چه عواملی بر قیمت لاستیک ماشین تاثیرگذار است؟

لست سکند

لاستیک‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای خودرو به شمار می‌روند؛ چراکه این بخش از خودرو از وارد شدن ضربه به اتومبیل جلوگیری می‌کند و باعث افزایش دوام فنی آن می‌شود. مسلما قیمت لاستیک ماشین یکی از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب خریداران است اما نباید فراموش کرد که یک لاستیک خوب، نرمی و ایمنی در رانندگی را افزایش می‌دهد و باعث فراهم شدن آسایش سرنشینان خودرو می‌شود. به همین دلیل است که باید در هنگام خرید تایر حساسیت زیادی به خرج داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لاستیک خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوی

به گزارش کاماپرس، عوامل بسیار در قیمت لاستیک ماشین تاثیرگذارند که می‌توان به نوع برند، سایز تایر، میزان فرمان‌پذیری و نوع آج لاستیک اشاره کرد. در این مطلب، به شرح مختصر هر یک از این عوامل پرداخته خواهد شد.

برند لاستیک؛ مهم‌ترین اصل در هنگام خرید

برند تایر به تنهایی نقش بسیار مهمی در تعیین سایر عوامل یاد شده را دارد. برندهای معروف و با کیفیت، فرمان‌پذیری و چسبندگی بسیار خوبی دارند و به همین دلیل، با قیمت گران‌تری به بازار عرضه می‌شوند. با این حال، رانندگان می‌توانند متناسب با نوع خودرو و میزان بودجه‌ای که در نظر دارند، برند لاستیک خود را انتخاب نمایند.

در سال‌های اخیر، برخی از برندهای ایرانی مانند بارز و کویر توانستند رضایت مشتریان را به خوبی جلب کنند. لاستیک‌های ایرانی، مرغوبیت قابل قبولی دارند و با قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به لاستیک‌های خارجی به بازار عرضه می‌شوند. این برندها گزینه بسیار مناسبی برای خودروهایی ایرانی مانند پژو، سمند، پراید و… است.

راز آسمان پایتخت

در بین لاستیک‌های خارجی نیز برندهایی مانند میشلن (فرانسوی)، بریجستون (ژاپنی)، گودیر (آمریکایی) و پیرلی (ایتالیایی) بسیار مشهور هستند و از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند.

بیشتر درباره لوازم یدکی خودرو:

تاثیر سایز بر قیمت لاستیک ماشین

یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید لاستیک ماشین باید به آن توجه داشت، اندازه و ابعاد چرخ خودرو است. هر خودرویی، سایز لاستیک استاندارد مخصوص به خود را دارد و خرید تایر کوچک‌تر یا بزرگ‌تر باعث آسیب به اجزای مختلف خودرو می‌شود. به علاوه، پهن‌تر بودن لاستیک باعث می‌شود تا فرمان‌پذیری خودرو دچار اختلال بشود.

لاستیک‌ها با ابعاد مختلفی تولید می‌شوند که مشخصاً بر روی قیمت آن نیز اثرگذار است. هر چقدر سایز لاستیک مورد نظر بزرگ‌تر باشد، هزینه خرید آن هم بیشتر خواهد شد.

فرمان‌پذیری خودرو

یکی از ویژگی‌های مهم یک لاستیک خوب، فرمان‌پذیری بیشتر آن است. فرمان‌پذیری یا هندلینگ، به معنای پویایی بیشتر و قابلیت کنترل بهتر خودرو است. لاستیک‌هایی که کیفیت بالایی دارند و از مواد اولیه مرغوب ساخته شده‌اند، فرمان‌پذیری بهتری نیز دارند. به همین دلیل، هر چقدر که سواری یک لاستیک نرم‌تر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد شد.

اغلب برندهای خارجی شناخته شده، فرمان‌پذیری بسیار خوبی دارند. با این حال، در بین لاستیک‌های ایرانی، برند بارز کیفیت بهتری از این نظر دارد و این برند توانسته رضایت 74 درصدی مشتریان خود را به دست بیاورد.

به آج لاستیک دقت کنید

آج لاستیک زیبایی تایر را دو چندان می‌کند و بر نوع کاربرد و میزان چسبندگی تایر تاثیر بسزایی دارد. آج تایرهای چهارفصل، زمستانی و تابستانی با یکدیگر متفاوت است و این مسئله به میزان چسبندگی مورد نیاز در شرایط آب و هوایی مختلف وابسته است. به علاوه، آج و میزان چسبندگی لاستیک بر روی مصرف سوخت خودرو نیز تاثیرگذار است. هر چقدر عمر آج درج شده بر روی لاستیک بیشتر باشد، نشان‌دهنده دوام بیشتر آن است. در نهایت، تمامی این عوامل قیمت لاستیک ماشین را تعیین می‌کنند.

خرید لاستیک ماشین از مراکز معتبر

فروشگاه اینترنتی یدک یار علاوه بر عرضه قطعات یدکی اصل و با کیفیت، انواع لاستیک ماشین را هم با قیمت و کیفیت مناسب به دست مشتریان می‌رساند. تیم متخصص یدک یار آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه خرید لاستیک و لوازم یدکی مناسب خودروی شما است.

در جدول زیر، قیمت تعدادی از لاستیک‌های خودرو از وبسایت این مجموعه قابل مشاهده است. قیمت‌ها به‌روز هستند و امکان تغییر وجود دارد. لازم به ذکر است که قیمت برندهای ایرانی در جدول زیر ارائه شده است و خریداران می‌توانند برای مشاهده قیمت‌ برندهای خارجی به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایند.

لاستیک خودرو (جفت) قیمت
لاستیک بارز سایز ۱۸۵.۶۵.۱۴ دو میلیون و 200 هزار تومان
لاستیک یزد سایز ۱۶۵.۶۵.۱۳ یک میلیون و 900 هزار تومان
لاستیک کویر سایز ۱۶۵.۶۵.۱۳ یک میلیون و 750 هزار تومان
لاستیک یزد سایز ۱۸۵.۶۵.۱۵ دو میلیون و 200 هزار تومان
لاستیک بارز سایز ۱۸۵.۶۵.۱۵ دو میلیون و 250 هزار تومان
لاستیک یزد سایز ۱۹۵.۶۰.۱۵ دو میلیون و 550 هزار تومان
لاستیک یزد سایز ۱۹۵.۶۵.۱۵ دو میلیون و 500 هزار تومان
لاستیک یزد سایز ۲۰۵.۶۰.۱۵ سه میلیون و 150 هزار تومان
لاستیک بارز سایز ۲۱۵.۶۰.۱۶ دو میلیون و 650 هزار تومان
لاستیک بارز سایز ۲۱۵.۶۵.۱۶ دو میلیون و 800 هزار تومان

منبع: یدک یار، بزرگترین فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو

انتهای پیام

 

مرتبط با : یدک یار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز