال که چرا ایرانی‌ها برای خرید سیسمونی به ترکیه می‌روند، اینطور گفت: از دلایل عمده مراجعه خانواده‌ها به کشور ترکیه برای خرید سیسمونی، عدم اطمینان به اصل بودن کالا و تصور ارزان‌تر بودن کالاها است. در حالی که با در نظر گرفتن هزینه سفر و مسائل پیرامونی، قیمت خرید کالاهای مختلف از کشور ترکیه با ایران چندان تفاوتی ندارد.

حمیدرضا رضایی، مدیریت مجموعه 1000 بازی هم، در پاسخ به این سوال کاماپرس چنین بیان کرد: مسئله اصلی به اعتماد برمی‌گردد، چون جنس‌های تقلبی در کشور زیاد است. البته مسئله دیگر هم مربوط به قیمت اجناس است، چون خانواده‌ها می‌توانند بعضی محصولات را با قیمت مناسب خریداری کرده و به کشور برگردند. اما اگر افراد قصد داشته باشند که کل سیسمونی را به کشور وارد کنند، قطعا برای آن‌ها به صرفه نخواهد بود. زیرا باید عوارض حمل، اضافه بار و گمرک زیادی پرداخت کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : 1000بازیرامیناشاپنگین بهارنی نی لند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز