آیا خرید سیسمونی از ترکیه واقعا به صرفه‌تر از خرید سیسمونی در تهران است؟

بازار خرید برند در هر زمینه‌ای از خرید لوازم لوکس منزل، کالاهای مصرفی بادوام گرفته تا پوشاک و حتی شیرخشک نوزادان بین ایرانی‌ها داغ است. تهیه سیسمونی و جهیزیه از کشوری مثل ترکیه بسیار پررنگ شده و مردم برای تهیه انواع کالاهای برند از کشور همسایه راهی سفر می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خرید سیسمونی هم مانند جهیزیه معضلات خاص خود را دارد. معمولا افرادی که به تازگی حس پدر و مادر شدن را تجربه کرده‌اند تمام تلاش خود را می‌کنند تا برای نوزادشان انواع لوازم مورد نیاز و مناسبش را تهیه کنند. اما در این میان بازار برندبازی برای خرید سیسمونی هم گرم شده و به واسطه زندگی‌های لوکسی که در صفحات مجازی، به خصوص اینستاگرام، به نمایش گذاشته می‌شود، رغبت مردم برای خرید انواع کالاهای برند برای نوزادان هم بیش از پیش بالا رفته و به همین منظور سفر به کشوری مثل ترکیه رونق پیدا کرده است. اما آیا خرید سیسمونی از کشور ترکیه به صرفه‌تر از خرید سیسمونی در تهران است؟ در این گزارش برخی از فروشگاه‌های بزرگ سیسمونی کشور به این سوال پاسخ می‌دهند؛

در همین زمینه بخوانید:

آریاک سفر

خرید سیسمونی از ترکیه صرف ندارد

امین خردمند، مدیر فروشگاه کارن ماما، در پاسخ به این سوال می‌گوید که واقعا خرید سیسمونی از ترکیه به صرفه‌تر از ایران نیست. تنها صرفه خرید سیسمونی نوزادان از ترکیه به حوزه پوشاک و ست روتختی نوزادان مربوط می‌شود. حتی برخی از برندها که در کشور چین تولید می‌شوند، در ایران قیمت مناسب‌تر از ترکیه هستند.

به گفته خردمند، در حال حاضر برخی از تولیدکنندگان تهرانی، به تولید محصول کودک مشغول هستند که تولیدات آن‌ها از لحاظ کیفیت با کالاهای وارداتی رقابت می‌کنند.

دانشور، مدیر فروشگاه نی نی لازم، هم درباره به صرفه بودن خرید سیسمونی از ترکیه یا ایران معتقد است خرید بسیاری از لوازم مخصوص سیسمونی از ترکیه مقرون به صرفه نیست. شاید خرید پوشاک از ترکیه صرف داشته باشد، اما درباره بقیه اقلام سیسمونی اینطور نیست. به گفته دانشور برای خرید یک سیسمونی متوسط از داخل کشور که در آن کالاهای موردنیاز نوزاد وجود داشته باشد، بین 8 تا 10 میلیون هزینه می‌برد.

بیشتر برندهای خارجی در ایران هم عرضه می شوند

مائده امیری، مسئول فروش فروشگاه مانیلو هم درباره به صرفه بودن خرید سیسمونی از ترکیه به کاماپرس گفت: اکثر برندهای بیبی جم و … که ترکیه‌ای هستند، در ایران هم اجناس خود را عرضه می‌کنند و نمایندگی دارند.

او درباره قیمت خرید سیسمونی داخلی و خارجی نیز افزود: سود سیسمونی بسیار پایین آمده و در حال حاضر فضای این بخش رقابتی است. در کل سود کالاهای نوزاد که وارداتی است کم شده. در داخل کشور هم به خاطر بالا رفتن تورم و قیمت مواد اولیه، قیمت خرید کالای داخلی افزایش پیدا کرده است. بنابراین تفاوت چندانی بین خرید سیسمونی برند وارداتی یا تولید داخلی وجود ندارد.

شاطری، مسئول محتوا فروشگاه مادران، هم در گفت و گو با کاماپرس درباره به صرفه بودن خرید سیسمونی از ترکیه یا ایران اعلام کرد: با وجود اینکه تنوع محصولات نوزادان در ترکیه بیشتر است اما در کل می‌توان گفت 80 درصد انواع کالاهایی که در ترکیه هستند، در ایران هم عرضه می‌شوند.

به گفته مقداد شاطری، محصول سیسمونی تولید داخل کم است و بیشتر به پوشاک و اقلام این چنینی مربوط می‌شود، بیشتر کالاهای نوزادان خارجی و وارداتی هستند که در کشور وجود دارند. در صورتی که خانواده‌ها بخواهند یک سیسمونی خوب با برندهای خارجی را از فروشگاه‌های واردکننده داخل کشور تهیه کنند، باید نزدیک 200 تا 300 میلیون هزینه بپردازند. البته در صورتی که خانواده‌ای قصد خرید هیچ وسیله‌ای نداشته باشد و بخواهد مایحتاج اولیه را تهیه کند، حداقل هزینه‌اش 10 میلیون تومان خواهد بود.

انتهای پیام

مرتبط با : کارن مامامادرآنمانیلونی نی لازم
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز