چند قدم در روز راه برویم تا بیشتر عمر کنیم؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

نتایج یک مطالعه گسترده که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که پیاده‌روی روزانه به هر میزان ممکن با کاهش خطر مرگ ارتباط مستقیمی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، نتایج این بررسی نشان می‌دهد که تعداد قدم‌های پیاده روی تاثیرگذار در سلامتی، کمتر از آن چیزی است که تصور می‌‌شود.

بر اساس نتایج این مطالعه که در مجله اروپایی قلب و عروق منتشر شده، حداقل 3 هزار و 967 قدم پیاده‌روی در روز خطر مرگ  به هر دلیل و 2 هزار و 337 قدم خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را تا میزان بالایی کاهش می‌دهد.

در ادامه گزارش آمده است: افزایش هر هزار قدم در روز با کاهش 15 درصدی خطر مرگ با هر دلیل و افزایش 500 قدم در روز با کاهش 7 درصدی مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی ارتباط بالایی دارد.

پروفسور Banach استاد قلب و عروق دانشگاه پزشکی لودز لهستان و از محققان این پژوهش در این رابطه می‌گوید: نتایج این مطالعه ثابت می‌کند که پیاده روی برای مردان و زنان فارغ از سن و محل زندگی برای سلامتی بسیار مفید است.

همچنین تجزیه و تحلیل نتایج این مطالعه به ما می‌گوید که برای کاهش مرگ و میر ناشی از هر علتی 4 هزار قدم در روز و برای کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، میزانی حتی کمتر از 4 هزار قدم مفید و موثر است.

در عین حال مطالعات به صورت قطعی نشان می‌دهد، سبک زندگی بی‌تحرک می‌تواند به افزایش بیماری‌های قلبی عروقی و کوتاه شدن طول عمر منجر شود.

بر اساس نتایج این مطالعه بیش از یک چهارم جمعیت جهان تحرک ناکافی دارند. این آمار در زنان بیشتر از مردان بوده و در کشورهای با درآمد بالاتر در مقایسه با کشورهای کم درآمد 37 درصد در مقابل 16 درصد بوده است.

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همچنین بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، فعالیت بدنی پایین چهارمین علت شایع مرگ و میر در جهان بوده و پاندمی کرونا این مساله را تشدید کرد.

انتهای پیام

روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “چند قدم در روز راه برویم تا بیشتر عمر کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز