رفت و برگشت های مداوم قیمت دلار ادامه دارد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

قیمت دلار بازار آزاد طی روز گذشته تا مرز 30 هزار و 200 تومانی هم پیش رفت، اما بعد از چند ساعت بار دیگر در مسیر کاهشی قرار گرفت و حتی به مرز 30 هزار تومان رسید. امروز قیمت دلار صرافی ملی هم با 20 تومان افزایش نسبت به روز گذشته در محدوده 27 هزار و 441 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شرایط بازار ارزی مدام در حال تغییر است. به گفته تحلیلگران فنی، در صورتی که نرخ دلار بالای 30 هزار تومانی تثبیت شود شانس صعودی‌های بازار افزایش پیدا خواهد کرد. اما اگر دلار پایین محدوده 30 هزار تومانی باقی بماند و سطح حمایتی 29 هزار و 900 تومانی را هم از دست بدهد، احتمالا فروشندگان ارزی با قدرت بیشتری به بازار وارد می‌شوند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

البته نرخ درهم نیز سیگنال مهمی برای قیمت دلار محسوب می‌شود. بعضی از فعالان بازار ارز معتقدند که تثبیت نرخ درهم پایین مرز 8 هزار و 200 تومانی موجب خواهد شد که دلار در همان محدوده 30 هزار تومانی نوسان کند. در صورتی که نرخ درهم از این مرز قیمتی پایین‌تر برود، احتمال کاهش بیشتر نرخ دلار و سقوط آن وجود دارد. امروز نرخ درهم به مرز 8 هزار و 160 تومان رسید.

دلیل عمده نوسان نرخ دلار

یکی از دلایل عمده این رفت و برگشت‌‌های قیمتی دلار به اخبار پیرامون برجام بازمی‌گردد. روز گذشته اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات برجام، اعلام کرد که طرف‌های اروپایی نسبت به از سرگیری مذاکرات در 23 دسامبر ابراز تمایل کرده‌اند و این اتفاق می‌تواند نشانه دلگرم کننده‌ای درباره نتیجه مذاکرات برجام باشد.

نرخ پوند و یورو طی روز جاری کاهشی شد. قیمت پوند با افت 411 تومانی نسبت به روز قبل به محدوده 39 هزار و 427 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با روز قبل 349 تومان کم شد و در مرز 33 هزار و 459 تومانی قرار گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز