چند نظریه درباره کاهش نرخ دلار

قیمت دلار بازار آزاد در ابتدای معاملات روز گذشته مرز 29 هزار و 800 تومانی را از دست داد. اما بلافاصله معامله گران با افزایش میزان خریدهای خود، بار دیگر قیمت این ارز خارجی را بالا بردند. سرانجام قیمت دلار در انتهای معاملات روز گذشته به مرز 29 هزار و 920 تومانی رسید. اما امروز نرخ دلار صرافی ملی 27 هزار و 401 تومان اعلام شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، برخی معامله گران معتقدند تناسب میزان عرضه دلار با تقاضا باعث کاهش قیمتی این ارز خارجی شد. ضمن اینکه افزایش سرعت مذاکرات برجامی هم در کاهش قیمتی این ارز خارجی بی‌تاثیر نبود. ‌در واقع با زیاد شدن سرعت مذاکرات، خریداران محتاطانه در بازار حضور پیدا می‌کنند و معاملات چندانی زیادی را انجام نمی‌دهند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

تحلیلگران فنی بازار ارز بر این اعتقادند که اگر قیمت دلار محدوده 29 هزار و 800 تومانی را از دست بدهد، احتمالا انتظارات کاهشی قوت می‌گیرد و معامله گران صعودی از بازار خارج می‌شوند.

در ضمن تا زمانی که نرخ درهم بالای محدوده 8 هزار و 200 تومانی قرار دارد، احتمال کاهش بیشتر نرخ دلار بعید به نظر می‌رسد. در صورتی که نرخ درهم از این محدوده قیمتی عقب نشینی کند، بدبینی نسبت به بازار ارز بیشتر خواهد شد. اکنون قیمت درهم با رشد 0.12 درصدی نسبت به روز قبل، به مرز 8 هزار و 210 تومانی رسیده است.

یک نظر کارشناسی دیگر درباره افت نرخ دلار

برخی از کارشناسان ارزی هم به این موضوع اشاره می‌کنند که بعضی اقدامات کنترلی دولت و برخورد با سودگران غیرمجاز ارزی باعث شده تا جو بازار ارزی کمی آرام شود و نرخ دلار هم از کانال 30 هزار تومانی عقب نشینی کند.

قیمت پوند و یورو، دیگر ارزهای مهم بازار، امروز افزایشی شد. نرخ پوند با رشد 133 تومانی نسبت به روز قبل به مرز 39 هزار و 66 تومان رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 113 تومان بالا رفت و 33 هزار و 662 تومان شد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز